Ma eddig: 0 cikk

A posztkommunizmus áldozatainak emléknapja

13699 106

A posztkommunizmus zsarnoksága itt van az átlátszó kommunikációs hadovában, a más véleményektől való rettegésben, a kicsinyességben, az ideológiai maszlag által gúzsba kötött cselekvésképtelenségben, az ön- és közámításban, a kiskapuk, kibúvók keresésében, a pazarló, működésképtelen és javíthatatlan rendszerekben, a csődbe kormányozott Malévban, az ügynökakták megnyitásának leszavazásában.

A kommunizmus áldozatainak emléknapja van ma, a világtörténelem legsikeresebb, egyben legpusztítóbb totalitárius ideológiájának százmilliónyi halottjára, megnyomorítottjára és egyéb kárvallottjára emlékezünk, s benne saját kommunizmusunkra, szocializmusunkra, diktatúráinkra és annak áldozataira.

„A rendszerváltozás után több mint egy évtizednek kellett eltelnie, hogy a poszt-kommunista befolyás a múltunk fölött alapjaiban rendüljön meg” – írta a Jobbklikk az emléknap előestéjén, az épp tíz éve megnyitott Terror Háza létrehozásáról.

Én azonban óvatosan dobálóznék ilyen nagy és veretes szavakkal, éppen azon a héten, mikor a magát továbbra is az antikommunizmus lángpallosú élharcosának beállító, a posztkommunista korszakot átlagban hetente lezáró kormánypárt leszavazta a kommunista állambiztonság ügynökaktáinak nyilvánosságra hozataláról szóló ellenzéki javaslat tárgysorozatba vételét.

Tíz évvel ezelőtt a Terror Háza megnyitása hatalmas lépés volt saját közös kommunista múltunk megismerése és lezárása irányába. Mert a múltunkat csak úgy lehet lezárni, ha megismerjük, bevalljuk, bármennyire is fájdalmas. A felejtés, az elhallgatás csak a felszínen működik, a mélybe zárt tragédiák, titkok és hazugságok, mint elátkozott ház kísértetei, visszajárnak és háborgatják a lakókat. Hogy ez nagyon is így van, bizonyított tény.

Ebből következően az, hogy a Terror Háza után tíz évvel az ügynökakták megnyitásánál még mindig ott tartunk, hogy most épp az a párt kaszálta el az ügynöktörvény sokadik próbálkozását, mely a rendszerváltáskor harcos antikommunizmusával keltett figyelmet, s amelyik a Terror Háza és a mostani emléknap létrehozásával jelentős lépést tett a kommunista múlt lezárása felé. Ez nem pusztán szégyen, de nem más, mint a posztkommunizmus maga.

Könnyű dolog a kommunizmus áldozataira emlékezni, amíg ez alatt az ötvenhat előtti szörnyű események mára jótékony távolba került rémségeire emlékezünk. Márpedig manapság többnyire ez történik: az ÁVH rémtetteiről, a kitelepítésekről, koncepciós perekről, a magyar nép utolsó nagy közös hőstettéről, az 56-os forradalomról, és az utána következő megtorlásokról szól az emlékezés. Könnyű, hiszen ma már kevesen élnek a fontosabb résztvevői közül, rémségei kellően rémületesek és nem utolsó sorban (56-ot és a megtorlásokat kivéve) már a Kádár-rendszer idején sem számítottak tabunak.

Nade mikor fogunk hasonlóképp emlékezni a Kádár-rendszer rémségeire? A hűtő-tévé-kocsi szentháromságra, a biztos munkahelyre, a 3,60-as kenyérre, a balatoni telken töltött nyarak mámorára, a fergeteges LGT-koncertekre, a szabad egyetemre jutásra, a nemzetközi sikereket arató magyar kultúrára, a gazdasági fellendülésre?

És mikor fogunk emlékezni mindennek az árára? A kiüresedett ideológiára, amiben már senki sem hitt, de muszáj volt úgy tennie, a kettős beszéd kötelező kultúrájára, a fölösleges és nevetséges formagyakorlatokra, a kesudió-ügyekre, a  Hazafias Népfront 90 százalék feletti választási győzelmeire, a „csak baj ne legyen elvtársak”-ra, a kapun belüli munkanélküliségre, a hitelekből finanszírozott, felesleges termékeket gyártó gazdaságra, a sufnivilág ordító igénytelenségére, a másképp gondolkodók csendes ellehetetlenítésére, a bazinagy rendőri pofonokra? És persze arra a rengeteg emberre, akiknek a lelkét örökre elrabolták, mikor az ügynöki együttműködési papírt aláíratták velük, és akikről ma sem tudhatjuk, hogy kik voltak, mit akartak, miért és kik csináltak belőlük spiclit.

Amikor majd erre sikerül minél kevesebb torzítással, minél több őszinteséggel, tárgyszerűséggel és nyíltsággal emlékezni, akkor lehet majd arról beszélni, hogy a posztkommunista befolyás a múltunk, sőt a jelenünk és a jövőnk felett is megtört. Addig viszont ennek sajnos az ellenkezője igaz.

Amit Illyés megírt az ötvenes évek kemény diktatúrájának zsarnokságáról, hogy nemcsak a vallató szobákban, nemcsak az éjszakában kiáltó őr szavában van ott, az a gondolatmenet a szocializmus továbbélő szellemével ugyanúgy ma is folytatható. A posztkommunizmus zsarnoksága itt van az átlátszó kommunikációs hadovában, a mást gondolóktól való rettegésben, a kicsinyességben, az ideológiai maszlag által gúzsba kötött cselekvésképtelenségben, az ön- és közámításban, a kiskapuk, kibúvók keresésében, a pazarló, működésképtelen és javíthatatlan rendszerekben, a csődbe kormányozott Malévban, az ügynökakták megnyitásának leszavazásában.

És a posztkommunizmus emberei is itt vannak. Ott ülnek a parlamenti padsorokban, az állami cégekben, a közhivatalokban, sőt még a köztársasági elnöki székben is. Nem csak azok, akik bármilyen tisztséget viseltek az előző rendszerben. És ott vannak még egy csomó máshol, bűntetlen, bocsánatkérés nélküli, titkaikat takargató bűnösök, és bocsánatkérés, elégtétel nélküli, sérelmeiket és titkaikat hordozó áldozatok. Néha – sokszor – mindkettő egy személyben.

Sőt igazából mind azok vagyunk, ennek a nyúlós-ragadós, kicsit édes, kicsit savanyú, de mérgező posztkommunista izének a bűnösei és áldozatai, és még azok is leszünk egy darabig. Főleg, ha továbbra is takargatunk, eltagadunk, hazudozunk, megmagyarázunk, vagy hagyjuk, hogy mások ezt tegyék.

Magunkért is gyújtsunk gyertyát február 25-én.

Hozzászólások (106) , melyek közül a legfrissebbek:

István Szász

Arany-Ady-József Attila nyelvén a Pártolónak annyi jutott,hogy"bolsevikcsótányok". Boldog-talanok a lelki szegények. Akinek ennyire telik, azt sajnálni kell(vagy nem). Dolgunk meg ezek nélkül a senkik nélkül épp elég van. Különben akinak van némi tört.ismerete az már látja, hogy az eredendő bolsevikokhoz leginkább Orbánék hasonlítanak. Van egy szép az hiszem Mozart-kánon amelyiknek visszatérő sora."Elmulik az mi múló,te menj csak menj tovább." Csak ennyit. Találkozunk barátaim ott ahol tényleg kell,és amikor kell.

Sára Humanista

Kedves Szász István! Marx-Engels a társadalom-történelem tudomány művelői, koruk eminens helyzetértékelői és a munkásosztály forradalmi harcának irányítói. Az ideáktól és eszméktől távol tartották magukat, kritikai szemléletükkel kíméletlenül leleplezték a munkások körében terjesztett téves eszméket, gyakorlatot. Nem elméleteket gyártottak, hanem a valóságot tárták fel. Napjainkban is megkérdőjelezhetetlen társadalmi törvényszerűségeket állapítottak meg. A világot (természet-társadalom) dialektikus folyamatában értelmezték.
"A kommunizmus szemünkben nem állapot, amelyet létre kell hozni, nem eszmény, amelyhez a valóságnak hozzá kell igazodnia. Mi kommunizmusnak a valóságos mozgalmat nevezzük, amely a mai állapotot megszünteti. E mozgalom feltételei a ma fennálló előfeltételből adódnak." Marx-Engels: A német ideológia 1845 (MEM 3. kötet 35.o.)

Tonka Pál

Most fidealizmus zajlik!http://kmdholding.com/hu67v07

István Szász

Hölgyeim és uraim!
Ideje lenne észre térni(nem megy?) Aki egy kialakuló szélsőjobb - ujabb - magyarországi diktatúra idején nem tud jobbat,mint a hazánkban sosemvolt kommunista rendszeren rágódni, az beteg idegezetű tanulatlan,képzetlen hülye. Igy! A Rákosi-rendszer egy túlteljesítő aljas moszkvai helytartónak a disznósága volt, semmi közte sem volt sem a kommunizmushoz,sem a szocializmushoz.Mindkettő Marx-Emngels ideáitól hétmérföldnyire estek(Én a tiszta marxi elmélettel sem vagyok kibékülve, viszont tény, hogy ezek az elméleti alapvetések sehol sem valósultak meg a gyakorlatban) Szakértők - vannak! - elemzését és nem facebook-handa-bandázást kiván annak megvizsgálása,hogy a modern nyugati szociáldemokrácia mennyit köszönhet a l9. század nagy baloldali ébredése. Nem vitás, hogy a világ hatalmasat változott és ebben a változásban a ma új virágzását élő marxizálásnak hatalmas része van. A fel,fel ti rabjai a földnek stb. a l9 században és 20. elején bizony alaposan igaz volt.Én elkötelezett liberális híve vagyok a piacgazdaságnak mondott kapitalizmusnak(amely tetszik- nem tetszik a demokrácia gazdasági létformája) de tudom, hogy az a régi világ ahogy volt, sok milliós munkástömegek rettenetes nyomosúságával nem maradhatott meg. Elkerülhetetlen volt a nagy változás(tessék Adyt,József Attilát olvasni, Jászit, Kunfit, a maiak közűl Szabó Miklóst,Litvánt és bizony TGM-et már nem mondom, a valódi tudomány azt hiszem tul nehéz a kommentelpők java részének.De azért meg lehetne próbálni) A Tanácsköztársaság némi tulzással a szükséges rossz volt, nem csak Magyarországon, Szlovákiában,Bajoprországban is,olyan kilengés amit a rettenetes világháborús pokol után nehéz lett volna elkerülni. A sokat szidott, de nálunk valójában alig ismert Weimári Köztársaság minden hibájával, csúcspontján, Stresemann kancellársága(külügyminisztersége, és a centristák Wirth kancellár és mások, kezdeti keresztény szocialisták alatt) kiutat mutatott,de lám, a világ nem kért belőle.Inkább kellett a fasizmus és nácizmus. A Tanácsköztársaság kúsza, és sok kegyetlenséggel teli 133 napja nem fogható,az utána következő fehérterror ellenforradalmához, a gyorsan fasizálódó Horthy-rendszer tragédiájához vezető szörnyűségéhez. Szóval! Ha majd újra bolsevik - nem kommunista, ti szerencsétlenek! -veszély fenyeget én leszek az első aki ezzel szembe száll. Csakhogy most egy szélsőjobb diktatúra kopogtat ismét minálunk. Tessék félretenni a hülye kommunistázást,ami csak az ujnáciknak és szövetségeseiknek(na kik is azok derék jobbos kommentelők? Kik képesek arra az aljasságra,hogy az első köztársaságunk elnökének szobrát -mert attol is rettegnek- suttyomban,korahajnalban rácsok mögött lebontsák,na kik?) szóval akinek még jelent valamit a republikanizmus, a szabadság és testvériség a társadalmi szolidarítás az tudja, hogy jelenleg - azt hiszem soha - nem létező kommunistákkal szamben, hanem a tiszteséges emberi, és tiszteséges patrióta hazafiság védelmében lép fel. Minden más butaság és képmutatás,mindkettőben mi magyarok igen jók vagyunk.De azért úgy Kölcsey, Vörösmarthy ideje óta van más erényünk is.Tessék azokat gyakorolni. Vagy az nem megy? Akkor megérdemeljük Orbán, csaló Schmittpali rendszerét.Ez a kérdés, válasszunk.

