Ma eddig: 0 cikk

Magunkkal van bajunk

7744 62

Bárhonnan is közelítünk, az egész roma/nem-roma téma csak kis részben szól a cigányságról, vagy a szélsőjobbról.

 80 százalékban úgy általában az ország életéről szól. Az életünkről, ami a magyar politikai, gazdasági és kulturális elit teljesítményhiánya miatt nélkülözi a pozitív jövőképet, annak az érzetét, hogy jó irányban haladunk. Túl régóta, túl sok felmérés mutatja ki a mindennapokban mélyen megélt élményt, hogy “a dolgok” nem fordulnak jobbra. Egymást követő többedik kormány teljesítményével “elégedetlen” az ország.

Mert nem az a baj, hogy sok minden nem vagy rossz színvonalon működik. Egyrészt sokminden jobban működik, mint húsz éve, másrészt a kellemetlenségeket mindenki jobban viseli, ha általában úgy érzi, hogy idővel majd ez is megoldódik. 2004-ig az átalakulás minden konfliktusával együtt volt ilyen pozitív jövőkép. Aztán beléptünk az EU-ba, és a magyar elit kifogyott az ötletekből. Helyette a rossz kulturális reflexek és az y-andjára újrakezdett “eredeti tőkefelhalmozás” szorításában végképp belesüppedt a totális hideg polgárháborúba. A ʼ80-as évekbeli szocializációjának pedig megfelelően nem is tud mást elképzelni, mint a teljes szembenállást.

Csak ugye közben ettől még lenne itt egy ország is. Egy ország, amely a végtelenségig frusztrált leginkább amiatt, mert úgy érzi, nem oldódik meg semmi. S persze így nem is fog, mert egy teljesítményhiányos elit nem ösztönöz és nem várhat el teljesítményt az országtól sem - és a kutya ordítva harap a farkába.

Mert közben azért az “alsó négy-öt decilis”, tehát a fél ország komoly gondokkal küzd. Nincs abban a helyzetben, hogy ötödik kerületi kávézókban dörmögve várja a dolgok jobbra fordulását. Helyette él demokratikus jogaival és üvöltözik, tehát a szélsőségre szavaz. Figyelem: a probléma nem ez. Ez normális.

Az elmúlt húsz évben a környező országokban is rendre jelentek meg szélsőséges pártok. De ahol volt teljesítmény és fejlődés, ott szépen el is tűntek. Hol van ma Vadim Tudor? Tényleg senkinek nem tűnik fel, hogy amíg volt jövőkép és Magyarország gyarapodott, addig nem volt komoly szélsőjobboldal sem?

Ezzel szemben Magyarországon vagy agyonhallgatjuk a szélsőséget (mérsékelt jobb) vagy előszeretettel beszéljük túl (ball-lib). Az eredmény az, hogy rendre teljesen komolyanvehetetlen “felmérések” uralják a közbeszédet, melyek szerint az ország 127 százaléka rasszista, vagy antiszemita, vagy mindkettő.

Így lehetetlenül el bármiféle értelmes beszéd, mert de, igen, van komoly politikai extrémizmus Magyarországon - itt embereket és gyereket öltek és máig paramilitáris kiképzések folynak.

De a valós problémával szembeni fellépés sosem fog menni úgy, ha a mérsékelt jobb politikai megosztásra használja a kérdést, a bal-lib pedig hiteltelenné tesz bármilyen fellépést. Így a Gyöngyöspata-bizottságosdi miatt például hadd gratulájunk a miniszterelnöknek, aki tankönyvbe illően állította be az egyik sarokba a szélsőjobbot, a
másikba meg a zöldeket. Az előbbi nem támasztott érdemi kifogást, a bal kivonult, a zöldeknek meg persze fogalmuk nem volt, mi is törtnénik velük. Csak ettől még ott maradt egy végletekig megosztott falu és egy traumatizált roma közösség - tökéletesen képezve le az egész országot is.

A versenysportban bevett axióma, hogy nem az ellenfélre, magunkra kell igazán figyelni, ha győzni akarunk. Kezdhetnénk így akár azzal, hogy miért van az, hogy a húsz évvel ezelőtti meg a mai újságból is pont ugyanazok az arcok tekintenek ránk? Hogy nincs ebben az országban az a miniszterelnök vagy középkáder, aki ha megbukik, méltósággal elmegy? Pedig érdemei elismerése mellett, mint minden politikus, a rendszerváltó elit is
romlandó áru. Nem lehet, hogy a proteszt szavazók kicsit jobban unják Kövér László bajuszát vagy Lendvai Ildikó mosolyát? Schmitt Pál anélkül ment, Gyurcsány Ferenc anélkül maradt, hogy megértette volna ezt.

Szép szó a bűnbak. Igen, ma a roma magyarok aránytalan mértékben viselik annak terhét, hogy az országnak bakra van szüksége, amire támaszkodhat saját bűneinek és nyavajáinak elviselésében. A szélsőjobb, a romaellenesség leginkább erről szól.

Így viszont a stratégia is adott. Az elit azért kapja a fizetését, hogy vezessen. Vagy képes
a jobb teljesítményre, vagy lecserélik. Békaperspektívában akár el lehetne gondolkodni azon, feltétlenül szükséges-e a BKV csődjén rágózni hónapokig. Hiába tudja mindenki aki csinálja, hogy “ez csak politika”. Mi van, ha a választó nem teljesen biztos ebben? Malév?

Ennek az elitnek el kéne döntenie, képes-e elhinni végre az országról, meg magáról, hogy nem lehet mindig mindent megmagyarázni a “félperiferiális helyzetünkkel”. Hogy valójában rajtunk múlik.

A szerző az Athena Intézet igazgatója.

Hozzászólások (62) , melyek közül a legfrissebbek:

gyalogos

Nem is tudom, mikor olvastam a Hírszerzőn utoljára olyan cikket, amivel teljes mértékben egyet tudtam érteni. Ha volt ilyen egyáltalán. De ez most ilyen.

Gratulálok.

krisz3283

Itt is meg kéne már találni a megfelelő módszereket!
http://kmdholding.com/hudczce

SubRosa

bakegya
2012. 04 15., 16:43

Eszembe jut amit Medve mondott Both-nak :

„A világhoz nem alkalmazkodni kell, hanem csinálni, nem újrarendezgetni azt, ami már megvan benne, hanem hozzáadni mindig.”

szerintem aki segítő szakmában, kliensekkel dolgozik, az nap mint nap hozzáadja a magáét...minden egyes magadhoz ölelt gyermekkel

bakegya

1974-et írtak akkor mikor egy csoportos óvodát,frissdiplomásként kétcsoportra bővítettem "ISZAP SZENT-KUKACOSON"a falut egyébiránt Somogyszentpálnak hívták,de a tengernyi érdekellentét következtében egy esztendő megpróbáltatásai után meg kérdeztem magamtól mit keresek én ott ahol minden erre esküdött is a pokolra kíván a cigánygyerekek jobb ellátásán éjt nappallá téve ügyködő óvónót-tanítói diplomával is.A PSZICHOLÓGIA KARRA MENEKÜLTEM,egyetlen szatyorral ültem fel a pesti gyorsra.Soha többet nem mentem a falu határáig sem,ugyanis 7nem a cigányoktól kényszerültem megijedni.37 évet úsztam meg a nevelőotthoni közegben,nem kerestem semmit,de legalább nem vertek meg egyszer sem.A rendszerváltók viszont utcára tettek,mondván túlképzett vagyok.Most gyakran gondolok arra elképzelhető ott folytatni volna érdemes ahonnan mint valami boszorkányt üldöztek el?Aki átölelt már kékre fagyott kezü-lábu kisgyereket az tudhatja igazán hogyan kell segíteni,időben,azonnal.

fingero

EGYRŐL A KETTŐRE AKÁR A KÉTHARMADÉRT.
Egy tanmese tanulságai nyomán.

Talán néhány embernek ismerős tanmese lehet a nap és a szél esete.
A történet szerint a NAP és a SZÉL fogadást kötnek, hogy ki tudja levenni a vándor kabátját.
Az ERŐSZAKOS SZÉL vagy a SÍMOGATÓ NAP? Nos melyik érte el a célját és mennyi idő alatt olvasók fantáziájára bízom.

Egyébként nagyjából két év van a választásokig egyről sokkal könnyebb a kettőre jutni mint egyszázról a kettőszázra , és ugyebár ha jó mérőszámot választunk óriási eredményt is jelent.

