Megbuktatja-e Orbánt az IMF-EU páros?
Ma már nem tűnik olyan gyorsan tető alá hozhatónak a megegyezés az IMF-fel. A Valutaalap, amelyik általában az állami túlköltekezéssel kapcsolatos kívánalmakat szokott megfogalmazni, ezúttal a kormány politikáját alapjaiban érintő kéréseket vet föl. Ezekben pedig Orbán Viktor elvileg nem engedhet.
Szakértők gyors IMF megállapodást reméltek és Fideszes körökben is úgy gondolták, a megállapodás nem nagy ügy. Ha az IMF keménykedik, és sürget az idő, legföljebb engednek. Ez a hit arra alapozódott, hogy az IMF nem kérhet többet, mint 2008-ban Gyurcsányéktól. Ez az elképzelés azonban éppen most bukik meg. Az Orbán-kormány a megszorításokban már jóval messzebbre ment, mint azt a legszőrösszívűbb IMF közgazdász kérhette volna. Orbánéknál, nem a megszorítások hiányával van a baj, hanem a végrehajtott politikai fordulattal, amelyik elképzelhetetlenül negatív hatást gyakorol a gazdaságra.
Olyan mértékben csökkent az országgal szembeni és az országon belüli bizalom, hogy az okozott kárt még a fegyelmezett költségvetési politika sem képes ellensúlyozni. A teljes „cselekvőképesség” megvalósítása, a társadalom és gazdaság „forradalmi” átalakítása, a vélt magyar érdekek harcos védelme rengeteget ártott. A jogbizonytalanság, a multikkal szembeni diszkriminatív intézkedések, a különadók irreális mértéke, az államosítások, a kiszámíthatatlanság és a rögtönzések, a kapkodás, az állandó erőfitogtatás elriasztotta a külföldi befektetőket, megijesztette a magyar vállalkozásokat, leállította a működőtőke-beáramlást, a hitelezést, és így durván a régió átlaga alá rántotta a gazdasági növekedést. Ahogy egy hétvégi Kurier interjúban a Spar magyar piacért felelős igazgatója, Rudolf Staudinger fogalmazott: "Gyakorlatilag nincs európai bank, amely egy magyarországi projektet finanszírozna"
Ma a magyar gazdaság legnagyobb problémája ez a bizalmatlanság, ezt pedig a politika okozta. Ezért az IMF delegáció nem kérheti az Orbán kormánytól, amit szokott, hanem a politika alapjait érintő kérésekkel kell előállnia. Hogy ezt a lehetőséget komolyan kell venni, arra a delegáció hazarendelése világított rá. Úgy néz ki, az EU (és az USA) elszánta magát, hogy az IMF-en keresztül politikai nyomást gyakoroljon Magyarországra. Ezt a tárgyalódelegáció hazarendelését követő nyilatkozatok egyértelművé teszik.
Thomas Melia, akinek papíron semmi köze az IMF-hez, sőt a gazdaságpolitikához sem (az EU-hoz meg pláne nem), egyértelműen fogalmaz a HVG-nek adott interjúban az MNB-törvénytervezet kapcsán: „Ez a terv sajnálatosan csak gyarapítja azon kormányzati intézkedések sorát, amelyek miatt már korábban kifejeztük aggodalmunkat. Meglátásunk szerint egymást követően több olyan jogszabályt léptettek életbe az ön országában, amelyekkel gyakorlatilag mintegy eliminálni akarják a kormányzati hatalommal szembeni fékeket és ellensúlyokat. Az utóbbi idők sarkalatos törvényei nemcsak bennünket, hanem a legfőbb európai szövetségeseinket is riadóztatták".
Az, hogy egy magas rangú amerikai kormánytisztviselő így nyilatkozik a delegáció hazautazásának kérdésében, világossá teszi, hogy az USA magányos harca véget ért, ezentúl az EU-val egyeztetett álláspontjával állunk szemben. Az elmúlt napokban a nyugati sajtóban több mértékadó vélemény is megjelent, amelyik éppen ezt sürgette. Így Charles Gati, és főleg Krugman Nobel-díjas közgazdász, vagy ezzel egy időben a Die Zeit, amelyik terjedelmes írásban javasolta a most megvalósulni látszó taktikát Magyarországgal kapcsolatban. Vagyis, minden politikai intézkedést gazdaságiként kell kezelni, mert az EU-nak ezen a területen vannak a legnagyobb jogi lehetőségei. Még a médiatörvény kapcsán is azt ajánlják, hogy azt a nyugati médiavállalkozások befektetéseinek korlátozása miatt kell támadni, mert így van lehetőség a megváltoztatására. Ahogy fogalmaznak: „Elég erős (az EU) bírósága ahhoz, hogy a szabadpiacot és az alapjogokat biztosítsa.”