Demeter János

Hetuci!
Most látom,hogy már 27-én is kóstolgattál.Ejnye,ejnye te kis kotonszökevény veres.

Demeter János

hmm!
Fogd magad vissza egy kicsit,ne akard,hogy szegény etus szívinfarktust kapjon.Annyira,de annyira beleéli magát elvtársai vádelmébe.Pedig,ha megfeszülnek is,a magyarok döntő többségének elege van belőlük.Bármennyire is megy a szájkarate,nekik csak ennyi fog jutni 2014-ben is.

Pártoló

kóservilág 2012. 02 29., 11:56

Az amerikai politika sokat változott az elmúlt 65 év alatt. Még 56-ba is egész más volt Amerika mint ma. Vannak akik a mai Amerikát Usraelnek csúfolják és sajnos igazuk van de nem mindég volt így.
Amerikai megszállás a háború elvesztése után mennyország lett volna a bolsevik csótányok szadista terrorjához hasonlítva.

Póli

"az emberek többsége bizonytalanabb helyzetbe került"

Ezt hívják kapitalizmusnak. Ellentétben a szocializmussal, ahol egy bizonyos idő után MINDENKI helyzete bizonytalanná válik, mert a rendszer csak hatalmas áldozatokkal maradhat fenntartható (lásd Kuba, É-Korea).

"az ország eladósodott"

Az ország 1989-ben is el volt adósodva.
Durván.

"elveszítette nemzeti vagyonát"

Nem veszítette el. Jóval értékesebb ma az ország ingatlanvagyona, közúthálózata, infrastruktúrája valamint termelőkapacitása, mint volt 1989-ben.

"harmada foglalkoztatottságát"

Az a harmad volt az ún. kapun belüli munkanélküliség a szocializmusban.

"nem lett saját talpon megálló gazdasága"

A magyar gazdaság, mióta a középkorban kimerültek Európa leggazdagabb aranybányái a Kárpát-medencében, sose tudott megállni a saját lábán.

kóservilág

@Sándor Vilmos

Lettországban minden évben megünneplik a Lett SS gárdát, amely 100.000-es létszámban a németek mellé állt a Szovjetunióval szemben. A lett államfő kiállt a felvonulók mellett. Miért? Az a következő könyvből derül ki: "Lettország: A szörnyűségek éve".

bővebben:
http://lettorszag.5u.com/
Ha végigolvasod, megtudod milyen volt a Szovjetuniónak nevezett ártatlan bárányka!

kóservilág

Érdekes módon az NSZK USA megszállása után jobb lett az NSZK-ban, mint az NDK-ban. De jobb lett e Iraq-ban vagy Afganisztánban az USA megszállás által? Ez ,ár nem egyértelmű. A nyugatnak a 1990-ben bekövetkezett gengszterváltásban betöltött szerepe álságosnak tűnik, mert az emberek többsége bizonytalanabb helyzetbe került, az ország eladósodott, elveszítette nemzeti vagyonát, harmada foglalkoztatottságát, nem lett saját talpon megálló gazdasága. Vagyis úgy tűnik, hogy csak akkor ért volna valamit az USA megszállás 1945-ben, ha az csak az ország szerencsésebb 2/3-ára terjed ki mint Németországban, hogy a szerencsésebb 2/3 részből lehessen mutogatni a szerencsétlenebb 1/3-ra, és az emberek ácsingózzanak a szovjet zónából az USA zónába, ahogy ezt a németek tették.

hmm

"A másik dolog, amit kérdeznék, gondolják-e az emberek azt 23 év után, ha nem a szovjetek, hanem az USA száll meg bennünket, biztos, hogy jobb lett volna?"
Biztos jobb !! ... Megszálta Nyugatnémetországot láthattad az eredményt a szoci NDK labdába se tudott rúgni
BMW / Mercedes kontra Varburg /Trabant
..Megszálta Japánt láthatod az eredményt
..A CCCP megszálta Magyarországot az eredmény ? Lelőtték a kakuk órát...

Sándor Vilmos

Kedves Márffy Csaba!
Lehet, hogy csak városi legenda, de én eddig úgy tudtam, hogy '56-ban a szovjet csapatok Egyiptomba készültek, a kiskatonák Szegeden érdeklődtek a Tiszánál, hogy ez a Nílus?
A másik dolog, amit kérdeznék, gondolják-e az emberek azt 23 év után, ha nem a szovjetek, hanem az USA száll meg bennünket, biztos, hogy jobb lett volna?
Biztos??? Ezekután a rabló kapitalista gazemberek után?

Sándor Vilmos

Tessék mondani, mikor lesz a kapitalizmus áldozatainak emléknapja?
Nem százmillió, hanem milliárd ember ment tönkre a kapitalizmusban, felhívnám a blogíró szíves figyelmét, hogy NEM a Szovjetunió indított támadást a kapitalista Németország ellen, és NEM a Szovjetunióban mondták el a hidegháborút kezdő fultoni beszédet!
A cikk aljáról hiányolom az "x" betűt, mint a kapitalizmus fizetett reklámját,
Kedves pártolónak meg üzenem, hogy1. itt soha nem volt kommunizmus.
2. minden vice versa működik
3. a náci csótányokat meg ciánozni kell
4. a kommunizmus áldozatait mindig eltúlozza a náci csürhe, a fasizmus áldozataiét meg elbagatellizálja.
5. a zorbán és hordája sem különb a náci csürhénél...

Hetus

hmm
„..Te pedig ezektől loptad el a betevő falatot,mint látom a Fapofán jól összeloptad magad büdös komcsi,most meg az fáj hogy nem tudod folytatni”

hmm: most akkor abbahagyod ezt a stílust vagy nem?

Márffy Csaba

Keresem azokat, akik a mindenkori vallási diktatúrák (különösen a római típusú katolicizmus) sok milliónyi áldozatainak kívánnak emléknapot tartani!

Márffy Csaba

A (volt) keleti blokkban sehol sem volt kommunizmus. Szocializmus sem. Szovjet típusú diktatúrák igen. Nálunk ('56 után) egy államkapitalista rendszer kezdett kialakulni, de csak lassan, mivel a fékezőerőként jelenlévő, ideiglenesen itt állomásozó csapatok (akik úgy voltak tájékoztatva '56-ban is, hogy a Szovjetuniótól elszakadni készülő tagköztársaságba mennek rendet csinálni)jelenlétében csak lassan lehetett.
Azonkívül: mint megszállt országnak, "internacionalista kötelezettségeink" is voltak, ez azt jelentette, hogy kölcsönöket kellett felvennie Magyarországnak dollárban, azokat továbbadni "testvéri " országoknak, amelyek ellentételezéseként "kemény" rubelt kaptunk, a normális forint-rubel árfolyam többszöröséért. Ráfizetés? Igen! Muszáj volt? Igen!
Ha nem tette volna sokat szidott Kádár János, rövid úton kaptunk volna egy katonai kormányt, mint oly sok egyéb ország, és akkor...
1968-ban Kádár nem akart bevonulni Csehszlovákiába. Czinege hadügyminiszter elvtársnak kezében volt a közvetlen moszkvai utasítás,mely szerint Kádár Jánost huzamos ellenállása esetén likvidálja (nagyon szép temetést terveztek neki érdemei elismeréseként)és a hadseregtábornoknak kellet volna átvenni a hatalmat.
Ez a katonatiszt volt az, amelyik Kaszópusztán helikopterről golyószóróval vadászta az összeterelt vadakat. Néha a hajtásban részt vevő kiskatonák is áldozatok lettek.
Kádár ezt tudta, így beleegyezett, hogy rendfenntartóként, éles lőszer nélkül, bevonuljanak katonáink Csehszlovákiába.
'56-ról: Fel volt kínálva Nagy Imrének (aki mellesleg minden mennybe magasztalása ellenére kis formátumú politikus volt), hogy mondjon le, csöndben visszavonulhat. Kádárnak az okozta a legnagyobb fájdalmat, hogy szovjet parancsra mégis ki kellett végezni, mert Nagy Imre mártír akart lenni. De emellett a szovjet fél milliós vérfürdőt akart! Ez helyett több nagyságrenddel kevesebb volt a halálra ítéltek (és ezekből is kevesebb a végrehajtásra adottak) száma.Az országba látogató elvtársak megtekinthették a kényszermunkára ítélteket, az Alföld mezőgazdaságát, megnézték a vasfüggöny állapotát, fürödtek egyet a Balatonban, majd egy parlamenti beszélgetés után pld. a Mátyás-pincében elfogyasztott fatányéros vacsora, és a cigányzenészek által eljátszott "Zúg a Volga.." után "Ócseny harasó tavarisi!" mondattal elbúcsúztak.(azok kedvéért, akik nem tanulták:"Nagyon jól van elvtársak!" Akik meg igyekeztek még ezt is elfelejteni, azokat sajnálom.)
Mi megküldtük az aktuális kölcsönt (persze "önkéntesen"),és épült a lángossütő szocializmus tovább, meg a falusi portákon hízott 20-30 disznó,10-15 bikaborjú, tenyésztődött a nyúl, élt a piac minden nap, mert a városi ember onnan vett tojást,tyúkot,zöldségfélét a vasárnapi ebédhez, nem az üzletből,igaz banánért (évről -évre rövidebb!)sorban kellett állnom nekem is, de az ország mezőgazdaságilag önellátó volt.
Igen: Sokan örülnének azon rendszer áldozataiként élni.
Ha nem énekelted túl hangosan hogy "Van egy régi mániám: egy tankkal végigmenni Románián.." vagy hasonlót, még a rendőr sem piszkált,és jóval kisebb volt a bűnözés, valamint a "kisebbség" is munkára volt fogva. Sokan bányászként, téeszben, segédmunkán, erdészetnél,stb.
Nem volt hétfői tévéműsor, persze,hogy szaporodtunk gyermekszámban!
Bármilyen furcsa: Volt vallásszabadság! Akin látták, hogy hűséges Istenhez és a bibliai elvekhez,nem lop, becsülettel dolgozik, azt az értelmes főnökök tisztelték! Sőt:ha pld. meggyőződése szerint szombaton nem dolgozott (mondjuk hetednapi adventista keresztény volt), több helyen nem kellett szombaton dolgoznia (6 napos munkahetek voltak!), ledolgozhatta hétköznapokon előre, vagy vasárnap is,ha a termelés megengedte! Azért tisztelték a vallásos embert, ha úgy is élt, ahogyan hirdette! Még téeszelnök, vagy üzemvezető is volt olyan, aki vallásos volt és nem léptették be a pártba!
Készül az új egyezmény a Vatikánnal! Az az egyház, amely lepaktál az állammal, és az az állam, amely lepaktál az egyházakkal, csak saját hatalmára gondol! Bemutatja, hogy csupán uralkodni akar bármi áron, és így semmi köze bármely általa hirdetett istenhez vagy "demokráciához!

hmm

Szabó Zoltán Csaba 2012. 02 28., 15:06

"Hányan vesztették el fizetésüket, munkahelyüket, családjaikat, reményüket stb.???"
..Te peddig ezektől loptad el a betevő falatot,mint látom a Fapofán jól összeloptad magad bűdös komcsi,most meg az fáj hogy nem tudod folytatni

Hetus

Mage Andy
2012. 02 27., 21:46
pártoló hazudik, de ő így született. A mocskolódás az demeter és az ő világa volt eredetileg utána lehet nézni, közöm nem volt az egészhez, amikor ez a két faszkalap nyomta a szemetet. Mondanék pártoló „műveiből” néhányat: mocskos kommunisták, bolsevik csótányok, ha zsidózni szottyan kedve jön a cohn bélák, nos ezekre volt és lesz is minden esetben hasonló stílusú válaszom, mert nem hagyom (ha már admin nem nyomja ki innen őket), hogy ahogy a vona féle nyilasok teszik a közéletben ezek a férgek is büntetetlenül terrorizálják jelen esetben e blog kommentelőit.