Márpedig mindkettő százszázalékos fejlődés.

Na már a most cigányokkal eredményt elérni csak is szép szóval és példamutatással lehet. A cigányság problémája égető és eléggé lent vannak ahhoz hogy erre alkalmas emberekkel látványos eredményeket érjen el bár ki is. ( „Homoszapiens”)

Ha én ellenzékbe szorult pártvezér lennék tudnék tőkét kovácsolni belőle akár a kétharmad erejéig is. Ugyan is mint látható Viktor ármányai után még egy ellenzéki párt sem talált magára. Nehéz a fövezírt fölözni ármányokban tehát más utat kéne találni. Láthatóan nem megy az érdemi ellenzéki összefogás elvannak főnek a saját levükben. Van újabb??? Nem lennék azon sem meglepve a Viktor valamelyik történész képviselő társa ültette volna a Vérvádas felszólalás ötletét a megfelelő emberke fülébe. Kész a viszály pont jókor nem biztos, hogy lesz jobbik két év múlva.

A befektetés alap pillére tulajdonképpen néhány dolgos és eléggé művelt ember ahhoz, hogy képes legyen megtalálni és szót értsen néhány olyan cigánnyal aki hajlandó kicsit is tenni a jobb sorsáért.

Ők lennének a erkölcsi és szellemi vezetők a kapocs. Az ember társas lény tehát két ember minden esetben hatékonyabban tud dolgozni mint egy. Már egyetlen hónap alatt is egész utcasort rendbe lehetne szedni. Több előnyel is járna lekötné cigány idejét sőt ha odacsődítenék a tv és mondjuk egy értelmes gyártás vezetővel aki nem csak valóság shot látna benne még Gazsi is szívesebben művelné a kertjét.
Előfordulhat, hogy nem feneketlen vödörbe öntenék a pénz.

Sajnos ez nálunk ez hiú ábránd. Mert hogy szemlátomást eddig negatív irányú fejlődésen ment át az ország. :) :l Pedig csak néhány értelmes emberre lenne szükség ott az élen mit úgy hívnak Kormány.

Virág Hajósi

Miért is fordulhat elő, hogy a többmilliárdú forrással rendelkező Cserháti-integrációs program titkosítva van? És vajon milyen nyomát látjuk, hogy bármi is történt abban a térségben?

Virág Hajósi

Ácsi, azért nézzük meg már másik oldalról is, a roma integrációs kérdés és a roma tanulók oktatása, olyan biznisz, amire külön források állnak rendelkezésre, talán kezdjük ott, hogy 22 év alatt, miért nem született normális program.

A roma kérdéssel soha, senki nem akart és tán most se akar foglalkozni, viszont az ezen a címen felvett támogatások, EU-s források sokaknak nagyon jól jön.

Amíg van romakérdés, addig van lé is, amivel lehet ügyeskedni...

fingero

Kóser!

Sajnos így van. A mindenkori volt tanácselnök meg a slepje egyszerűbbnek látta segélyeket meg családi pótlékot adni mint nevelni .

Sok jómódú családban is egyszerűbb a Tv elé ültetni a gyereket meg jó sok zsebpénzt adni mint együtt élni vele játszani és nevelni.

Most a körmünkre égett a lustaság.

kóservilág

"Kézen kell fogni őket mint a dedóban."

Ezzel egyetértek, de amit itt 22 éve csinálnak ebben a kérdésben a politikusok, az nem a kézenfogás, hanem anyagi segítség a parttalan szaporodáshoz, és lovat adnak az inkább bűnözők alá! Vagyis a hatás egyáltalán nem a beilleszkedés, hanem azok körberöhögése, akik a beilleszkedést, átváltozást várják tőlük.
Az a legkevesebb, hogy az ösztönző rendszer a jó irányba hasson!

fingero

Tisztelt Kóser!

Keresem a szavak, hogy ne bántsalak meg.

Éppen te segítettél igazolni azt, hogy miután kialakultak a nemzetállamok a németek kezdték üldözni a cigányt.

Lezárultak a vándorlási útvonalak amíg mehettek a maguk útján nem voltak rosszabbak a kor embereinél.

Épen a Magyar inteligenciáját szerettem volna kiemeli képes lehet megoldani a problémát.

Ismered azt a mondást, hogy Bocsátsd meg neki istenem nem tudja mit csinál.
Tehát a kérdés továbbra sem változott ész érvek vagy izomagyú megoldás?

Kézen kell fogni őket mint a dedóban.

kóservilág

"Nem csak magot kell adni a számára hanem kertészethez értő emberekkel közösen rendszeres felügyelettel együtt megművelni a kertet. Időben megfelelő szaktanácsokkal ellátva."

Volt erre is kísérlet, eredmény ZÉRO! Ha megtalálom, leírom a helyét az ide illő videónak.

kóservilág

fingero
2012. 04 15., 07:40

Valamikor a magyar nép is nomád volt, és "kalandozások" során szerzett rabolt holmikból élt! A kalandozások korában a honfoglalás után egészen Portugáliáig elkalandoztak rabolni. Nyugati nyomásra a királyaink a magyarokat letelepítették, munkára szoktatták és véget vetettek a kalandozásoknak! A középkorban leírtam neked, milyen súlyos cigány üldözések voltak. A cigány üldözések nem a cigányok bőre színe miatt történt, hanem az életmódjuk miatt, amelyet a magyarok esetében sem tűrtek el! A cigányok túlnyomó többségét a mai napig nem lehetett európai módon végzett munkára szoktatni, és ez nem csak a "fehér" ember hibája. A cigányság zöme nem ismerte fel 600 év alatt, hogy hogyan kellene életmódot változtatniuk (tisztelet a kivételnek, mert itt sem szabad általánosítani), miközben a magyarság a honfoglalást követően 100-150 év alatt sikeresen alkalmazkodott az európai letelepedés elvárásaihoz.

fingero

Legyek egy kicsit pofátlan? Igen leszek!!

Ahogy tanáraim mondották időnként amikor valamilyen egyszerű probléma láttán is az értetlenség sötét homálya terítette be néhány diák arcát. Voltak esetek mikor én is közéük tartoztam.

A gyengébbek kedvéért még egyszer és utoljára elmondom.

A cigány azért lop mert megszüntettek vagy betiltottak minden tevékenységet amelyből élt- vagy élhetne.
A rendszerváltás idején még a köztisztaságtól is kirugdosták őket. A legesleg első munkanélküliek lettek.
Alig van alkalmi munka. Betiltották liba tépést a batyus árusítást. Nincsenek zenés szórakozóhelyek. Nem kell a kosár ma már bor és a pálinka is műanyag flaskában van nem kell a demizson sem.

A cigány összetartó nép tehát ha valakinek van valamilyen jövedelme a saját csoportján belöl megossza a többiekkel.
Tehát a megoldás a cigány bűnözés visszaszorítására ha személyes példamutatással együtt dolgozik a magyar munkavezető és a cigány. Megtanítjuk őket élni és munka lehetőséget biztosítunk számukra.

Ha már van néhány kereső akkor máris kevesebben fognak lopni mert van jövedelem.

Ez csak az előlépés.

Nem csak magot kell adni a számára hanem kertészethez értő emberekkel közösen rendszeres felügyelettel együtt megművelni a kertet. Időben megfelelő szaktanácsokkal ellátva.

Pontosan a dedos módszerrel kézen kell őket fogni tanítani ki kell választani közülük azokat akiket követnek a többiek és lassan közös erővel meg kell tanítani őket dolgozni

Egy biztos jobbikos módjára gárdistákkal körbeállni és erőt demonstrálni mint a kankutya párzás idején nem megoldás. Mindössze újabb erőszakot szül.

Itt a tavasz az újjászületés ideje

A gárdista egyenruhát kertésznadrágra kellene cserélni, fogni két ásót és egy gereblyét.
(Ennyi elég a közös munkához)

Majd beköszönni minden cigány családhoz ahol kertes ház van és közösen megművelni a kertet.
Elvetni a magot és ápolni (mind fizikai mind szellemi értelemben)

Az a párt amelyik IQ-ja van olyan magas, hogy a cigányt a társadalom hasznos tagjává teszi megérdemli az ötnegyedes választási győzelmet is. Majdhogy nem a hegemonisztikus uralkodást :)

Amíg nem így van Á! Inkább nem írok semmit.