Az IMF tárgyalások hordozta veszéllyel Orbán is tisztában van, erre több jelzés is utal. Nem véletlen, hogy Rogánt küldi tárgyalni, aki a politikai ravaszkodáshoz többet ért, mint a pénzügyekhez. Az amerikai helikopterek vásárlásának időzítése sem lehet véletlen, és az egyházügyi törvény visszavonása is gesztusértékű, mert ez volt az USA-ban a legtöbb kritikát kiváltott magyar jogszabály. Az MNB-törvény, ami a közvetlen kiváltója volt az események felgyorsulásának szintén olyasmi, amelyben Orbánék engedhetnek, ugyanis a jegybanktanácsban, már ma sem lehet embereik nélkül döntést hozni, illetve nem egészen két évet kell várni Simor mandátumának lejártáig, tehát még ebben a ciklusban, normális módon megszabadulhatnak tőle.
Éppen ezért nem teljesen kizárt, hogy ennek a törvénynek a beterjesztése csak egy tárgyalási csel volt. Amennyiben az volt, meglehetősen rosszul sikerült, és nagy valószínűséggel nem jött be. Láthatólag az USA és EU számára ez volt az utolsó csepp a pohárban és olyan kemény válaszra ragadtatták magukat, amelyre Orbánék nem számíthattak. Ráadásul a piacoknak is újabb, sőt talán végleges jelzés adott, hogy Orbánék viselkedése teljesen kiszámíthatatlan, nem lehet a gazdasági racionalitásban bízni velük kapcsolatban. Ebben az esetben a visszakozás már megfutamodásnak számít és a tárgyalófél valószínűleg nem elégszik meg ennyivel. A további kérések fájóbbak lehetnek.
Az IMF-delegáció kérheti az államosítások leállítását, visszafordítását. Akár a MOL pakett eladását, vagy az étkezési jegyek lenyúlásának visszafordítását, a hulladékgazdálkodás államosításának leállítását, stb. A nyugati cégek trükkös diszkriminációja, különös tekintettel a kereskedelmi láncokra szintén komoly téma lehet a tárgyalásokon. Az ágazati különadók, sőt akár az egykulcsos adó is felmerülhet, csakúgy, mint minden más nem ortodoxnak nevezett intézkedés. A vállalkozások szabadságának EU-s alapelve sok mindenre lehetőséget ad, főleg akkor, ha a másik serpenyőben Magyarország lehetséges csődje található.
Ilyen körülmények között, van-e reális lehetőség az IMF megegyezésre? Igazából nincs, de Orbánék nagyhangú provokációja mögött eddig még mindig ott lapult a gyávaság. Azonnal visszavettek a kuruckodásból, ha a pénzügyi összeomlás rémét vetítette valaki előre. Ilyen volt a IMF-hez való visszatérés is, amit az S&P leminősítésétől való félelem motivált. Valószínűleg egyedül a fizetésképtelenségről hiszik azt, hogy azt már nem tudják választóiknak eladni. Az is igaz mindeközben, hogy az IMF és az EU nem tudja megváltoztatni egy ország politikáját, sőt többnyire nem is akarja. Többnyire csak annyit szeretne, hogy a gazdaság működjön, és visszakapja a pénzét.
A magyar helyzet azonban azért különleges, mert az EU tagja vagyunk és a nyugati világ szövetségi rendszerének szerves része. A nyugati világ türelme ugyan nagy, de a végtelenségig nem finanszírozhat egy alapértékeivel ellentétes, ám szövetségen belüli rezsimet. A fentiekből nem igen következhet logikailag más, minthogy a magyar választók szakítanak Nyugat-, multi- és piacellenességükkel, és megfogadják azt az orbáni intelmet, hogy jogukban áll elkergetni a kormányt, vagy megvárják az államcsődöt. Az is egy lehetőség.
Hozzászólások (49) , melyek közül a legfrissebbek:
Music.Peter : teljesen egyetértek az ön által leírtakkal csak a birkák már félig le vannak nyírva és nemsokára kopaszon sorakozó a vágóhíd irányába!!A behajtás előtti utolsó pillanatokban vagyunk és ha még a választások 2 év előtti szavazói regisztrációs törvényét is behozzák akkor már jöhet a vágás is!
" A Fidesznyiknél kártékonyabb és veszélyes embertípust még nem produkált a történelem.Cinizmusuk,szemtelenségük,hataloméhségük elképzelhetetlen minden más, normális azaz nem fidesznyik ember számára.A fidesznyik nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret.A fidesznyik eltorzult lélek!Egészséges szellemű európai ember nem lehet fidesznyik!Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy fidesznyik szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha a párt érdeke vagy a párttársak személyes boldogulása így kívánja."