Szabó Zoltán Csaba

Orbánizmus áldozataira mikor fogunk megemlékezni??? Hányan lettek az elmúlt két évben öngyilkosok??? Hányan vesztették el fizetésüket, munkahelyüket, családjaikat, reményüket stb.???

Pártoló

hmm
2012. 02 28., 08:33
Kedves Hmm!
Köszönöm, hogy megfogadtad tanácsomat. Köszönöm.
Amint látod, a magyar igazságod ellen nincs fegyverük a bolsevik csótányoknak.

Hetus

hmm
most nem foglalkozom a szokásos stílusoddal viszont megint hazudsz, mert én és a többség soha nem mondta, hogy a kommunizmusnak nem voltak áldozatai, a Rákosi féle rendszer épeszűembernek elfogadhatatlan volt, és valóban voltak túlkapások, törvénysértések az 56 után felelősségre vonások idején, de az is tény (tudom nem hiszed el) hogy számos köztörvényes gyilkosból, lincselőből ma hős faragtak (Wittner, Tóth Ilonka, Pongrácz). Soha senki nem tagadta a kommunizmus gyilkosságait, a probléma az olyan hazudozásokkal van, mint a 100 milliós számmal továbbá, hogy kommunizmus áldozatainak napja totálisan egyoldalú, hiszen mi van a Horthy éra áldozataival? Ugyanis a magyar „objektív” jobbér politika, és történész bagázs a Szálasi féle rémuralmat ha nehezen is, de elismeri viszont az 1920-től 1944-ig bezárólag történt disznóságokból egyet sem bírtam felfedezni a kanscalmari féle tenórházban (képzeld voltam ott, mert engem érdekel a politikai túloldal világa még ha nem is értek többnyire egyet vele). Pedig mindjárt az ellentengerész féle rendszer elején a bíróság nélküli Prónay/Héjja féle pogromok (sokszor a Tanácsköztársasághoz köze sincs ellenben zsidó származású áldozatokkal), a frankhamisítás, a numerus claususok mint XX. századi Európa legelső faji alapú állami diszkriminációi, a délvidéki, észak-erdélyi, ukrajnai pogromok, és végül a Horthy csendőrség és közigazgatása által vezényelt halálvonatok. És akkor még nem beszéltünk a háborúba való belépésről és annak közvetett és közvetlen áldozatairól, kárairól.

hmm

ezt próbáltam neked elmondani (sikertelenül): lehet valaki jobboldali, baloldali a lényeg, hogy ne hamisítson vagy tagadjon le történelmi illetve mai közéleti tényeket, utóbbiakat viszont mindenki a szája íze szerint szeretheti, vagy ellenkezőleg, magyarázhatja. Ha mégérted és stílust változtatsz partner leszel itt ha nem önmagaddal fogsz viaskodni (mert azért gondolom pártoló neked sem tényező).

hmm

Hetus 2012. 02 27., 21:40
Ne próbáld rámruházni a müncheni kocsmaszónok ösödet !
Azzal hogy összemosod a náci gyílkosokat a komunista gyílkosokkal,még nem fogsz új történelmet írni,csak magad teszed nevetségesé.
A magyar komunisták által elkövetett bűnöket/gyílkosságokat tagadni elfogadhatatlan,még ha olyan
"kimagasló"(a bunkóságban)személy teszi mint amilyen te vagy!
Megértem hogy odavagy a bolsevik/komcsi elvtársaidért,juttatást is kapsz/tál érte,pl.párt alapon diplomázás,a komcsi bandád által kitelepített/megyíilkolt
,majd a meggyílkolt ingyen,pártalapon a családodnak kiutalt lakása amiben ma is élsz/tek stb.Ez se jogositt fel
arra hogy itt arcoskodj a tömeggyílkos komcsi bandáddal
Látogass el a Terror Házába,és attól amit ott fogsz látni(hogy mit müveltek a komunizmus agyament kiszolgálói)
reméhetőleg helyre hozza/jön az agyad,ha még van

Pártoló

Mage Andy
2012. 02 27., 21:46
Azért ne játszd meg a hülye gyereket. Jóval hmm megjelenése előtt, hetus és a többi bolsevik csótány a legundorítóbb módon mocskolt mindenki és családját aki nem tetszett nekik. Ti a bolsevik mocskolódók miatt egy szóval se panaszkodtatok.
Nem helyeslem hmm mocskolódását és meg is mondtam neki. Most is megkérem, hogy ne mocskolódjon mert a mocskolódás, hazudozás és gyűlölködés nem a magyarokra hanem a bolsevik csótányokra jellemző.
Magyaroknak, nemzeti magyaroknak nem szükséges hazudozni, mocskolódni és gyűlölködni mert a magyaroknak az igazság az igazi fegyver a bolsevik csótányok ellen. Remélem hmm megérti, hogy mocskolódásba nem vehet versenyt a bolsevik csótányokkal mert a bolsevik csótányoknak a mocskolódás, hazudozás és gyűlölködés olyan természetes mint másoknak a lélegzés.
Hagyd abba a mocskolódást hmm! Nem magyar embernek hanem a bolsevik csótányoknak való!

Mage Andy

S az ilyan hozzászólások olvastán hiszem el, hogy a FIDESZ külön troll-kommandót tart fenn az internetezéshez. Mert a jobboldal vezérének már érvelni sem megy egyedül. Kellenek a bér-trollok neki mint egy falat kenyér. Mint egy falat penészes kenyér.

Mage Andy

hmm 2012. 02 27., 12:57

Ez az a stílus, amiért két ménkű nagy frászt adnék a fiaimnak.
De vigasztaljon a tudat, hogy téged már senki nem fog tudni hülyére verni. Az életed már megtette.

Hetus

hmm
te egy kiváló újnyilas „nyersanyag”vagy. No persze érvényes TB kártya híján nem látogathatod az orvosodat, gyógyszerészeted, talán ha tanultál volna ma dolgozhatnál, és nem az 1933 előtti müncheni kocsmafélékben kellene hallgatnod, és tapsolnod a vonai dumákat. De csak nyomd ezt a stílust erre netán az egyik jobbikos vezér kiemel a kocsma pöcegödréből, és végre valahára nem kellene örökké káplár maradnod, mert ugye tudod káplár elődöd is vezér lett?
Én bírom a strapát, ha írsz válaszolok, ha gusztustalan vagy gusztustalan leszek, ha normálisan, stílusosan és hazugságmentesen írsz, kommentelsz hasonlót kapsz viszonzásként. Csak rajtad múlik, hogy merre tovább, de mégegyszer leírom egy percig sem hagyom, hogy itt bárkit is megfélemlíts, meghazudtolj, anyázd, és legfőképpen ordas eszméket képviselj, mindaddig míg admin ráeszmél veled, hogy na ebből elég…..

hmm

Hetus
"-talán a gyöngyöspataiban- " amiből te vagy meg a pata
Kapd bé büdős szörösnyelvű bolsicsótány

Hetus

tris
volt kommenista hmm a magyargárda limuzinját 6-ba kapcsolta ne hagyjuk, hogy levegye a lábát a gézpedálról, olyan jól áll szellemiségének a csúnya beszéd, nyilván a jobbik egyik speciális felsőoktatási intézményében a krimóban -talán a gyöngyöspataiban- szocializálódik a mentálhigiéniai hulladékja?
hmm nyomhatja a tutit nem kell abbahagynia, hisz nincs rizikód hiába izzik vörösre a buta buksija, tárgy híján agyvérzést biztos nem kaphat!

Hetus

hmm
hát ilyen kulturáltan én is tudom az I. vh-t magyarázni neked hmm: a rühes szájbanyomott anyád azt követően, hogy csulaként világra köpött téged azzal nyilván el is magyarázta neked az I. vh. történetét.

hmm

Hetus
"I. világháborúba való belépésünk vajon kiknek köszönhető?"
szerintem annak a rühes vadtehén anyádnak,aki tehénfossként az utcán hagyott,te retardált púpos

hmm

tris 2012. 02 27., 10:31 alias yuasa alias Hetus
Nem jöttél te fossképű bolsevikcsótány !
csak nem a kriminál bolgár györgyel konspiráltok likvidálni vkit,s amiatt ?
Vagy talán megfagyott benned a gané,netán behúgyozztál,
vitéz bátorságmentes,talán gyáva komcsi ?
Egy faszszopó,egy gyáva rühes görény vagy,tetves bolsi

Hetus

Krepel,

majd elfelejtettem megérdezni az ide kommancsolt jobbér fattyú hazátlanokat, hogy vajon az I. világháborúba való belépésünk és magyar áldozatai vajon kiknek köszönhetőek?

Hetus

Krepler
a magyar jobbérok „számláin” van 5-8 ezer tisztán zsidó mivolta miatt (akiknek közük sem volt a Tanácsköztársasághoz, mert az még vagy 30 ezer lincselést eredményezett) a Prónay Héja féle bíróság nélküli pogromkban, aztán jött a magyar jobbér urak saját kútfejből jött nagymagyarországosdi elhatározásból a II. vh-ba való belépésünk. Nos itt is derekas a matek, odalett 200 ezer kiskatona akiket a magyar agyatlan Horthy féle idióták szándékosan a vágóhídra küldtek hova máshová, mint „régi magyar területekre” a Don kanyarhoz. Akkor itt van 450-500 ezer zsidónak a Horthy féle magyar csendőrség és közigazgatás aktív vonatra küldése, a szálasi féle Dunába lövöldözésükről nemi beszélve (tudom, pártoló, hmm és a többi nyilas suhanc szerint mindez nem igaz vona pártja és médiája szerint ez maga a „holocamu”. És akkor még nem beszéltünk a háború miatti bombázásokról, magáról a frontról civilek százezreinek a szándékos haláláról (köztük a Budai kitörés nevű náci és nyilas undorító vágóhídról). Csak a magyar áldozatok számát, akik a szartengernagy vitézhornyimiklóséknak és a nyilasoknak köszönhetik a sorsukat a II. vh-ban 850-900 ezerre teszik, és akkor a két retardált fattyú itt gyilkosozik, kész agyrém.