Hogyan is mondotta Hofi Amerikában van néger kérdés MEGOLDJUK a közel keleten van arab kérdés MEGOLDJUK.
Nálunk van cigány kérdés OLDJÁK MEG ŐK!!
Ha minket sem érdekel a megoldás akkor mééé pon tőőőőlük várjuk el a megooodást :(

Marton Ferenc

A cikk tipikus példája annak, amikor tudatlan ember próbál okoskodni.

kóservilág

tasunko
2012. 04 14., 20:20

Nekem is volt roma osztálytársam 1 évig. Előtte már 2 alkalommal osztályt ismételt! De a mi osztályunkkal is csak egy évet volt, majd 18 évesen kitették az iskolából anélkül, hogy be tudta volna fejezni! Perszer nem minden roma volt ilyen lusta tanulni. Az illető bátyja szorgalmasabb volt, időben befejezte ismétlés nélkül az Általánost.

tasunko

Tisztelt P.S.N...Nem ott van gond,hogy ki milyen tapasztalatot szerzett az élete során a romákkal kapcsolatban,sokkal inkább azzal,ahogy általánosságban sehogy se kezelik ezt a problémát.Jómagam olyan osztályba jártam a nyolcvanas évek elején a cigány gyerekek is tanultak-akkor úgy nevezték őket,állami gondozott-,semmi gond nem volt velük.1990 voltam katona,ott is akadt néhány roma,gond szinte semmi nem volt velük.Ez viszont mind a gengszterváltás előtti időkre vonatkozik és bennem felmerült már sokadszorra,hogy vajon kinek,kiknek állhat érdekében,hogy a nyakunkra szabadították a cigányság "eltérő kultúráját"???Erre a mai napig egyetlen naplopó képviselő adott érdemi választ.Nézzük a tényeket:semmit se tesznek a közösbe 23 éve,csak kivesznek onnan,követelőznek,mert nekik Jogaik" vannak...Lófaszt.Majd ha letesznek az "asztalra" valamit,akkor követelhetnek is talán,addig meg duguljanak el.Ha én,vagy egy másik magyar valamit nem tudok befizetni,mert egyszerűen nem teli rá,akkor másnak a nyakamba liheg egy tucat hivatal,és akár a házamat is elvehetik,Velük ezt miért nem merik megtenni???Érdekes lesz azt látni,hogy ezekre a genetikai hulladékokra alapozzák a fityeszes képviselők a jövőt,csak ugye nem ők lesznek azok akik a fizut összedobják...Így összességében és zárszóként annyit fűznék még hozzá,hogy az összes cigány élükön Orbán Viktorral,az egész parlament megcsókolhatja a szép fehér valagam.

Persona Non Grata

MINDENKI, MAGÁBÓL INDUL KI!!!

Az általánosban volt két roma osztálytársam. Csak a szegénység és az akarat volt bennük a közös. A menekülési utat az egyik a tanulásban, a másik a fociban látta. A "jó tanuló" szerény volt, míg a "focista" jópofa. Egyik sem lopott. (Osztályunkban pont egy olyan fehér lány volt az ügyeletes szarka, aki a legjobb körülmények között élt. Feltehetően ezért megszokta, hogy amit megkívánt, azt meg is kapta, illetve megszerezte.)
Lehet, hogy pont az előbbiek miatt, soha senkit nem érdekelt romaságuk.

A seregben a "rossz" fiúkat egy csoportba gyűjtötték és - fegyelmezési céllal - építési munkára vezényelték. Gimnáziumi érettségivel sok ilyen irányú tudással, gyakorlattal nem nagyon rendelkeztünk, ezért egy kőművest (egy öreg bakát) is beosztottak hozzánk. Szolid, csendes és nagyon dolgos volt. Ráadásul röviden, de érthetően magyarázott. Úgy irányított minket, hogy az, sosem volt bántó. Valamennyien sportoltunk valamit, megyei szinten. Ennek ellenére csak nyomában tudtunk haladni. A meló végére még a nagy roma ellenes srácok is megkedvelték. (Gazsinak hívták.)

Jó néhány (műszakis) munkahelyen dolgoztam, ahol mindig voltak romák. Ha a brigádban többségben voltak a dolgosok, akkor ott nem bírt megmaradni a logós.

U.i.:
Természetesen, életem során találkoztam én is zsebessel; női kézről - jóslást felhasználva - aranygyűrűt leszedő, dagadt roma asszonysággal; késő este bicskával hadonászó roma csávóval is, de!

A dolgozó, a dolgozni akaró személy sosem volt azonos a bűnözővel! Nem a bőr színe számít! (S nem csak azért, mert a fehérek között is van tengernyi bűnöző.)

AKI BŰNÖS, AZT MEG KELL BÜNTETNI! (Bőr színétől, faji hovatartozásától függetlenül.)

Vitya elvtárséknak köszönhetően egyre több FEHÉR megélhetési bűnöző is lesz! Akkor lehet, hogy hamarosan MAGYAR kérdés is lesz? Azt, hogy óhajtják majd kezelni?

Ezért kellene itt is példát mutatni:
- először is, eltörölni a képviselői mentességet,
- sőt valamennyi közszereplő esetében (legyen az, az isteni vezető, vagy a félistenek baráti körébe tartozó, stb.) a hatályos büntetési kvóta 3 szorosát kapják, stb.!!!

tasunko

Jut eszembe...a cikk írója aligha találkozott az eredeti eltérő kultúrát őrző kisebbségiekkel-élőben...Mert azért ám különbség abban,ha valaki a győzike showt nézi a kerttv-én,vagy mindennap tapasztalja a jelenlétüket.A statisztika pedig az,amikor a hazugságokat adatokkal igyekszik valami pöcs megmagyarázni.Az élet nem ilyen.Javaslom ennek a szerencsétlen "újságírónak",hogy költözzön le Borsodba,a Nyírségbe vagy netán Hajdú-Biharba pár napra-nem olyan nagy dolog ez,sokan az egész életüket itt próbálják leélni-,és akkor talán a statisztikai adatok se zavarnák be kényszerképzeteiben...A való világ nem a képernyő mögött zajlik.Persze egyszerűbb úgy megírni egy "cikket",hogy a tényekről halvány lila gőze sincs a "cikkelkövetőjének"...Ezzel sincs semmi gond igazából.A fővárosnak nevezett bolondokházában cirka 2 millió birka éldegél,a vidéki városokban a maradék alig nyolc millió...Eljön az az idő,amikor a vidék is szerephez jut,főleg ha enni is akarnak a fővárosiak...

fingero

Nem akarásnak nyögés a vége.

Ha úgy jobban tetszik hülyeség ellen nincs orvosság.

Pártoló

Azért kell az igazat ismételni mert félre beszélsz. Mielőtt bármilyen haladásról szó lehetne a cinágybűnözést és cigány élősködést meg kell fékezni. A magyarokat, akik nem lopnak a cigányoktól meg kell védeni.
Rengeteg milliárdokat pocsékoltak el a cigányokra miközben a helyzet csak rosszabbodik. A bolsevik diktatúra idején berakták őket az állami vállalatokhoz de nem tudták rávenni őket, hogy dolgozzanak. Az, hogy nem kapnak munkát az kamu mert nem akarnak dolgozni ha élősködésből és lopásból jobban meg tudnak élni.
Munkát kell adni nekik, olyan munkát amire képesek de lopni nem szabad!

tasunko

fingero...Itt nem arról van szó,hogy szeretjük e cigányokat,vagy se...Szerintük több mint hatszáz éve élnek köztünk és én valahogy az utóbbi 23 év során valahogy nem látom azt,hogy "kezüket-lábukat törnék" a többségi társadalomba való "beilleszkedésre".Ha ez nem ment 600 évig,akkor a közeljövőben se fog menni...Van viszont egy nagyon rossz hír számukra.Az idős emberek hamarosan elfogynak-részben az ő "közreműködésük során",részben pedig a mindenkori kormányok töketlenkedése miatt-,a rossz számukra az,hogy a következő korosztály már kinyuvasztja őket...Mi vagyunk a többség,ők meg a "kisebbség"...Ez igy is marad,ha tetszik Vityának,ha nem...

fingero

Pártoló/!