Pártoló

Azért fontos 1919 mert megmutatja, hogy a bolsevik csótányoknak nem volt szükség indokra, hogy szadista, kegyetlenségel irtsák a magyarokat.
Csak ne nyivákolnának amikor megkapják amit kiprovokálnak.

Hetus

hmm
már nem egyszer mondtam neked, és fattyútársaidnak: válts stílust, és gyilkosozd a téged tévedésből világraszart rühes tehenet.
Egyébként pedig nem is értem a számaidat a múltkor fajtiszta nyilas társad pártoló nem átállotta a kommunizmus áldozatait 100 millióra taksálni. Nem lehet, hogy ez a szám 1 milliárd mert akkor az sokkal ütősebb mármint a ti korcs agyatokban? És nincs kedved matekozni a fasizmus köztük a Horthy/Szálais féle áldozataival is? Te tényleg olyan hülye vagy hogy nem veszed észre miszerint nincs mit az orrára kenni különösen a magyar jobboldalnak (hát még a te féle nyilas csürhének) a másik oldalra?

Kovács László

ismerve a jelenlegi állapotokat jelenlegi politikusokat az ország vezetését most kezdem igazán értékelni a Kádári korszakot

Pártoló

Hmm, ugye nem akarod bemocskolni a kezedet az ilyenekkel?

Pártoló

Nem is egyszer mondtam, hogy kegyetlenségbe, mocskolódásba és hazudozásba senki se veheti fel a versenyt a bolsevik csótányokkal.
A pofátlan hazudozásuk és történelem hamisításuk amit gátlástalanul elkövettek a rákosi és kádár bolsevik terror évek alatt folytatódik ma is, 21 év gengszterváltás után.
Ez egyik ilyen pimasz és undorító hazugság az, hogy „a nyilasok embertelensége nélkül nem lett volna kommunista borzadvány sem”. Aki ilyet ír az vagy nagyon ostoba és tudatlan vagy azt hiszi, hogy mindenki más nagyon ostoba és tudatlan.
A nyilasok és nácik még sehol se voltak amikor a bolsevik csótányok 1917 óta már millió szára irtották az embereket a SzU-ba. Hazánkba 1919-be pusztítottak a bolsevik csótányok és még akkor se voltak sehol se a nyilasok se a nácik. A bolsevik csótányok példátlanul kegyetlen és szadista vérengzést vittek végre hazánkba.
--------------------
http://hu.wikipedia.org/wiki/Lenin-fi%C3%BAk
„„A hatalom a kezünkben van. Aki azt akarja, hogy visszatérjen a régi uralom, azt kíméletlenül fel kell akasztani. Az ilyennek bele kell harapni a torkába. A magyarországi proletariátus eddigi győzelme nem került különösebb áldozatokba. Most azonban szükség lesz arra, hogy vér ömöljön. A vértől nem kell félni. A vér – acél: erősíti a szívet, erősíti a proletár öklöt. Hatalmassá fog tenni bennünket a vér. A vér lesz az, mely az igazi kommünvilághoz elvezet minket. Ki fogjuk irtani, ha kell az egész burzsoáziát!””
– Szamuely Tibor 1919. április 20-án, Győrben elhangzott beszédéből
Ezek a szadista, perverz, ember-állat bolsevik csótányok felelősek a kommunizmus és a nácizmus bűneiért mert élvezték a magyarok irtását.

lieber

olvasgatom a kommenteket és megáll az eszem. a sok szélsöjobboldali höbörgö úgy csinál, mintha a rákosi, kádár meg haverjai csak úgy idejöttek és átvették volna maguktól a hatalmat. pedig a dolognak voltak elözményei: a nyilas, fasiszta toprongyok vérfürdös örjöngése.
röviden: a nyilasok embertelensége nélkül nem lett volna kommunista borzadvány sem. akkor meg miröl vitatkozunk itt, kérem? A kommunizmus és "szocializmus" áldozatai a nyilasok áldozatai is. Az úygnevezett "nemzeti jobboldalé". horthyéi is. ök kergették ezt az országot a vesztébe, az ö büneik árát fizetjük még most is.

a mai magyar jobboldal (szándékosan nem nácit írtam pedig az is igaz lenne) pedig a nyilasok szellemi (már amennyire van nekik ilyen) örökösei. akkor ki és miröl is emlékezik is meg? azok, akiknek ideológája okozta a hatalmas áldozatokat, azok emlékeznek meg az általuk okozott emberteleneségröl egy szintén jobboladali pszedó-diktatúra kellös közepén. hát igen... a történelmet mégis csak a mindenkori hatalom hazudozza össze.

nagy itt a tudatlanság, meg a történelem ferdítés...

az is önmagáért beszél, miért nem okt. 23-án van az áldozatok napja. okt. 23nak voltak legalább polgári demokratikus vonásai. a mai jobboldalnak nincsenek, se polgári, se demokrata. nekik csak buta "nemzeti" nacionalista (magyarul náci) vonásai vannak. de abból sok.
és ezekbnek tapsikol a buta tapló magyar... jó nép ez... jó beveri majd megint az orrát oszt majd megint szapulja... a kit is? .. persze, a kommunistákat.

röhej.

hmm

Krepler Istvan 2012. 02 27., 12:47
Gulág 27 millió / Ukrjna 15 millió .. soroljam ?
jobb lenne ha befognátok a pofátokat büdős gyilkosok

hmm

tris 2012. 02 27., 10:31
"szívesen találkoznék veled "rendben "bolsevikcsótány" este hét(19 óra)megfelel ? A kerepesi temető(hogy ne keljen messze menj temetkezni) előtt,rám ismersz magas szőke,várlak

Krepler Istvan

nem vagyok egy mániákus kádár-fan, (kommunistának se igen nevezhető), de biztos vagyok benne, hogy a százmillió áldozat erős túlzás (a mao-féle kínát és a pol-pot kambodzsáját is beleértve). tudtommal a nácizmus kevesebb idő alatt több embert pusztított el - és kevesebb pozitív dolgot adott az uralom alatt élő embereknek.
a szerző logikája szerint viszont mindenki, aki '90 után született, az nem kerülhet semmilyen vezető posztba - a néhány ellenállót leszámítva. ühüm, akkor egy darabig még fogunk itt topogni.
és bár antiklerikális se vagyok, azért érdemes elgondolkodni, hogy pl a kereszténység is hány embert végeztetett ki vagy tett lelki nyomorékká? (az eretneküldözések, inkvizíció több száz év alatt közel félmillió, a gyarmatosításnál az indiánok irtásának egy része szintén ide sorolható, összesen közel millió. ez kevesebb, mint a francia forradalom - ugye, még egy elítélendő dolog - tízéves teljesítménye, és a nácizmushoz, kommunizmushoz képes elenyésző, de azért mégiscsak sok) és mégse gyújtunk a kereszténység (inkább elvakult keresztények) áldozataiért gyertyát...

tris

"Az 1945-ös felszabadulás jóval nagyobb horderejű rendszerváltás volt, mint ami 1989 október 23-án kikiáltotta a Köztársaságot - helyesebben talán csak kínjában kiköhögte. Ám 1945-ben még ki sem hűlt a nyilasok fészke, a Hűség Házába befészkelődött politikai rendőrség már titkosította a hungarista pártok tagjainak nyilvántartásait az Andrássy út 60-ban. Ez a zárlat még a 2000. esztendőben is blokkolja a történelmi tényfeltárást, noha az adatok megvannak. A Belügyminisztérium Dokumentációs Osztálya (az Állambiztonsági Operatív Nyilvántartó sok-sok névváltoztatáson átesett jogutóda és a Történeti Hivatal jogelődje) 1990 május 25-ei dátummal ellátott leltára szerint 51.200 nyílaskeresztes belépési nyilatkozat, 4.297 (magyar) "SS"-belépési nyilatkozat és 4.400 Volksbund belépési nyilatkozat áll - állhatna! - a tudományos kutatás rendelkezésére. E közel 60 ezer radikális jobboldali párttal rokonszenvező, militarista és a német etnikai kisebbséghez tartozó, de a magyar náci politikai többséghez igazodó személy számottevő része 1945-ben a kisnyilasokkal együtt felcsapott kiskommunistának. Akkortájt ez a politikai szerepváltás pusztán túlélési stratégiát kínált a népbírósági számonkérések elől. Senkinek nem fordult meg a fejében, hogy a nácizmus és a kommunizmus közti interregnum államát olyan epitheton ornansokkal cifrázza, mint "adatvédelem", vagy a "személyiségi jogok védelme". Az átsomfordálás a szélső jobboldali szervezetekből a szélső baloldaliakba egyszerűen oltalmat biztosított az igazoló bizottsági eljárásokkal szemben. "

www.rev.hu/rev/html/hu/ugynok/munka/kenedi_ugynok.html

Pártoló

Tris, nem fogadtad meg a tanácsomat és nem mentél orvoshoz pedig komoly segítségre lenne szükséged. Sajnálom de azok alapján amiket gyerekkorodról elmondtál, neked kórházi kezelésre lenne szükséged. Egy politikai vita lista az utolsó hely ahol egy hozzád hasonló elmebetegnek kéne magát még jobban tönkre tenni.
Őszinte részvétel és sajnálattal, Pártoló

tris

pártoló és a többi cimborád, csak egyszer szólok hozzád: szívesen találkoznék veled a való életben egyszer, kiváncsi lennék, face to face mernél-e bolsevikcsótányozni. Egyébként a te fajtádat, aki - nézeteitől függetlenül - ilyen stílusban nyilvánul meg, az internet közössége az egész világon nemes egyszerűséggel NETHULLADÉKnak hívja.

Pártoló

Kedves hmm!
Nem tudod elképzelni mennyire undorodom a szadista, gyilkos, magukat ártatlan áldozatnak hazudó miközben másokat millió számra irtó bolsevik csótányoktól akik közül nem is egyet találni ezen a listán. Az igazság a hazájukat szerető nemzeti magyar emberek oldalán van és még a bolsevik csótányok média és pénz hatalma se tudja lehazudni az igazságot hazánkba és a világba.
Ezért támadnak, mocskolódnak és gyűlölködnek a bolsevik csótányok ilyen eszeveszettem ahogy ezen a listán is láthatod. Nem lesznek sikeresek és ha a kormány nem tiltja be az MSZP/DK bolsevik terror szervezeteket akkor azt a magyar nép akarata megteszi a 2014-es választáson. Ne lepődj meg ha ezek a bolsevik hazaárulok be se jutnak a parlamentbe.
Egy dologra azért szeretnélek figyelmeztetni; ne mocskolódj a bolsevik csótányokkal. A mocskolódás, gyűlölködés és hazudozás a bolsevik csótányoknak olyan természetes mint másoknak a lélegzés. Soha se tudod a bolsevik csótányokat legyőzni mocskolódásba és ha megfogadod a tanácsomat akkor meg se próbálod.

hmm

Hetus
..a "besugó"jelző már le van védve általad te szétkurt szájú börtönkurva !

Mage Andy

Eszter 2012. 02 26., 16:09
"En ugy erzékelem, hogy politikai csoportok önös érdekböl összemossàk a kommunizmushoz kötödö fogalmakat."
Többek közt az ilyanaek illusztrálására, ha nem is ebben a tényszerűségben hoztam ide a linket korábban (http://endresy.blogspot.com/2012/02/holtak-hatan.html)
Ahogy ottan is van, már maga az emléknap neve is megtévesztő, kirekesztő, és feszültségkeltő. Talán nem véletlen, hogy 2000-ben akkreditálták ezen a néven. Ki is volt akkor kormányon?

Mage Andy

Pártoló 2012. 02 25., 17:08
"Csak egy kis részletet másoltam ide Vona beszédéből. Vona nem hülye hanem egy tiszta szívű, tiszta múltú nemzeti vezető. Vonának minden szava igaz."
S a gyűlésen részt vevők felállva, vastapssal ünnepelték népünk nagy vezérét, ..... .....t.

Ez következik?
Nem, Vonának nagyon sok szava részigazság, és igen sok szava alapjában véve a saját hatalomvágyát szolgálja.

Hetus

na bejött a képbe még egy iskolázatlan házmesterbesugó nyilas hmm. Nemcsoda hogy anyád a aranyeret kapott a buta nagy fejed szomorú világrajövetele miatt.

hmm

Pártoló
Cimbi képzeld el ha ezek a szaros szájú véreskezű gecik visszakaphatnák a "drága" komunista hatalmukat
mikor ilyen ganék mint: teodora/tris/Hetus/Bartha István stb komcsi salakemberke kik nem veszik észre hogy nem is léteznek,de azért ugatnak

Eszter

En ugy erzékelem, hogy politikai csoportok önös érdekböl összemossàk a kommunizmushoz kötödö fogalmakat.

Nagy különbség van ugyanis a
- Marx-i, nyugati kommunizmus (ami a kommunizmus eljövetelét közgazdasàgi evidenciàkon alapulo qvazi tudomànyos elméleten nyugszik),
- a bolsevik kommunizmus (ami egy kis mitugràlsz (Lenin) hatalomvàgya àltal a Téli palota ostromàban kivitelezett làtszatra népfelszabadito, de inkàbb nép-ön-sanyargato, destruktiv, hazug, szadista diktaturaban öltött testet),
- a magyarorszagon 50-es évek beli kommunizmus (ami a bolsevik példàra önkényuralmat és személyi kultusz teremtett) és
- a Kàdàri kommunizmus (ami a katonai és ideologiai elnyomàs békjojàt bravurosan, a nép javàra kijàtszo làtszatzsarnoksàg volt)
között!
Ezek folyamatos összemosàsa teszi lehetövé, hogy még jo hiszemu és joszandéku emberek is bedölnek fröcsögö, hazug és önös érdek àltal vezettet intepretàcioknak.

Tovàbbà azt sem nagyon értem, hogy azok akik bocsànatkérésre vàgynak, azok mégis hogy ertik ezt? Ki kérjen bocsànatot? Lenin? Vagy Sztàlin? Vagy Ràkosi? Vagy Kàdàr? Vagy ki?
(Azert egy ötletem volna, Orban mindjàrt kezdetné is..)

Pártoló

Azért olyan nehéz megérteni a bolsevik csótányoknak, hogy Magyarország törvényei ugyan úgy tiltják a bolsevik bűnök tagadását mint a náci bűnök tagadását mert ostobák, hazugok és nem érdekli őket a magyarok tragédiája.

István Szász

Csak nyugodtan barátaim. Eéőször is szép nagy marhaság kommunizmusról meg az ő bűneiről beszélni.Egész más dolog a nyugati - marxi eredetű -kommunizmus(nekem az sem tetszik) és egész más a Szovjetúnióból importált bolsevizmus. Az utóbbinak csakúgyan szörnyű bünei vannak,csak hát nem lenne szabad ezeket kiszakítani történelmi összefüggéseiből.Magyarországon -ebben mindig jók vagyunk - az álkommunisták,már 19-től kinyírták az igazi kommunistákat,ez Rákosi alatt, és 56 után teljesedett ki. Az egész kommunizmus áldozatainak emléknapja egy képmutató maszlag,amit az első Orbán-kormány az aktuális gyülölködés,embergyalázás stb.okán vezetett be. Az áldozatokról csndben,komolysággal fájdalommal illik megemlékezni. Megemlékezni Nagy Imréről és martirtársairól,megemlékezni azokról akik Tanácsköztársaság ide vagy oda, de egy kétségbeejtő történelmi pillanatban mégis csak ők fogtak fegyvert az országért(és nem Horthy tömeggyilkos gazemberei) őket is megillet egy emlékező gondolat. Aztán meg tegyünk különbséget - mert fontos! - a bolsevizmus valóban rettenetes bűnei és a nácizmus-fasizmus között. Az egyik, a bolsevizmus, egy jellegzetesen bizantínikus,"keleti" förtelem(amelyik mikor igazán baj lett azért csak képes volt, nem utolsó sorban az orosz nacionalizmus felszításával részt vállalni a világ megmentéséből) a másik a nácizmus(amlyik most hazánkban oly szépen virágzik) viszont a 2000 éves zsidó-kersztény nyugati kultura gyökereit, az emberi létezés lényegét gyilkolja. Jó lenne hölgyek,urak diferenciálni! Ami az olyan senkiháziakat illeti,mint a Pártoló és társai,hagyni kell őket a francba. Javíthatatlan, ástag vérnácik, járnak ,mint egy megbolondult öreg grammofon,egy megoldás van -minden normális helysről, internetes oldalról "kimoderálni" őket,világ szégyenére ott van nekik a kurucinfo és kapcsolt részei. A Terror Háza egy szégyenletes történelemhamisító bóvli.Felavatásánál összenőtt ami összetartozott, Csurka hadai,mint annyiszor összeölelkeztek a sok Fidesz-hülyével. Kérem tisztelt mindenki! Őrizzük meg józan eszünket, olvassunk a történelemről jó könyveket( vannak) és ne beszéljünk még álmunkba sem tzudatlanságunkat eláruló hülyeségeket.

Hetus

100 millió ember szegény pártoló nemcsak helyesírási hibákkal áldotta meg a buta muterja, hanem számszakikkal is.

Pártoló

Nem lehet hibáztatni a bolsevik csótányokat amiért érvelés helyet csak gyűlölködni és mocskolódni képesek. A bolsevik csótányok tudják és mindenki más is tudja, hogy 100 millió ember borzalmas, kegyetlen és szadista haláláért felelősek és az igazság ellen érvelni nem tudnak, csak mocskolódni. Ezek a bolsevik csótányok még a kádár megtorlás alatt meghurcolt Wittner Mária mocskolásától se riadnak vissza.
Öntelt ostobaságukba és eszeveszett gyűlöletükbe észre se veszik, hogy a mocskolódásuk őket, csakis őket minősíti.

Bartha István

A jelenlegi politikai vezetés nívószintje: a"kommunista terror" parlamenti emlékgyűlésének egyik díszszónoka Wittner "Mariska néni" volt aki maximum a testét áldozta fel a kommunizmus elleni harcban de ez nem volt teljes áldozatvállalás mert ő is kapott valamit vissza!/kisfröccsöt/
Szégyenteljes és botrányos minden becsületes magyar embernek ezt elviselni , főleg az igazi áldozatok hozzátartozóinak!!

Egyébként a:
gyori csaba 10.03 és
tris 10.49 hozzászólásaival teljesen egyetértek mert ezek állnak legközelebb az igazsághoz!!

Persona Non Grata

A POSZTKOMMUNISTÁK legfrissebb dicső tettei:

Pl.:
1. kósa lajcsika le akarja mondatni Andor Lászlót.(Ciki bizony, ha valaki kitart az elvei mellett. Nem beszél félre. Nem janus-arcú.)
Érdekes, sicc plági palikát, viszont nem akarja felállítani.
Nagy a baj, ha már lajcsika is a gyönyörű fogú s. gabika szintjére süllyedt. (Lehet, hogy ők már tudják, hogy a figyelmeztetésből végrehajtás lesz? Na, de az a kis összeg hiánya nem akadályozhatja a gyorsnaszád esztelen száguldozását. Vagy mégis?)

2. feljelentős budai még mindig nem akarja az állítólagos "titkos" záradékot bemutatni. Lobogtatni mindent lehet, és főleg olyat, aminek semmi köze nincs a hangzatos, habzószájú kísérő szöveghez.
Érdekes, kósa lajoska őt sem akarja lemondatni, bizonyíték visszatartás, szándékos megtévesztés miatt.
Természetesen habzó budaika saját maga is felállhatna, de ahhoz gerinc is kellene! (Ilyen az ő jogállamuk. Ilyenek a mi nagy magyarjaink példamutatásai.)

Ez - véletlenül - nem kettős mérce, nem a zemberek félrevezetését szolgálja?

tris

Néztem a Duna TV-n tegnap egy ilyen "kommunizmus áldozatát", egy igen öregecske embert, aki hadifogságba esett, aztán hazajött, és már nemtommér börtönbe csukták 4 hónapra, aztán amikor kiszabadult, mint áldozat, elvégezte a Műszaki egyetemet, és aztán, mint áldozat, '56-ot szépen átvészelte, és most ül a Duna TV-ben, mint a kommunizmus áldozata, és mondja a magáét arról, hogy ő mekkora áldozata volt a kommunizmusnak.
Nem is tudom - én ezt a napot (nem '56-ot) nem is értem. Én a Kádár-korszakban nőttem fel, tanultam, dolgoztam, alapítottam családot, teremtettem egzisztenciát, éltem. Legfőképp ÉLTEM. Éspedig élhető életet, habár tény, hogy nem mehettem el a Bécsben született osztrák nagyanyámat meglátogatni Ausztriába, ami azért fájt. De nem mehettem, mert nem voltam "jó káder", mivel KISZ-tag is csak a középiskolában voltam, párttag meg sosem. És egy kicsit "lázadtam" is, de senki nem hurcolt meg ezért.
Apám-anyám se volt kommunista. Se párttag. Ettől még iskolázott emberekké váltak, és őket se hurcolta meg senki.
Khm.

gyory csaba45

Sajnos a rendszerváltás nem azt hozta meg a nagy többségnek amit várt. A demokratikus választást, a szólásszabadságot, a több pártrendszert meghozta. A rendszerváltó vezetöknek gazdagodását, a milliomosok térnyerését, a politikai vezetők külömböző pártokba való megjelenését megmutatta. Munkásság térvesztését, milliok anyagi megnyomorodását, mejteejetteniunkanélküliség nővekedését, utána stagnálását, az ország egyes térségeinek elnyomorodását, is meghozta. Akkor nehéz elfelejteni a puha "kádári" időket. Mikor biztos munkahelyek voltak, sokkal jobban müködő egészségügyi általános ellátás. És amig az ország politikai vezetése ezen nem fog, javítani, addig a múlt szelleme kisérteni fog. Nehéz lesz kitöröni.

Pártoló

Nem kell jobbikosnak lenne, hogy valaki elítélje a bolsevik csótányokat és azt a rengeteg tragédiát amit ezek okoztak a magyaroknak és másoknak. A bolsevik csótányok 100 millió ember borzalmas halálát okozták. A bolsevik csótányok azért gyűlölik a nemzeti Jobbikot mert megmondják az igazat.