Ugye, hogy hajtod a magadét. Számodra az a lényeg hogyan nem lehet megoldani. Jelenleg itt te vagy az-az egy aki nyíltan vállalja hogy nem cél a helyzet rendezése. Ettől kezdve nincs értelme bár mit is papolni. Pontosan ez megy a nagypolitikában is. :)

Pártoló

Nem a magyarok lopnak a cigányoktól hanem a cigányok lopnak a magyaroktól.
Miért olyan nehéz ezt megérteni?

fingero

. Gyöngyöspatáról

Ha valaki valóban megakar oldani egy problémát az meg is fogja tenni.

Meg keresi mind két oldalon a a tárgyaló képes vezető személyiségeket leülnek egy asztalhoz tervet kovácsolnak. Kiválogatják a feladatok végrehajtására legalkalmasabb embereket és neki látnak a végrehajtásnak.
Minden területnek kijelölnek egy felelős vezetőt aki természetesen szigorúan el, és beszámol minden lényeges dologról. Probléma esetén lehetőleg azonnal orvosolja felmerült gondot.

Természetesen amíg nem cél a megoldás addig legalább egy résztvevő úgy áll hozzá, hogy ne sikerüljön Már pedig ahogyan végignézem a tetszési indexeket ebben sorban az olvasóknak sem nagyon tetszene a jó megoldás mer akkor már végképp nincs kire mutogatni.

Kell a bűnbak!

fingero

A más szemében a szálkát is ..

Felnőtt egy generáció aki büdös benzines kaszát berregtet a 200-300 négyszögles kertjében. állítólag nem éri meg kertet művelni. A régi csendes hétköznapok és hétvégék megszűntek olyan a falu mint egy motoros versenypálya . Valójában a fiatal nem is tudja hogyan kell kertet művelni. Persze fárasztó munka után kimenni még a kertet is megkapálni gyomlálni. Állítom közüllük kerül ki a legharciasabb cigány üldöző.

Természetesen azt elvárnák ha vetőmagot adnak a cigánynak tudja csípőből hogyan kell művelni. Hát ez van.

A más szemében még a szálkát is magam szemébe a gerendát sem.

Pártoló

"Megint hajtod a magadét a jól bevált kommenista módszer..."

Te csak tudod.

Jobbikon kívül senkinek sincs megoldása a cigánybűnözés korlátozására. Gyöngyöspatán kaptak munkát de a bolsevik fajvédőknek az nem tetszik.
Mi mást tehetsz egy olyanokkal, akiknek nincs se iskolájuk se szakmájuk és aki nem akarnak dolgozni? Adsz nekik irodai munkát?

fingero

Pártoló!

Megint hajtod a magadét a jól bevált kommenista módszer csak azt hallom meg amit én akarok. Pontosan a munka keresésről van szó esélye sincs. Ha tudsz olvasni akkor pontosan ezek szerepelnek az előzményekben, hogy meg kell keresni aki dolgozni akar, A munkavezető nem a strázsamester szerepét játssza hanem velük együtt dolgozik. Ebből adódóan példamutató munkáját követve van erkölcsi joga számon kérni.

Hiába adsz neki magot ha nem tudja hogyan kell ápolni. Ez mind porhintés a sajtón keresztül én magot adok nem vetik el ebből is látszik hű de aljasok.

Igen kell a mester a tanító az élükön aki maga is dolgozik velük és mutatja hogyan kell.

Pártoló

"Ha Mari néni dolgozni akar akkor kap munkát. Ha Gazsi indul el munkát keresni csípőből elutasítják ."

Nem munka keresésről volt szó hanem arról, hogy a cigányok ellopnak mindent, a többnyire nyugdíjas, falusi magyar emberektől. Amíg a magyarok megpróbálják megtermelni a nekik szükséges zöldséget és próbálnak tartani néhány csirkét, a cigányok ezeket ellopják.
Mindenki tudja, hogy hegedűs csirke és vetőmag akciója miért ment csődbe. Aki nem akar segíteni magán és csak mások kifosztásából akar élni az nem fog csirkékkel és vetőmagokkal babrálni. Ugyan ezt a marhaságot most újra elkezdték.
Egyedül a szigorúan ellenőrzött közmunka programok tudják ezeket munkára bírni. Gyöngyöspatán sikeres is a közmunka program de nem tetszik a bolsevik csótányoknak mert a bolsevik csótányok nem akarnak békés cigány-magyar együttélést hanem viszályt és a magyar falvak elpusztítását.

fingero

Batyu elvették tőle mert így EU konform!

Sokkal de sokkal kényelmesebb rugdosni a másikat mint megoldást találni a problémájára.
Látom már van egy negatív indexem pedig csak megpróbáltam egy méltóság teljes megoldást mutatni. Mert a józan paraszti ész szerint nincs más járható út.

Nagy igazságod vagyon a hetvenéves Mari néni már beosztja a nyugdíját és nem fog elmenni lopni.
Örül hogy menni tud.

Ha Mari néni dolgozni akar akkor kap munkát. Ha Gazsi indul el munkát keresni csípőből elutasítják . Azt hiszem valamelyik kereskedelmi Tv-nk kipróbálta két kb azonos tehetségű fehér és cigány jelentkezett ugyan azokon cégeknél állás interjúkra. Talán egy helyen jutott el addig a cigány, hogy egyántalán tárgyaltak vele.

A gond a kisebbséggel a rendszerváltás után keletkezett. A cigány összetartó nép ha valakinek jut valami általában megosztja a többiekkel.
A Kádár rendszerben amíg nem kezdték szétverni a putrikat volt egy mag akik eljártak dolgozni alkalmi munkákba. Rendszeresen lehetett látni a mikrobuszt egy-egy talponálló előtt amint éppen a cigány kiszáll elfogyasztotta a kávéját. Ment tovább a dolgára.

Ha valami gond volt a cigányokkal a rendőr a vajdához ment ha túllőtt a célon Gazsi akkor a vajda kiadta. Ha nem akkor házon belöl elrendezték. Itt az EU batyus cigányt sem látni mert tilos házalni.
Pedig jól bejáratott megbízható piaca volt. A batyut is elvették tőle mert így EU konform.

Minden kapitalista országban a haszon a profit hajhászása a lényeg itt a sárga veszedelem MADE IN CHINA minden cég ott dolgoztat miközben saját országában a fehéreknek sem biztos hogy jut munkahely. ….

Mage Andy

Az egész jelen helyzet sokban a Jobbikról szól. Arról, hogy a párt milyen uton modon szerezzen magának nyilvánosságot.
Csapdahelyzeteken át.
http://endresy.blogspot.com/2012/04/melegcsapda.html

Pártoló

A "cigánybűnözés" fogalmától égnek áll a kiskésem, mert jó részt szegénybűnözés van. OK.
--------
Nem OK mert marhaság. A magyarok közt is rengeteg a szegény, nagyon szegény, főleg az öreg falusi magyarok közt de még sincs magyarbűnözés de van cigánybűnözés.
Egy TV programon mondta egy öreg paraszt nénike, hogy „mi is szegények vagyunk de nem megyünk a cigányokhoz lopni”.
Nem csak a cigányokat hibáztatom amiért a cigányterror elviselhetetlen méreteket öltött hanem azokat is akik védik a cigány-bűnözőket, kifogásokat találnak nekik, szegénységre hivatkoznak, mintha csak a cigányokat sülytana a szegénység.
Amikor a szegénység és eladósodás reménytelen méreteket ölt, a magyarok végeznek magukkal amíg a cigányok végeznek a magyarokkal.
Tudatos a falvak ellehetetlenítése és az emberek elüldözése a falvakból. Ha kiürítik a falvakat akkor jöhetnek a gyarmatosítók és betelepednek. Garantálom, hogy a gyarmatosítók nem tűrik meg az élősködő cigányokat mert a saját hazájukba se tűrik meg őket, csak a mi hazánkba sipítoznak a „fajvédők”.