Ciki8601

Hol volt hol nem volt, a normális gondolkodáson túl, de a fidesznyik táboron innen, egy "úr", akit Pokorninak hívtak, aki még szerintem is a legnormálisabb fidesznyikek egyike volt, egyszercsak elkezdett ugyanolyan véresszájú lenni, mint párttársai. Szidta a komcsikat, meg a besúgókat, még ki nem derült, hogy a kedves papa is besúgó volt és komcsi! Jaj, jaj, lett is nagy sírás-rívás, jaj, milyen megható is volt.
A tanúságot leszűrte a fidesz és úgy döntött, jobb ha titokba maradnak az ügynöklisták.

Ciki8601

"Vona nem hülye hanem egy tiszta szívű, ....."
Hááát! Ez eddig én is azt hittem!
De ha Pártfogó veszi pártfogásába, háááát!
Madarat tolláról...

Persona Non Grata

Miért nem október 23-án emlékeztek a kommunizmus áldozataira?

Miért nem akarja már a fityisz sem az ügynök listák nyilvánosságra hozatalát?

Ad.1.: Mert bizony őseik is vastagon benne voltak, és ezért hülyén érzik magukat. Valóban kellemetlen kommunistákat hangosan számon kérni, míg otthon azért imádkoznak, nehogy kiderüljön a nagyfater bűne. Meg aztán, nem csak hazánk jogi, szerkezeti világát akarják átírni, hanem a múltunkat is. (Érdekes, mintha korábban ilyet pont az általuk nagyon megvetett komcsik csináltak volna.)

Ad.2.: Az előbbiek, de főleg a mostani fityisz tábor "tapasztalt", korosabb nagyjai miatt sem óhajtják már az általuk is "átkozott" ügynökök listáját kifüggeszteni.

Ilyen szempontból is kicsi országunk, és már így is kiderült egy-egy emberkéről, apukájáról, hogy ügynök volt. Természetesen nem az "átkozott", hanem az áldozat körből!!! (Hisz fityiszesekről van szó.)

Na most képzeljük el, ha tényleg kiderülnének, mind az egyes ma is meghatározó emberkék nem dicső múltja. Ráadásul számuk könnyen lehet, hogy azonos volna mindkét oldalon! Mekkora égés volna ez a fityisznek!!! (A szoclib-nél csak azért nem, mivel nem okozna nagy meglepetést.)

Naná, hogy az előbbiekből egyértelmű győztesként a jobbik jönne ki.

Na, ezért kell középen egy új (önmagát egyből elszámoltató) párt, amennyiben az országnak sem jövőképet, hanem tényleges jövőt szeretnénk!!! (Lehetőleg még életünkben!)

U.i.:
Az pedig csak magyarázkodás, hogy ettől az ország megrendülne! Sem bel-, sem külpolitikailag, sem gazdaságilag és főleg nem erkölcsileg! Sőt!!!

Milyen alapon hangoskodnak egyesek külföldre mutogatva, hogy bezzeg nálunk, nem úgy, mint .... országban, amikor mi még a múltunkat sem raktuk tisztába!!!

Hogy akar valaki a jelenben tisztességesen élni, vagy hogy mer jövőről álmodozni, ha a történelmünket is időnként, saját szája-íze szerint átírja?

U.i.:
Persze a feudális kiskirályoktól, a dzsentriktől, esetleg (aktuálisan) a posztkommunistáktól az ilyen gondolkodás fényévek millióira van!!!

Ők nem ismerik az önbecsülés, a tisztesség, a tolerancia, a mások megbecsülése, fogalmak mögötti tartalmat!

Nekik a HAZA, a NÉP csak eszköz arra, hogy mohó és önző vágyaikat akár csalafinta módon is megkaparintsák, akár mások kárán is!!!

Ez nem populizmus, hanem a nagy büdös MAGYAR valóság! Amíg a politikai elit ilyen, addig ne várjon tőlük senki, semmit!
Egy volt kisz-titkár és mszp-s tábora is ünnepeljen csak október 23-án, vagy nincs hozzá bátorságuk?

Sely Estevan

a fidesznyikek össze s vissza hazudoznak '56-ról IS
a fenének eszébe nem jutott volna a feudál-kapitalizmus óhaja

Pártoló

Mindég kevesebben támogatják a bolsevik cenzor Lendvai Ildikó és a többi népnyúzó bolsevik féléket akik a szovjet tankok védelmébe, a magyar nép nyomorúságából élősködtek miközben Jobbik, Vona Gábor vezetésével egyre erősödik.
A magyar választók kezdenek felébredni.

AfENE

Szerintem nincsenek ”rendszerek” önmagukban, csak egyes emberek, akik a rendszerek mögé bújnak, amit csináltak. Nem a rendszer öl, tesz tönkre, hanem azok az emberek akik a pecsenyéjüket sütögetik mögötte, akiknek az érdeke így kívánja. Lehet itt királyság, demokrácia, diktatúra, bármi. Ezek a "sunnyogók" bármit tönkre tesznek, ha a saját érdekük kívánja. A politikusok az ő bábfiguráik. (Választási bohóckodás, ígérgetés pénzelése). Igazi bűnszervezet ez a nép becsapására.
A közérdek és az egyéni érdekek csatája folyik. Azokra az egyéni érdekekre gondolok, melyekben a mérhetetlen kapzsiság és hatalomvágy ölt testet.
A rendszereket az emberek építik fel. Olyan ez mint a cég jog. Csinálnak céget, a cég adósságot (mert akik csinálták teljesen kiveszik belőle a pénzt), csődbe viszik, a hitelezők meg a fogukat csikorgatják. Most ugyanez megy állami szinten. A politikusok és a mögöttük álló gazdag magánemberek kiveszik a pénzüket a rendszerből, nem jut pénz a legelemibb dolgokra sem, a pórnép meg a fogát csikorgatja.
Az "osztd meg és uralkodj” megy, de az "egyesítsd és állj az élére" nem. Mindig kijelölnek valakiket (zsidókat, cigányokat, kommunistákat, antikommunistákat, papokat, értelmiségeket, orvosokat, nyugdíjasokat,vagy másokat): - ők a hibásak - mondják, és rájuk uszítják a többieket (vörös terror, fehér terror, egyéb terror). Miközben azok egymásra acsarognak, ők zsírosodnak és röhögnek a markukba. A kommunizmus ugyan úgy egy kiút keresés volt, mint a fasizmus, a polgári demokrácia és a kapitalizmus csődjéből.
A polgári demokrácia elméletileg egy népakaraton alapuló kormányzás lett volna, de nem lett más, mint a pénz diktatúrája („sunnyogók!”). Állandó, visszatérő válságai 2 világégést hoztak. A 2. kezdetén a polgári demokráciák úgy dőltek össze a fasizmus csapásai alatt, mint a kártyavár. A fasizmust a kommunisták állították meg. És időt nyert a Nyugat, hogy felfutassa a háborús gazdaságát és a komcsikkal együtt lenyomják azt az elembertelenedett rendszert, amit fasizmusnak hívtunk. Az „amikat” is a hatalmas katonai megrendelések húzták ki a válságból. Nem védem a szovjeteket, de érdemes elgondolkodni: Miért is szálltak meg minket? A Don-kanyarban védték a magyar bakák a Kárpátok gerincét és irtották az ottani lakosságot és a szülőföldjüket védő partizánokat. Igaz, német kényszer hatására. Nézzétek meg a háborús híradókat! Nem akarom a későbbi hősies harcukat lekicsinyíteni a szovjet túlerővel szemben(sőt!), de szerintem idegen érdekekért áldozták értékes életüket. Miért nem mentek az oroszok haza mind a háború végén felépíteni a lerombolt országukat? Mert kezdődött a hideg háború, ami mögött megint zsíros magánérdekek álltak ( a fegyver üzlet).
Kísérteties a hasonlóság. Ma Afganisztánban halnak meg magyar katonák a „világbéke” oltárán( az „amik” már hazafelé nézegetnek). Magyar vér idegen érdekekért. Lehet, hogy ezzel importáljuk az arab terrorizmust kicsi hazánkba? A másik dolog: Valaki hazudik egy nagyot az óceán túloldalán és összedől a világgazdaság? Új világválság egy tőzsde-blöff után. Ez az erős kapitalizmus, polgári demokrácia? Válságok sora jön megint. Lehet egy újabb háború magvai hullanak a termékeny talajra?
Jó volna már egy olyan ország, egy olyan rendszer, amiben nincs baloldal és jobboldal, meg középpárt, hanem egy olyan ország, ami minden állampolgárát hasznosnak tekinti, megvédi. Ahol a közérdek szolgálatába tudják állítani (nem kényszerrel!) az egyéni érdekeket és ahol mindenki megtalálja azt az dolgot, amivel értelmet adhat a saját életének, ahol az emberek kiszámítható, békés, biztonságos körülmények között nevelhetik az új generációt. Közhely: „élni és élni hagyni”.
Az igazság egy, csak sok nézőpontja van.

JohnFive

Pártoló 2012. 02 25., 17:08
"Vona ... egy tiszta szívű, tiszta múltú nemzeti vezető. "

Nem. Vona egy opportunista történelemtanár, aki politikai politikai érdekeivel gyalázza meg az emberek nemzeti érzelmeit

Hetus

Teodora,
„Vona nem hülye hanem egy tiszta szívű, tiszta múltú nemzeti vezető”.
Nos a cigányozás, zsidózás, a trianonozás (annak is hazug előadása) a magyar gárda nevű újbarnainges iskolázatlan retkek masírozása ennek a szellemi nyomorék pártolónak (aki ugyancsak, iskolázatlan, műveletlen, hazug, a helyesírás alapvető szabályait nem ismeri) tiszta szívet, tiszta múltat (? ha a szálasi korszak számára tiszta múlt volt akkor persze igen) és főleg nemzeti vezető párdon helyesen nemzetvezető. És te ezt a hungarista csatornatölteléket kedvesezed? vona a párizsi békeszerződés minden pontja szerint közönséges bűnöző, ha egyszer magához tér a demokrácia ő, haza és nemzetárulópártjának tagjai böriben fogják végezni éppen úgy, mint a nürnbergi vagy magyar népbíróságok pereiben fel nem akasztott náci, nyilas csürhe.

vorenus

Jó lenne, ha a szerző, és a vele egyetértő /vagy csak simán "kommunistázó"/ emberek végre tanulnának egy kis történelmet.
Az a szervilis, "urambátyám", csak dolgozni ne kelljen, segget nyalunk, kezet csókolunk, mindent oldjon meg valaki más mentalitás, amit a kommunizmus számlájára írnak, régebbről ered. Sokkal régebbről.
Mégpedig kb. a 17-18. századtól, amikor az élősködő, semmihez sem értő nemesség a jobbágyok zsírját szívta, felettük hatalmaskodott, ingyenmunkára kényszerítette őket /annyit is ért/. Az egyik Batthyány gróf mondta jobbágyainak a 17. század végén egy úriszéki per anyaga szerint: "Én vagyok a ti uratok és istenetek!"
Sajnos a polgári átalakulás 19-20. században felemásra sikeredett. Ezt megspékelte a megmaradt dzsentri mentalitás, ennek a politikában való megjelenése, valamint a nemzetiségi kérdés /nevezetesen a dualizmus elnyomó politikája-ha tetszik, ha nem/. Erre rakódott a katasztrofális külpolitika / I-II. vh, szovjet megszállás/.
Vegyétek már észre: a kommunizmus épp ezt a mentalitást akarta felszámolni, és pont azért vallott kudarcot, mert nem sikerült. Aki tudott lopott a munkahelyéről, lógott, csak dolgozni ne kelljen stb. Ez ivódott belénk az elmúlt századokban. És még így is mennyivel jobban élt a nép, mint az előző korszakban, vagy, mint ma. Nem véletlenül a nosztalgia, teccik tudni?
A kommunista időszak irányítói maguk is ebben a mentalitásban éltek, így ugyanolyan elnyomókká lettek, mint a korábbi vezetők. Vagy, mint a maiak.
Így a posztkommunizmus, mint kifejezés tényleges tartalommal nem bír, pusztán időt jelöl, semmi mást.
Aki mást állít, semmit sem tud a történelemről.

teodora

Kedves Pártoló, ne marháskodj!