Tonka Pál

Minden országban a kisebbségnek alkalmazkodni kell,nem lerabolni az országot és megverni az embereket!95%arány!Amúgy semmi bajom nincs velük!http://kmdholding.com/hu67v07

tasunko

Véleményem szerint itt leginkább arról van szó,hogy a többségi társadalomban okkal kelt visszatetszést az,hogy az eltérő kultúrájú romák szinte azt tehetnek ,amihez éppen kedvük támad.Mindezt gyakorlatilag mindenféle szankciók nélkül...Élnek az ország területén más kisebbségben élő nemzetiségiek szép számmal,de valahogy nem igen hallani róla,hogy hőbörögnének,vagy egyszerűen probléma volna velük.Talán csak az ázsiából bevándorolt emberekkel van néha gond,de ez így van mindenütt,akárcsak az eltérő kultúrájú élősködőkkel...Ahova csak betették a lábukat a világon,szinte csak baj van velük,így gondolom a rasszizmus kérdése részünkről okafogyott,bármennyire ezt a szálat igyekeznek követni.Én már láttam "élőben" cigányt,városunkban is él sajnos bőven belőlük és a bűncselekmények lekövetésében bizony élen járnak...Ja,nekik saját "törvényeik" vannak...Nem.Aki itt él arra csakis azok törvények vonatkoznak-elvileg,mint bárki másra.Ebben viszont nem egyedül csak ők a hibásak,hanem az egész törvényhozás és leginkább az,hogy mostanra a parlament is tömve van köztörvényes bűnözőkkel,akik a mentelmi joguk mögé bújva sorra a saját maguk által megszavazott törvényeket sorozatban veszik semmibe.Jelenleg egyetlen párt van,aki még a parlamentbe kerülésük előtt felhívták-igyekeztek-,a figyelmet ez nem jó út.Nem értek egyet velük mindenben,de tagadhatatlan,hogy nekik van néhány épkézláb ötletük is,ami viszont a többi pártról nem igazán mondható el.Mert ugye a pártérdek....Velünk mi van drágáim????Csakis azért lehetnek ott-ahol,mert mi "választók" egykor szavaztunk rájuk,hittük,hogy ők mások lesznek,mint elődeik.Tévedtünk és ennek a tévedésnek nagyon súlyos árat kell fizetnünk még nagyon hosszú időn keresztül....

fingero

Virág András 2012. 04 13., 21:41

Igazságod vagyon és ne legyen fingerő a neven ha nem mondok neked azonnal bevethető hatékony megoldást.

AMILYEN AZ ADJON ISTEN OLYAN LESZ A FOGADJ ISTEN!

Mivel én a személyes példamutatást tartom a legfontosabbnak, soha senkitől nem szoktam olyat kérni amit
magam ne tudnék megcsinálni. Hosszú éveken keresztül műszaki probléma megoldásól éltem és egy kis mezőgazdasági munka sem vág földhöz.

Tehát az egyetlen járható út a probléma megoldásában:

Meg keresed Gazsit és Zsigát elmondod nekik, hogy napszámba kellene neked segítsenek.
A feltétel: Napszám az tízórás munkanap könnyű számolni a lóvét és mérni a teljesítményt. A lóvé napi 6000 forint. Ezért már elvárható normális munka. Te mégy elől mint első kapás ők követnek. Ha te pihensz ők is pihenhetnek ha dolgozol nekik is dolgozni kell. Ha a munkát tisztességesen elvégzik a végén megkapják a fizetést.

Az elszámolás a következő módon történik. Mivel te vagy az első kapás te javítod a hibát.
Másnap szépen végigjárod a kapáddal a területet. Kinél hány órát kell eltöltened a selejt javításával
annyival csökken a bér. Ha 1 órát akkor tíz százalék ha kettő akkor húsz.

Majd közlöd velük a tényállást és azt, hogy szeretnél tisztességes bért fizetni tehát örülnél ha a mai naptól nem kellene neked a selejttel foglalkoznod. Közben kiválasztod a jobban dolgozót vezetőnek és megbízod intézze tovább a napot te nem érsz rá közbejött valami. De később még beállsz segíteni.

Miután kész a munka a megállapodás szerint tisztességesen elszámolsz és kifizeted mindkettőt.

Hogy a következő napokban hová kerül a pénz azt sejtem. Nyiss egy krimót nálad költik el.

De ha elfogy a geng akkor a már ismert feltételekkel újra munkába foghatod őket.
Tetszik nem tetszik ilyen a cigány élet. Ha értesz hozzá szolgálnak ha nem meglopnak.

Feketelaszlo

Nézzünk szét, milyen kissebbségek élnek Európában: baszkok, lapppok, frízek, székelyek. Kezelhető, civilizált népek. De igen, itt vannak a cigányok is akikről ez nem minden körülmények között mondható el (a "tisztelet a kivételnek"-et tessék odaképzelni mindenhova a hozzászólásomban). Egyáltalán nem magyar kuriózum, de elég beszűkült látásmód úgy tekinteni rájuk mint egyszerű kisebbségre. A legtöbb országban sokkal keményebben kezelik őket mint nálunk, pedig nincsenek rájuk külön törvények. Mert voltaképp mi is a bajunk velük? Koszosak, nem dolgoznak, segélyt vesznek fel a semmire, satöbbi.
Erre a legrosszabb megoldás az hogy mindenféle törvényecskéket akarunk hozni a kisebbség szabályozására és akkor csodálkozunk hogy azzal védekeznek hogy ez diszkrimináció. Mert végülis az.
De kérdem én: hányszor járt és büntetett mondjuk egy cigány putriban az ÁNTSZ? Már milliárdos bevételek lehetnének az ő higéniájuk hiánya miatt. Hány cigány bűnözőt kap el a rendőr? Ha az a baj velük hogy bűnöznek (mert végülis az) akkor miért nem razziáznak feléjük 0-24? Hányszor vizsgálták felül a segélykérelmeiket, szociális juttatás igényléseiket, satöbbit?
Az a baj hogy állambácsi nem vigyáz a pénzére, nincs kontrollja, ellenőrzése saját maga felett, így nem csoda hogy nem csak a kisebbség, de mindenki aki tud, lop tőle. Így végülis igaza van a cikkírónak, a kisebbségi kérdés csak egy tű a szénakazalban, mondhatni kishalak a buliban.

Mage Andy

Ja, és ez nem nemiség kérdése. Nagyon hibbant elveket valló nők is előfordultak a közelmúltban is. Pl. Király B. Iza néni.

Mage Andy

Borbély Katalin 2012. 04 13., 23:36
Részben egyet értünk, részben nem.
A "cigánybűnözés" fogalmától égnek áll a kiskésem, mert jó részt szegénybűnözés van. OK.
Az is tiszta sor, hogy amíg komoly gazdasági bajok vannak, addig a bűnbakképzés felé vezet a legkönnyebb út. Különösen, mert a szegregációs elveket szép lassan, de gyerekeinknek is a fejükbe verjük. Ezért is idéztem már korábban is egy eszt (is) feszeegtő linket http://endresy.blogspot.com/2011/10/tanult-szegregaciorol.html
Ugyanerről a blogról olvasható pár cucc feketeingesekről, meg történelmi káoszelméletről.

Viszont azt írta, hogy a megoldás a többség kezében van. Ezzel csak részben értek egyet. Egy része valóban a többség kezében van. Viszont egyedül nem megy. Már csak azért sem, mert a gazdaságegy nulla összegű játék (úgy nagy vonalakban). Ergo a segélybíró képessége egy adott gazdaságnak nem végtelen. Ha tehát a többség további megszorításának céltáblájává bármely kisebbséget fel lehet ezüst tálcán kínálni, akkor lesznek olyan csoportok, akik ezt meg fogják tenni. Különben, ha jól megnézi ez kormánypolitika szintjén is így van. Mert analóg állapot az, amikor a bankárokat tette meg Orbán ügyeletes bünbaknak.
Ez ugyanis rohadt kényelmes a hatalom részéről.
Namármost, ha az egyik oldalon azt a képzetet keltjük bárkiben, hogy repül a sült galamb, vagy olyan látszat alakul ki, ami ezzel egyenértékű, akkor a szép elvek kontraproduktívvá válnak.