Látom magam előtt a gaz kommenistát amint hazatér a napi szorgos zilálásból - a társadalom értéket teremtő közösségét zilálta reggel nyolctól délután négyig, majd hazatér és otthon zilál tovább...

Már megbocsáss, de ez egy hablaty.

Pártoló

Kedves teodora!
Csak egy kis részletet másoltam ide Vona beszédéből. Vona nem hülye hanem egy tiszta szívű, tiszta múltú nemzeti vezető. Vonának minden szava igaz.

egyvalaki

A vitya is kint tanult a soros pénzéből Londonban 89' előtt.Melyik kurva nagy ellenzékit engedték volna nyugatra?

teodora

Ja és bocsánatot kérek John Fitzgerald Kennedytől is akinek a családnevét rátestáltam a magyar Kenedi Jánosra.

teodora

Kedves pártoló!

"A kommunisták legnagyobb bűne az, hogy szétzilálták a társadalom értéket teremtő közösségeit. A történelmi egyházaink mind a mai napig sínylik ezt – hangsúlyozta. De tönkretették a legkisebb és legszentebb közösséget, a családot is. Ennek köszönhető a magyarság jelenleg is tartó fogyása. A kommunizmus nem más, mint látszólag a nép nevében a népet pusztítani – tette hozzá."

Ezt mondta a Vona?

Ezúton kérek bocsánatot a elnök úrtól amiért azt hittem róla, hogy nem teljesen hülye!

Lehel Jeno

én bizony örülnék, ha a kommunista főbűnösöket kiszolgálók rákényszerülnének, hogy színt valljanak, magukba szálljanak, "bűnbánatot" tartsanak. két (keresztény) besúgó ismerősöm esetében ez megtörtént (az egyik belerokkant, a másik tiszta lappal folytathatta szakmáját). akiknél ez a lezárás és "megtérés" saját jószántukból nem megy, ott bizony jó szolgálatot tenne az ügynökakták nyilvánossá tétele, ami éppen honatyáink heves ellenállásába ütközött

Hetus

a kommunisták közvetve és közvetlenül pedig okozói voltak Trianonnak – szögezte le vona.
hát igen már 17.században mikor a magyar (no persze kommunista) földesúr alkalmazta az olcsó, román , tót és szerb munkaerőt aminek egy óriási bevándorlás lett az eredménye. És az I. vh-t is a kommunisták okozták, harcolták és persze vesztették el. És persze fattyú vona ás itteni seggnyalója pártoló szerint nem az I-vh után hanem a Tanácsköztársaság (miközben kizárólag ők harcoltak a bejövő román hadsereg ellen) után volt a trianoni egyezmény. pártoló apád hülye szokása volt az anális ami által ritka egy nagy hazug szart nyomott ki magából a nyilas házmesterbesúgó muterod.

Pártoló

A kommunista diktatúra 1919-ben jelent meg hazánkban, és sajnos mind a mai napig itt él. 1919-ben a patkányok kijöttek az odúikból, és rárontottak a magyar társadalomra, közvetve és közvetlenül pedig okozói voltak Trianonnak – szögezte le Vona.

A kommunizmusnak nemcsak azok az áldozatai, akiket tönkretettek és elüldöztek ebből az országból, hanem az egész magyar társadalom. Az idősebb generáció legszebb éveit lopták el, amit már senki nem adhat vissza.

A kommunisták legnagyobb bűne az, hogy szétzilálták a társadalom értéket teremtő közösségeit. A történelmi egyházaink mind a mai napig sínylik ezt – hangsúlyozta. De tönkretették a legkisebb és legszentebb közösséget, a családot is. Ennek köszönhető a magyarság jelenleg is tartó fogyása. A kommunizmus nem más, mint látszólag a nép nevében a népet pusztítani – tette hozzá.

Mage Andy

teodora,
a lentebbi linket is részben azért hoztam. Melyik párt vagy szervezet az, aki fel tud mutatni egy "kommunista mentes" övezet táblát. Ahol mindenki olyan, hogy még a nagyapja sem.... Magyarországon nincs ilyen.
A napi politika sem érdekelne senkit, ha 8% lenne a növekedés és 0.1%-os a munkanélküliség.

Mage Andy

Azt hiszem tulajdonképpen tényleg elég volt más a pro és kontra cimkézésekből.
http://endresy.blogspot.com/2012/02/holtak-hatan.html

Hetus

soltész,
ok vannak a kommunizmus áldozatai és a Horthy éra áldozatai? Mert a magyar „objektív” jobbér politika, és történész bagázs a Szálasi féle rémuralmat igaz elismeri, igaz azt is nagyon nehezen, de 1920-től 1944-ig bezárólag történt disznóságokból egyet sem bírtam felfedezni a kanscalmari féle tenórházban. Pedig mindjárt a rendszer elején a bíróság nélküli Prónay Héjja féle pogromok (sokszor a Tanácsköztársasághoz köze sincs ellenben zsidó származású áldozatokkal), a frankhamisítás, a numerus claususok mint XX. századi Európa legelső faji alapú állami diszkriminációi, a délvidéki, észak-erdélyi, ukrajnai pogromok, és végül a Horthy csendőrség és közigazgatása által vezényelt halálvonatok. És akkor még nem beszéltünk a háborúba való belépésről és annak közvetett és közvetlen áldozatairól kárairól.
soltészke menj már máshová hülyíteni az „elfogulatlan” történelmeddel.

Hetus

Bankár, Teodora
Igazatok van ha kijátszották volna az ügynöklistát ma a titkosszolgálat vagy a rendőrség terrorelhárítást végző egységei képtelen lennének épeszű és használható embert együttműködésre bírni. Legfőképpen azért sem, mert a 90 –es éveket követően beszervezésük megkísérlésekor komolytalan lett volna annak kijelentése a hatóságoktól, hogy minden körülmény között garantálja a Magyar Állam az anonimitásukat, mert ha megint jönne bárminemű rendszerváltás (ne jöjjön, mert az most a fasizmus lenne) vagy belpolitikai játszma akkor ők is nyilvánosságra kerülnének. Kivétel persze akadt, mint Szálasi illetve Rákosi idején a kisstílű analfabéta házmesterbesúgóként „dolgozó” pártoló dinasztia, így aztán most hogy már nem alkalmazza őt senki, itt fröcsög a gusztustalan nyilasa, ártatlan emberek hóhéra. Kenediék ügyesen csúsztatnak, mert igaz a németeknél illetve a cseheknél nem kevés kisstílű –pártoló féle- ügynöknév került nyilvánosságra, de a Stasi igazán értékes aktáit az amerikaiak, illetve a BND már azelőtt kihozta a páncélból mielőtt a Gauck bizottság egyáltalán hallott volna létezésükről, és hasonló történt a cseheknél, lengyeleknél, románoknál, bulgároknál. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a katolikus egyház papságának döntő többsége önként dalolva jelentgette fel ugyancsak ügynök paptársait ma persze áldozatnak, kényszerítettnek mutatva magukat, de azért mégiscsak a Magyar Katolikus Egyház nem kis örömére és egyetértésével maradtak többek között zárva az ügynökakták. Látszólag Magyarország máshogy csinálta, mint a többi volt kelet-európai ország a valóságban nem, csak erről elfelejtették tájékoztatni Kenedit és a többi akár árnyékra is vetődő boldogtalan kommancsot.

Soltész László

Bartha úr, összefoglalva kérdezhetném, miért hazudunk még mindíg, kényünk-kedvünk szerint, miért igazítjuk magunkhoz a történelmet? Álnok hatalom álnok népet nevel,mely álnok uralkodót emel maga fölé. A kör bezárult.

Bartha István

Igen ez az a történelmi időszak ami még még nagyon sokáig, legalább még két nemzedéken keresztül nyitott és vitás marad!
Szerintem egy kissé túl van lihegve egész , mert ezt a mindenkori jobb oldal akarta így saját pozícióját, szerepét kihangsúlyozva ! Az egyik levelező nagyon jól fogalmazott: a rendszerváltás követő évek sokkal több áldozatot követeltek/akkor halottakban is/ mint az u.n. "kommunista terror" amelyet kronológiailag 1946-56 közzé lehet tenni, de az 1956-t követő a "bosszú 6 évében" is ez volt jellemző.
1962 -től /konszolidáció/ már jóval "puhább" lett és a nyolcvanas évekre/"gulyás szocializmus"/ már mindent lehet mondani csak ezt nem hogy terror volt!! És ,itt van a legnagyobb probléma mert a jelenlegi "politikus történészek" a teljes időszakot 1946-1989 ebbe a kategóriába sorolják ami -ezt ők is tudják- egy nagy hazugság, mert ez így nem igaz ,dehogy a fiatalokat , a jövő nemzedékét eszmeileg magukhoz láncolják ezért képesek hazudni is, egymással szembe állítva nemzedékeket akár családon belül is sőt sok esetben saját rokonait ,szüleit , nagyszüleit megszégyenítve. Pedig egy ország erkölcsi nagyságának az egyik alappillére az lenne hogy merjen szem benézni múltjával és ha kell akkor azt fogadja el úgy ahogy volt-természetesen levonva annak konzekvenciáit- mert tulajdonképpen a múltért is maga az ország tehet!Miért van még nálunk ügynök téma? Miért mutogatnak azok a jobboldali politikusok akik MSZMP tagok voltak a mostani MSZP tagokra mint MSZMP utódjaira ??Miért van még mindig/ez csak nálunk van/az állandó "komcsizás"?? Miért van az állandó fasisztázás?? Miért van az állandó zsidózás? Miért, miért?? Vajon miért van még magyarok??Naponta megszégyenítjük önmagunkat a világ előtt emberek, már lassan kiutál bennünket a civilizált Európa.Szóval nem jó van ez így.

tris

Ugyan mit várhatnánk épp ma, amikor még '56-ot is egy wittnermáriával fémjelzik? ótejóég!

Zsegaracz Tihamér

"-a francbais!, térjen a tárgyra, Kalambó, most mit hozott, Pirosnyulat? -én se jókedvemből vagyok itt, KépviselőÚr!, az idegeskedéssel csak több gondot veszünk a vállunkra..."

Így van ez: szidjuk a kapzsi imperiálizmust, amiért hetente hozza a kisebbnél kisebb kompjútert, halálra zsákmányolva a kínai szűzlányt az összeszereldében, persze mindezt kompjúteren tesszük, azon a hetente változón.