Borbély Katalin

Fasipasik, ti tényleg ennyire földbuták vagytok? Vagy szedtek valami erősebb anyagot? Nem fognátok be végre? Olvassatok, tanuljatok, tapasztaljatok, ne csak rinyálást, hanem éhezést, kilátástalan nélkülözést, ember-alatti életszínvonalat, örökös kitaszítottságot, akkor talán képesek lesztek felfogni, hogy csak attól várható jogosan az emberhez méltó viselkedés, akit emberszámba vesznek. Nem példaképek a lappok, saját hazájuk "cigányai". Elmagyarázta valaki a magyar cigányoknak, hogy mik azok a menedékházak, és miért vannak ott? Aligha. Vagy ha igen, nem értette meg velük. Nem elég beszélni, el kell érni, hogy megértsék. De nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy ennél nagyobb problémával pár száz éve nem nézett szembe kis hazánk. És most se akar szembenézni. Nem és nem bírják egyesek elfogadni, hogy a többség van az eszközök birtokában, neki kell megérteni a cigányokhoz kapcsolódó probléma lényegét (ami nem csak a cigányokhoz kapcsolódik, hanem az említett kilátástalan nélkülözéshez, felvilágosulatlansághoz, a saját szokások, saját kultúrájuk görcsös védelméhez (merthogy másuk nincs!)) És tenni valamit a kivezetésért, türelemmel, empátiával, különben ha rám már talán nem is, de gyerekeimre, unokáimra, dédunokámra alkalmasint ráborulhat egy kegyetlen és elhúzódó polgárháború! Hát fogjátok már fel végre! Az erőszak CSAK ERŐSZAKOT SZÜLHET! A hülye uszító szövegek szórása pedig nem csak ostoba, de hallatlanul felelőtlen is! Önmagatokkal szemben is, fasipasikák!

Eszter

Kedves Szilagyi Joe!
Sokmindenben egyetertunk.. Viszont, làtja, On is beleesik abba a csapdàba, amirol beszéltem, hisz mindig ugy fogalmaz, hogy ".. àrulTAK" el az orszagot.. Nem MAS àrulta el, nem màs "kurta el", hanem mi magunk! Ezt kellene belàtni végre, és akkor ilyen idiota szabadsàgharcra, mint ami most megy, sem lenne vevö.
(Amugy a "karvalytökének valo elàrulashoz" egy kérdés: ismer On màs tökét is a "karvalytökén" kivül???
S meg egy kérdés, ha megengedi: ugye tudja, hogy a görögök is maguknak keresték ezt, hisz azért, hogy megszerezzék a jo erös Eurot az orszàguknak, csaltak a felvételhez szükséges àllamhàztartàsi hiànyrol. Ez mamàr mindenki szàmàra köztudott tény. Ok akartàk a jo kis erös Eurot, hàt akkor tessék!! Ahogy az olasz mondja, "biciklit akartàl, hàt itt van, akkor most pedàlozz".)
Tehàt a màsra valo mutogatàs helyett tovàbbra is azt szorgalmaznàm, hogy elöször mindenki önmagàban keresse sorsànak miértjét.

Virág András

fingero! a magad nevében tegyél kijelentéseket. most már tényleg nincsenek sem kapásnövények, sem állatok a ház körül, mert mindent ellopnak, elrabolnak. a cigánybűnözőktől fertőzött vidékekről menekül a magyar lakosság. nincs helye semmiféle mellébeszélésnek, vagy fingesztergálásnak. Azonnal cselekedni kell, amíg lehet!

ghaiser

Magyarország gondjainak legfőbb okozója a pofátlan Orbán és bandája, valamint a szabad nyugati világ értékeire nem fogékony, a sérelmi politizálásra hajlamos magyarok.
Magyarország minden problémája hosszú távon megoldódott, mikor NATO- és EU taggá váltunk.
Már az Antall-kormány sem a rendszerváltásból következő vissza nem térő lehetőség kiaknázására törekedett, hanem a Trianon szindróma újraélesztésére.
A pofátlan kormány az EU elhagyására játszik,de ennek beláthatatlan/belátható következményei lennének: a még a jelenleginél is gyorsabban hanyatló életszínvonal romlásának okaként a zsidókat és a cigányokat neveznék meg, a náci jobbik pedig pedig megpróbálná a kristályéjszakát felidézni.
Mivel az állampolgárok egy részét az állam nem kívánná megoltalmazni, polgárháborús helyzet alakulna ki!

fingero

Kóser!
Köszönöm a tisztességes tájékoztatást.

fingero

Virág András 2012. 04 13., 20:29

Megszűntek a kapás növények ma már libát sem lehet tépni ha a szádból kiveszik a csöcsöt te is elkezdesz élelem után kajtatni.

kóservilág

"Az első cigányokkal szembeni törvények a Német Császárság területén és Spanyolországban születtek. Az 1498-as freiburgi birodalmi gyűlés az eddigi menleveleket semmisnek nyilvánította, és a cigányokat kitiltotta a birodalomból.

1510-ben Luzern akasztás terhe mellett minden cigányt kitiltott a konföderáció területéről. Született olyan törvény is (1686-ban Brandenburgban), amely megtiltotta, hogy cigányt bárki lakóhelyhez juttasson. 1714-ben a mainzi érsekség területén rendelték el a cigányok felkutatását és kiűzését. I. Frigyes porosz király rendeletet adott ki (1725), amely szerint minden 18 év feletti cigány, akit az ország területén találnak, felakasztható. Ebben az időben Poroszországban igen sok cigányt akasztottak fel. Sokszor a határok mentén akasztották fel őket, hogy elrettentsék az országba esetleg belépni akaró társaikat.

Ekkortájt több hírhedt cigány rablóbanda is garázdálkodott a német birodalom területén. Hemperla bandáját 1726-ban, Jakob Reinhardt (Hannikel) bandáját 1787-ben számolták fel. A banda tagjait megkínozták és kivégezték.

A Felső-Rajna vidéken 1720-ban állították fel az első fejvadász csapatot a cigányok ellen. Az ilyen szervezett cigányvadászatokat ‘Heidenjacht’-nak nevezték. Egy 1734-es hesseni törvény szerint a cigányokat bárki szabadon lelőhette. Egy halott cigányért 3, egy élőért 6 tallér volt a cigányt elfogó ember jutalma, valamint megtarthatta a cigány holmiját. Jütlandban még a 19. századból is tudunk olyan cigányvadászatról, melynek 260 halottja volt. "

"Angliában és Skóciában még véresebb eseményekre került sor. 1541-ben Angliából és Skóciából halálbüntetés terhe mellett kitiltották a cigányokat. Sok helyen valóságos hajtóvadászat indult a cigányok ellen, és igen sok cigányt akasztottak fel. Egy 1572-es törvény szerint a csavargó, vagy koldus korbácsoltassék meg, és a jobb füle szúrassék át egy hüvelyknyi kerületű forró vassal. 1636-ban Haddingtonban egy persorozat lezárásaként a cigány férfiakat felakasztották, a gyermektelen nőket vízbe fojtották, az anyákat megkorbácsoltatták, és bélyeget égettek az arcukba.

A halálos ítéletek egészen 1650-ig tartottak, amikor Bury St. Edmundsban 13 embert akasztottak fel a vándorcigányság vádjával. A kegyetlen - ha nem is halálos - ítéletek azonban folytatódtak, így például 1715-ben Glasgowban egy embert megkorbácsolásra és mindkét fülének levágására ítéltek, mert ’megrögzött cigány és ingyenélő’. Svédországból az 1540-es években kezdték kiűzni a cigányokat. Franciaországban az 1666 os törvény alapján bármely cigányt tárgyalás nélkül, azonnal a gályákra lehetett szállítani. Sok helyen elvették a roma családoktól a gyermekeiket, hogy majd keresztény módon neveljék fel őket. Az elvett kisgyermekek nagy százaléka igen hamar meghalt az intézetekben. A forradalom előtti években Franciaországban a rendőrség sok helyen a szó szoros értelmében vadászott a cigányokra. 1802-ben pedig sok cigányt fogdostak össze, hajón Afrikába vitték, és ott a sorsukra hagyták őket. Portugáliában is gyakorlattá vált (1674-tôl), hogy a cigányokat vagy a gályákra hurcolták, vagy a gyarmatokra vitték.

A Velencei Köztársaság 1549-tôl kezdve tiltotta ki a területéről a cigányokat. A rendeletnek ellenálló cigányokat szabadon meg lehetett ölni. A Pápai Állam területéről az 1552-es évtől kezdve tiltották ki a cigányokat. Az 1568-as Ravennai Zsinat felszólította a püspököket, hogy űzzék el egyházmegyéjükből azokat a cigányokat, akik nem élnek keresztényhez méltó életet, és babonaságokban hisznek."

Virág András

ha a cikk megjelölt témáját veszem alapul - azzal együtt, hogy több igaz, bár nem túl eredeti megállapítást tesz - az írás karaktere számomra álromantikus, hangvétele pedig gyáva.Meddig kell pusztulnia a magyar vidéknek, hogy végre mindenki megértse: a cigánybűnözést haladéktalanul és drasztikusan fel kell számolni, mert nemzetpusztító tényező, és ennek semmi köze nincs sem a szélsőjobbhoz, sem a rasszizmushoz, sem a fasizmushoz! Ez nemzeti kérdés és fölháborító, hogy az ún. rendszerváltó pártok politikai manipuláció céljára használják fel (ki).

fingero

Azt hiszem a cikkíró megpróbál tárgyilagos lenni. Sok igazság van a cikkben.

Hát igen valahol már leírtam az előző rendszer társadalmi berendezkedéséből adódóan a nem lehettek gyáriparosok. Stb Tehát ezek a vagyonok íróasztalok mellett születtek.
Mivel nincs családi hagyomány egy vagyon működtetésével kapcsolatban , így a politikusaink kivétel nélkül az élvonalban akarnak maradni nehogy valaki elvehesse számon kérhesse rajtuk .

Pontosan ezért nem kellene húsz évekkel meg egyébbel kampányolni. Ez volt az egyetlen módja a közösből magán tulajdon legyen.

Szélsőség cigány kérdés?

Hejj.hajj megint csak van egy nép akire rá lehet kenni minden bajunkat.

Néhány megnyilatkozó megint csak féligazságok alapján ítélnek általában olyanok akik mindig a másik tevékenységében próbálják megtalálni saját nyomorúságuk okát.

A cigány világ életében vándorló nép volt olyan tisztességes mesterségekkel melyet vándorlás közben is lehetett űzni. Kosárfonó, vályogvető, üstkovács, fegyverkovács vándor köszörűs, edény foltozó Dróttal beszőtt agyagedények vagy üvegek demizsonok. (Meg ablakos Tót talán :) bááár lehet hogy ebben tévedek ) Persze a muzsikus cigány.

Járták Európát olyan nagyon tré munkát nem végezhettek mer legközelebb érkező cigány csapatot messzire elhajtották volna a faluból. Azt hiszem aki nem bírt magával annak a vajdával gyűlt meg a baja.
Jöttek a nemzet államok és megszűnt Európa átjárhatósága. Ha még még jól emlékszem akkor is a Germánok kezdték legelőször ellehetetleníteni a cigányt.
Most itt tartunk. Rendszerváltáskor még az utca söprőket is kirugdosták. Most van kire mutogatni

kóservilág

tris
2012. 04 13., 17:36

Kiket értesz azon, hogy "a magyar"? A magyar állampolgárok összességét, vagy csak a magadfajtákra gondoltál önmagadból kiindulva?

tris

Hordószónok:
A történet "érdekes". A cikk azonban nem erről szól. Jelzem: a magyar szintén ellop mindent, ami csak mozdítható, épp ma kaptam dührohamot attól, hogy egy zárt területről, nevezetesen a KSH parkolójából (max. 12 autó tud beállni oda) a tegnap véletlenül átrúgott kissé sáros, kissé nyűtt kutyalabdát vette valaki magához.
A magyar is "cigány". A cikk valami ilyesmiről szól, a lényeg mindössze a fokozatok kérdésében van. Ráadásul, minél mélyebb a nyomor, annál lényegtelenebb a bőrszín.

Másrészt igen, vannak stilisztikai bakik. Farkába - a mondás szerint - a kígyó harap, ez analóg a kilátástalan küzdelemmel, viszont tény, hogy a kígyó nem üvölt, és a kutya is max. felvonyít.

Dárnok

Várva a szerző véleményét, boncolgatnám egy tézisét, de előtte válaszolok egy kérdésére.
„...miért van az, hogy a húsz évvel ezelőtti meg a mai újságból is pont ugyanazok az arcok tekintenek ránk?” A válasz igen egyszerű: mert őket választjuk meg újra és újra. Erre több szót nem érdemes fecsérelni.
Viszont fontosabb az alábbi kijelentésen elgondolkodni:
„Helyette él demokratikus jogaival és üvöltözik, tehát a szélsőségre szavaz. Figyelem: a probléma nem ez. Ez normális.”
Bízom benne, hogy a szerző – noha maga is átéli a „komoly gondok”-at – nem a szélsőségekre szavaz. Mert tudja, hogy a dolgok nem csak fehérek és feketék, mert tudja, hogy az ördög a részletekben lakozik, stb., stb. Vagyis gondolkodik, azaz nem buta. A „komoly gondok” időszakainak történelmi példái azt mutatják, hogy a nálunk okosabb (vagy annak hitt) népek is többnyire buta egyedekből állnak. Úgy vélem, hogy az „Ez normális” kijelentéssel a szerző ezt a megállapítást nemhogy elfogadja, hanem állítja. Ezért arra lennék kíváncsi, hogy véleménye szerint lehet-e jó az a társadalmi berendezkedés, amely a buta többség döntéseire épül?
Írásában a mindenkori magyar vezető elitet bírálja, amelyik – ellentétben a közeli országokból felhozott példákkal – nem képes megoldani a problémáinkat. Ők ezért a felelősek, vagy azok, akik megválasztották őket? (Ez volt a második kérdésem.) Lehetett volna jobbat választani? Véleményem szerint a lehetőség adott volt, de győzött a csodavárás. Az a párt, amelyik felvázolta a kiutat, be sem jutott a parlamentbe.
Arra is kíváncsi lennék, a szerző kit tart reálpolitikusnak? Azt-e, aki úgy véli, hogy társadalmunkat felelősen gondolkodó, önállóan cselekedni képes, és önállóságra vágyó emberek lakják, vagy azt, akinek kiindulópontja a következő: itt tehetetlen, buta, önálló életvezetésre alkalmatlan, üres szólamokra vágyó, buta emberek élnek?

Hordószónok

Van okom nem szeretni őket, de nem vagyok rasszista, van közöttük olyan is akit kedvelek.
VOLT 72 ÉVÜK,mint a Szovjetúniónak, hogy kimossák magukat a sz@rból, de szeretnek a mocsokban fetrengeni. Volt és van iskola, ahol művelhették volna magukat. Eltelt 3 generáció és hol állnak ? Csak és kizárólag magukon múlott-múlik, hogy felzárkózzanak, ebben senki nem gátolta őket, csak támogatást kaptak, de a felzárkózáshoz nem fűlik a foguk. Ahhoz nem kell pénz, hogy magam körül rendet rakjak- csak nézd meg vidéken, hogy az udvarukon létezik-e egyáltalán budi, merthogy a lakásban angol WC sincs az tuti, a kalyiba, esetleg a lakás szépen körbe van sz@rva- csak rendszeretet, és egy kis kultúra kellene.
Nézd meg a nyóckerben hogyan élnek, pl. a Diószegi Sámuel 16 és 18 környékét mivé tették. A járdán is a lábad elé kell nézned, nehogy belelépj valamibe, az udvarokról és a lelakott lakásokról nem is beszélve.
A pártolókat 3 hónapra közéjük raknám, utána mondjanak véleményt.
Egyébként sokakra ez a jellemző (de a tett el szokta nyerni méltó büntetését), egy példa a tettükre:

Loptak, lelőtték őket. Senki nem háborodott fel és nem tiltakozott !
Lappföld a sarkvidék széle. Hó és fagy. Évszázados hagyomány, hogy pihenőkunyhókat, faházakat talál az eltévedt vándor. A házban élelmiszer,
tüzelő, meleg ruha, víz és motoros szán a továbbmeneküléshez, mert a sarki
tél kegyetlen. A magyar romák fosztogatták a menedékházakat. Kellett nekik
minden, Svédország felé haladva. Mondom, minden, nem hagytak az esetleg odatévedőnek semmit, hadd fagyjon meg, hadd haljon éhen. A lappok kifigyelték a tolvajokat. Bumm! Bumm! A magyar roma férfiak holtan estek össze. Nőik, gyermekeik elmenekültek. A lappok jegyzőkönyvet vettek föl, és elföldelték a holtakat. Más arrafelé a törvény. Más arrafelé a tulajdon fogalma. Nem úgy, mint nálunk. Mohácsi Viktória nem is utazott oda az adófizetők pénzén, hogy tiltakozzék.*

kóservilág

"Csak ugye közben ettől még lenne itt egy ország is. Egy ország, amely a végtelenségig frusztrált leginkább amiatt, mert úgy érzi, nem oldódik meg semmi. S persze így nem is fog, mert egy teljesítményhiányos elit nem ösztönöz és nem várhat el teljesítményt az országtól sem - és a kutya ordítva harap a farkába.