Vagy a másik oldal: magyar áldozatai a kommunizmusnak, na igen, felkötött néhány bennszülött kintszülöttet a rezsim, még egymástól is féltek. De hányan voltak az áldozatok, párszázan, v. néhány ezren?.

Kit nevezünk áldozatnak? akiket felkötöttek úgy haltak meg, vagy az is az adott rendszer áldozata, akik megfagynak, vagy orvosi kezelés hiján térnek az örökkévalóságra?!

Hát igen a statisztika: az a természetes halál, ami természetes az adott helyen az adott időszakban: mondjuk '44 legvégén, '45 legelején, a Duna-parti sortűz és az akasztás volt a természetes halál, míg ma a banki hitel vagy (anélkül is) rezsielmaradás a természetes halál.

Van ember, aki merészeli összeírni és összehasonlítani a magyar kommunizmus és a Magyar Köztársaság, vagy mostanra Magyarország N É P I R T Á S Á N A K számszerű mértékét?

Vagy csak kommunistázunk eszetlenül, mert az olyan jól hangzik...

Pártoló

Magyarok számára elfogadhatatlan a bolsevik csótányok által erőszakolt kettős mérce.
Ha a bolsevik terror áldozatai és azok elkövetői nem számítanak akkor a náci terror áldozatai és elkövetői se számítanak.
Ne gondolják a bolsevik csótányok, hogy a kettős mércéjüket valaha is elfogadják azok akik túlélték a bolsevik diktatúrát.

teodora

A cikkben hivatkozott posztkommunista befolyás (szerintem ez egy marhaság, de mindegy) szóval a régi rendszer iránti nosztalgia akkor fog elmúlni ha az új rendszer jobb lesz a réginél.
Momentán nem jobb, hanem rosszabb.
A szocializmus a legjobban Németh Miklós idején ment ki a divatból (akkor az emberek tele voltak illúziókkal a jövendőt illetőleg), de már Antall van Gőghnek, az ő iszonyatos MDF-jével és borzalmas koalájával sikerült megszerettetnie az emberekkel visszamenőleg a szocializmust.

teodora

"Az ügynöklistát azért nem fogja egyetlen kormány sem nyilvánosságra hozni, mert akkor ezután soha senkit nem lehet majd beszervezni ügynöknek. Már pedig ügynökökre még sokáig szükség lesz. ( Ezt kellene megérteni.)"

Bankár!
Ezt mondd a Kennedy Jánosnak, a Kis Jánosnak, a Révész Sándornak és a többi doktrinérnek...nem mintha valaha is fölfognák....nehehem....ők a világ végezetéig rugózni fognak az ügynöklistán, mert a harminc évvel ezelőtti dicsőségüket akarják a társadalom orra alá toszogatni szemrehányó jelleggel.

teodora

Kedves Mage Andy!

"Persze, voltak problémák, és sok ment a szönyeg alá. De az emberek jó részét nem érdekli, és akkor sem érdekelte a magas politika, a Tiszatájban megjelent magvas gondolatok."

Bevallom én sem sokat tökölődtem a régi rendszeren és annak a hibáin. Meggyőződésem volt, hogy nem fognak Brezsnyev elvtárs csapatai innen elmúlni, tehát kár hőzöngeni. Az ember megpróbált élni, jól érezni magát és ez elég nagy mértékben sikerült is. Namost, hogy ezt az orrom alá dörgölje akármelyik párt és elkezdjen bűntudatot generálni bennem, mert engem nem üldöztek, rám nem dolgozott a hálózat...

Annak a pártnak meg, amelyet ha megfeszülök sem tudok tisztelni,na annak aztán végképp nem tanácsolnám, hogy felüljön a magas lóra...ha eszembe jutnak a hülyeségei, a tolvajlásai, a korrupciói, a dilettantizmusa, a fennhéjázása...

Yoda43

Egy biztos,a Kádár rendszer minden hibájával együtt is sokkal élhetőbb volt a magyar társadalom számára,mint az a sajátos kelet-európai könyörtelen vadkapitalizmus ami létrejött itt 1990 után.Ma sokkal több az áldozat.

bankár

Az ügynöklistát azért nem fogja egyetlen kormány sem nyilvánosságra hozni, mert akkor ezután soha senkit nem lehet majd beszervezni ügynöknek. Már pedig ügynökökre még sokáig szükség lesz. ( Ezt kellene megérteni.)

Pártoló

A cikk nem rossz de értékeltem volna több részletet a bolsevik diktatúrák borzalmairól. Minden esetre, köszönet Kiss Ádámnak a cikkét.
Ajánlanám a Magyar Nemzet mai számába megjelent Tóth Gy. László véleményt is a 6-ik oldalon. Nem Kiss Ádám véleménye helyet hanem kiegészítésként.

bankár

Olvasva a hozzászólásokat, elcsodálkoztam: már az idegszanatóriumban is van internet? :))

Yoda43

A Rendszerváltás utáni időszak áldozatainak mikor lesz emléknapja?Mert a kapitalizmus is csak messziről nézve volt szép.A A rendszerváltás után merhetetlen szegénység köszöntött a magyar társadalomra,milliók veszítették el a munkájukat,biztos megélhetésüket.Bizony nagyon sok ember ebbe a reménytelenségbe halt bele vagy lett alkoholista.Azért ki a felelős ,hogy több százezer gyerek éhezik ebben az országban,az emberek nem tudják a közüzemi számlákat fizetni,télen fagyoskodnak.Nagyon sok családban élelemre se futja.28000 forintos segélyből élnek százezerek,valamint több százezer ember nem talál magának munkát,a fiatalok menekülnek külföldre,mert itthon reménytelennek látják a jövőt.
Szóval a mostani rendszernek sokkal több áldozata van,egyáltalán nem váltotta be a rendszerváltás a várt reményeket.Egy szűk réteg meggazdagodott,a többi 7-8 millió ember meg napról-napra él.
Ő értük ki nyújt gyertyát?

Mage Andy

teodora,
Az átlagember lesz...ta Brezsnyev et. csapatait, mert legfeljebb seftelt velük. Viszont mindennap találkozott a kiszámítható játékszabályokkal és a jelenleginél nagyságrenddel nagyobb lét-, és vagyonbiztonsággal. Nagyjából '68-tól (uj mechanizm), de a '70-es, '80-as években feltétlenül.
Mindenki tudta azokat az olyan alapszabályokat, hogy párttitkárt nem vekzálunk, és nyugtunk lesz. Mellesleg Orbán Viktor ma békétlen teknyővájó, esetleg gyantacsapoló lenne, ha nincs az a rendszer.
Persze, voltak problémák, és sok ment a szönyeg alá. De az emberek jó részét nem érdekli, és akkor sem érdekelte a magas politika, a Tiszatájban megjelent magvas gonolatok.

Kovács Miklós

Nem volt kommunizmus.Szocializmus az igen.Visszasírom minden hibájával együtt.Most fasizmus van,ez jobb?

Hegedüs Judith

Talán azért, hogy a közöttük levők nevei ne derüljön ki. De nem furcsa ez, hszen az SZDSZ is tiltakozott korábban.

Penczu István

A posztkommunisták vezetik ma az országot vezérük Orbán KISZ titkár!Mi a mai társadalom vagyunk ezen kommunistáknak az áldozatai!

Ihring László

Röhej,hogy 20 éve mindig elkaszálják.De mit várunk?Még nem nőtt fel az új generáció.Apámat egy volt nyilas küldte az internáló táborba,majd 68-ban ugyanez az ember rehabilitálta.Most ugyanez megy,volt kommunisták ítélnek el volt kommunistákat,majd rehabilitálják őket.Ettől csak hányni lehet,mert lőni hiába lőnél,vannak még elegen és kevés a lőszer!

teodora

"Nade mikor fogunk hasonlóképp emlékezni a Kádár-rendszer rémségeire? A hűtő-tévé-kocsi szentháromságra, a biztos
munkahelyre, a 3,60-as kenyérre, a balatoni telken töltött nyarak mámorára, a fergeteges LGT-koncertekre, a szabad
egyetemre jutásra, a nemzetközi sikereket arató magyar kultúrára, a gazdasági fellendülésre?"

Hát igen. A felsoroltak maga voltak a borzalom. Ma már abban az eufórikus örömben részesülhetünk, hogyha kettőszáz
forintból megússzúk egy kila kenyér vásárlását akkor még szerencséseknek is mondhatjuk magunkat.
Egy szempont, szempontocska, egy huszadrangú, szintehogy említésre sem méltó nünasz kimaradt a fejtegetésből:
miszerint futólag itten tartózkodtak Brezsnyev elvtárs csapatai.

Amiből adódóan a magyar vezetés - legyen akár a leghívebb híve a rendszernek, vagy kevéssé az,
legyen bár kevés eszű és egyben jellemtelen, vagy éppen ellenkezőleg okos és jellemes, egyaránt nem csinálhatott a rendszer ellen az égvilágon semmit.

Majd ha az igazságosság és méltányosság helyet kap az efféle elemzésekben, ha az elmúlt rendszer nagyformátumú alakjai megkapják az őket megillető elismerést és nemcsak kretén kommunistázás keretében emlékeznek meg róluk, majd akkor mondhatjuk el, hogy a kommunizmus szellemén túlmenően a doktríner szűklátókörűség sem hemzseg mifelénk.

De ameddig az ügynöktémán és az ügynöklistán való lovaglás a téma, ameddig a 'liberálisaink' a régi dicsőségüket
hajkurásszák és nem 'itt és most' a jelenben normálisak és nagyformátumúak, addig nem lehet fellélegezni és nem lehet a szabadságot újból megízlelni - úgy ahogyan az utolsó állampárti miniszterelnök Németh Miklós idején tehettük, a szabadság rövid, de sohasem felejthető eufórikus pillanataiban.

Puchert János

Kétségtelen szükség volt a Terror Háza emlékmúzeum és a Kisfogház Emlékhely létre hozására de nem kellett volna a választási kampány részévé tenni egyiket sem, mellesleg nem jött be mert az MSZP SZDSZ került hatalomra

Székely András

http://en.wikipedia.org/wiki/Post-postmodernism
Ha a kultúrában lehet...

Sziszka

Kiuresedett ideologia? :-) Miert,ami ma fut ideologia cimszo alatt,az jobb?Kapun beluli munkanelkuliseg?Ma kapun kivuli munkanelkuliseg van-ez jobb? Hitelekből finanszírozott, felesleges termékeket gyártó gazdaság?Igazan?Ma mibol is finanszirozzuk Magyarorszagot?Mennyi volt az allamadossag 1990-ben es mennyi most? Másképp gondolkodók csendes ellehetetlenítése?O igen,manapsag mindenki elmondhatja a velemenyet-retorziok nelkul...En meg most szulettem...

obsitos8152

Három dolog :
-Jót röhögtem tegnap este, bemondták a TV Híradóban, hogy megtartották azt a megemlékezést, ami ma van !!!
Na persze, a szombat a családé.
- "...a kocsi-TV-hűtő szentháromság..." , na, és most jobb ???
- Valóban köztünk vannak akik elkövették a bűnöket, de a mostani "vezetők" azért nem engedik a nyilvánosságra hozatalt, MERT A SZÜLEIK AZ ÉRINTETTEK !!!

Új hozzászólás



Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X