Mert közben azért az “alsó négy-öt decilis”, tehát a fél ország komoly gondokkal küzd. Nincs abban a helyzetben, hogy ötödik kerületi kávézókban dörmögve várja a dolgok jobbra fordulását. Helyette él demokratikus jogaival és üvöltözik, tehát a szélsőségre szavaz. Figyelem: a probléma nem ez. Ez normális.

Az elmúlt húsz évben a környező országokban is rendre jelentek meg szélsőséges pártok. De ahol volt teljesítmény és fejlődés, ott szépen el is tűntek. Hol van ma Vadim Tudor? Tényleg senkinek nem tűnik fel, hogy amíg volt jövőkép és Magyarország gyarapodott, addig nem volt komoly szélsőjobboldal sem?"

A CIKKÍRÓNAK TELJES MÉRTÉKBEN IGAZA VAN !!!

hrr

Nem éppen dícséretes dolog, ha egy kommentelő értelemzavaró hibákat ejt. Még kevésbé, ha ezt a cikkíró teszi.
Az, hogy a "sok minden - sokminden" problémát okoz neki, rendben van: nézzen utána, s megkapja az eligazítást (http://www.e-nyelv.hu/2011-01-12/sok-minden/). Nagyobb a gond a vesszők meglétével vagy hiányával. A vessző nem felesleges cicoma, jelöli a szöveg gondolati egységeit. Megmutatja, mi tartozik egybe, mi nem; a helyesírás kényszerítő erejével észrevétlenül rendezi az író gondolatait, megkönnyíti a megértést az olvasó számára.
Az összetartozó részeket összetartja - ugyanúgy, mint az egyeztetés - azaz a mondat alanyának és állítmányának "összehangolása" grammatikai eszközökkel (némileg leegyszerűsítve a közérthetőség kedvéért). A tisztelt szerző kicsit nagyvonalúan bánik az írásbeli kommunikáció alapvető szabályaival. Nem gondol arra: ha hosszabb időt vesz igénybe annak kiderítése, hogy mit állítunk és miről, akkor nem sikerül koncentrálni a mondanivalóra. "Helyette a rossz kulturális reflexek és az y-andjára újrakezdett “eredeti tőkefelhalmozás” szorításában végképp belesüppedt a totális hideg polgárháborúba" - idézem a szövegből azt az utolsó szóhalmazt, ahol abbahagytam a további megfejtést. Hiába vizsgáltam a megelőző szövegrészeket, számomra nem világos: ki és mi célból/okból süppedt a hideg polgárháborúba; esetleg van-e meleg polgárháború, s abba ki süppedhet bele... - s ne is foglalkozzunk az "y-andjára" szóalkotással. Egyetlen biztos pont a szövegben a "süppedés" - azaz a színvonalsüllyedés.
Idéznék még egy mondatot: "A versenysportban bevett axióma, hogy nem az ellenfélre, magunkra kell igazán figyelni, ha győzni akarunk." Ennek alapján felmerül a gyanú: az Athena Intézet minden bizonnyal nem a versenysportok szellemében működik....

Pártoló

kerem: az a lényeg, hogy minden másba egyet értesz a hozzászólásommal.

Szilagyi Joe

Kedves Eszter!Hadd mondjak ellen Önnek,ha csak részben is
értek egyet Önnel.Ha a történelmet,csak az elmúlt 100évre gondolunk csak a világháborúkat,mindig gazdasági válságok előzték meg,melyekkel párhuzamosan mellékjelenségként a nacionaliczmus irredentizmus,a bűnbakkeresés,a kialakult
gazdasági helyzetekért.Ez pedig világjelenség volt van lesz
én a legnagyobb bajt az magyarok széthúzásában,korumpálható
ságában ,és birkaságában látom!!!!1956-ot is elárulták az akkori kommunista vezetők/most név nélkül mondom/és most sincs ez másképp csak most a karvalytőkének árulták ki hazánkat,de ha visszanézzük a történelmünket 600évre vissza
menőleg ugyanezt láthatjuk.Ezek mellé még+ a birkaság az kész nemzeti tragédia!A görögök mindig is jól éltek 480ezres átlagfizetéssel,380ezres átlagnyugdíjjal,MÉGIS szét verték a tüntetől Athént,a karvalytőke megrettent az
adósság felét elengedték!!Ilyen kis hazánkban elképzelhetet
len demokratikus álca mögött kőkemény diktatúra a mammon diktatúrája.Akik tennénnek a hazáért azok egyrészt kevesen vannak,másrészt meg vannak törvényekkel félemlítve,a maradék többség reszketve élvezkedik a valóságsókon/melynek
semmi köze a valósághoz/meg győzike meg egyeb moslékon tengeti napjait,és félti a munkahelyét és mint a birkák az
akolban várják végzetüket.Hol van ma már a harcias magyar virtus??Ezzel a néppel/a tisztesség mindig kivétel/sz@rt,sem lehet tenni!Ha csak egy 1/10-ét megtették volna a románokkal/a lenézettekkel,pedig 1lei 70ft/vezetői,akkor a nép már rég a tengerbe söpörte vplna
a nép.Úgyhogy biztosan halad az ország a megsemmisülés felé
100év múlva csak egy kibuc lesz az ország!Ha még egyáltalán lesz világ,mivel ha tudomásul vesszük ha nem a 3.
világháború szélén vagyunk!!!!
nalizmus

kóservilág

submester
2012. 04 13., 10:46

"A cikk eleje nagyon tetszett, szerintem is a megosztottság a legnagyobb baj"

Ez szamárság! A Demokrácia és az egymással versengve való haladás alapja a megosztottság! Megosztottság nélkül se demokrácia, se haladás nincs. A baj az, hogy diktatúrából diktatúrába ment ár az ország a diktatúra több pártra osztásával a nemzeti erőforrások háttéralkuk mentén való szétosztásával, és nem valódi előrevivő rivalizálás folyik hanem hatalommegtartási harc.
A Diktatúra hatalomátmentői elvesznek a hatalmi harcban és nincs 22 éve semmilyen gazdasági programjuk. Ezt a gazdasági programtalanságukat ügyesen titkolják a választások előtt, de utána mindig kiderül. Ezért nem haladunk semmit előre!
A semmit hiába akarjuk megvalósítani nagy "nemzeti" összefogással, abból összefogással se lesz semmi!

Eszter

Sajnos nagyon igaz: a magyar ember mindig màsban keresi "nyomorànak" okat. Hol a ciganyokra, hol a zsidokra, hol trianonra, hol az Eu-re, hol mittudoménkire keni aktualis helyzetének okàt. Egy ember nincs aki elgondolkodna, hogy lehet, hogy esetleg mi magunk "kurtuk el" a történelmünket? (Illetve egy ember volt, Gyurcsanynak hivjàk, de öt pont e miatt az önkritika miatt gyilkoltak le. Hàt ugy làtszik a magyar ember màr csak ilyen.. )

Mr.Fred Piszkos

Nagyszerű! Az egyik élősködő aggódik a másikért! Hát ez oriási :)Lakatlan szigetre az összes vérszívóval! :)

kerem

pártoló
Látom a cigányozás megy, de a helyesírás még nem annyira. Előbb arra gyúrjál rá.

Pártoló

Annyi pénzt herdáltak el a cigányokra, hogy abból ki lehetne fizetni Magyarország adósságát. Ha lett volna eredmény akkor talán nem is panaszkodnánk. Cigányok évszázadok óta ismertek lopós, élősködő életformájukról és nem kellet a Jobbik, hogy az emberek tudják mit jelent, mekkora csapást jelent főleg az öreg, falusi magyarságnak a cigánybűnözés.
Mi lenne ha a cigányok és bolsevik cigány védők abba hagynák a sipítozást és segítenének magukon, nem lopással, rablással, élősködéssel hanem tisztességes munkával és gyerekneveléssel?

submester

A cikk eleje nagyon tetszett, szerintem is a megosztottság a legnagyobb baj, az hogy egymás köpködèsèvel foglalkozunk ès ebböl lassan kialakult a "megdöglött a tehenem dögöljön meg a szomszèd is..."(igen, nem a szomszèdè azon már tùl vagyunk)gondolkodásmód.
Viszont a megosztottág pont az "elit" èrdeke, a könnyebb irányìtás miatt...sajnos ez van...

Új hozzászólás



Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X