/Alexander Szolzsenyicin után szabadon ÉN/
Megjegyzés azoknak akik az eredeti szöveget esetleg nem ismernék: a fidesznyik-fidesznyikekek szó helyett anno a kommunista ill. kommunisták szó szerepelt mivel nagy orosz hazafi-szerencséjére-nem ismerhette a fidesznyikeket!
...., elképesztő, hogy mennyi "istenbarma" csépeli a számítógépet!!!
...elképesztő, hogy mennyi istenbarma csépeli a klaviatúrát!
Reméljük a legjobbakat !
Végre elkerül minket a balsors !
S megszabadítanak minket a Fülkeforradalmi NarancsParancsuralomtól !
Orbán Viktor Ön az EU leggyengébb láncszeme .
TÁVOZZON !
Kedevs Teodora!
"Jó, jó, legyen forradalom de kinek a győzelméért harcoljunk?
Az rendben van, hogy menjen a Fidesz Viktorostul, de ki győzzön?"
Ki gyozzon? nem kerdes: gyozzon vegre a jozan esz, a szakertok azok akik nem politikai megfontolasbol hirdetik az iget, hanem csakis a gazdasag fenttarthatosaga es novekedese erdekeben! Ilyen mar volt egyszer, Bajnainak hivtak (en Gyurcsanyt is ides sorolom, mag akkor is, ha horrorbannak siekrult ot olyan melyre pocskondiaznia, hogy soha tobbé senki ne akarja ot latni a politikaban. Ebben remek munkat vegzett horrorban: tudta, ha kinyirja egyetlen ellenfelet, nem marad mas a szavazoknak, csak ö. Remek munka, bravo orban, igy ott ultetheted a mocskos seggedet a parlamentben ameddig akarsz! A nep meg csak tehetetlenul, lebenultan varja, hogy mikor tuntet el teged a fold szinerol valami.. mert amig eletben vagy, addig ezt fogod csinalni: akkor is ha leszavaznak, nehany ev mulva, mint a tarack ujra kinosz es kezded az askalodast elolrol! Szegeny kis magyar nep, akinek nem jutott tobb... ész!
T @bankar! Csatlakozom ricordanza hozzaszolo velemenyehez! Miert nem megy vissza a kapahoz, miert szol ostobasagokat hozza olyan dolgokhoza maihez nyilvanvaloan nem ert!!??? Az Onhoz hasonlo nagyszaju hozzanemertok sodorjak az orszagot a katasztrofaba! Vegye mar eszre magat es szivodjon fel, mert minden szava ostobasag!
Akkor kicsit bovebben, bar gyanitom pusztaba kialtott szo...
Ha olvasod a pénzügyi híreket, akkor esetleg azt is olvashattad, hogy a brit miniszterelnök személyesen állt ki amellett, hogy a londoni pénzügyi központra ne vonatkozzon az uniós szabályozás. Ergo, továbbra is manipulálhassanak, csalhassanak, lophassanak.
Szoval az elso resz majdnem teljesen igaz, a masodik resz osszeskuves elmelet, de attol meg lehet igaz, de a ketto nem fugg ossze.
Azt, hogy miert allt ki Cameron azt olvashatod akarhol.
Bar, hogy melyik hogy forditja, torzitja, formalja vagy emel ki belole az kerdes. Ami brittek csoret piszkalja, az az, hogy a nemetek es franciak egy olyan unios szintu adot akarnak, ami elsosorban a Citynek szol. Kivancsi lennek mit szolnanak, ha a borra, a sajtra vagy a gepgyartasra vetnenek ki egy kulon adot mondvan, hogy az kornyezetszennyezo.
Melyik hitelminositot fizetik a brittek? a ket amerikait vagy az egy szem franciat?
"a hitelminősítők megrendelésre minősítenek fel és le.
" elkepzelheto, de a britt bankok ehez kicsik, a tobbi penzintezet szintugy, a leanyvalalatok pedig csak kinyujtott kezek. Talan a Goldman, vagy a Morgen Stanly, de szerintem ok se eleg nagyok.
"az EKB majdnem nulla kamatra pénzt ad a kereskedelmi bankoknak, aztán ezek a bankok 4-8 százalékért hitelt nyújtanak (állampapírt vesznek) az eladósodott uniós országoknak" - az hiszem rekord meretu kb 3 eves lejaratu bankoknak nyujtott hitelre gondolsz, amibol 450 milliard euronyit vettek fel osszesen.
Meg kell mondanom egy pillanatra azt hittem elbeszelunk egymas mellett, es bank alatt az osszes penzpiaci szereplot, befektetesi intezmenyt erted, de a fenti idezet alapjan nem ez a helyzet.
Eloszor is a 450 milliard euro meretu penzkihelyezes rekord meretu. es az EKB csak remeli, hogy allampapir vasarlasra forditjak.
Ennek ellenere tartom az allitasom, hogy a kockazati tokealapok, befektetesi hazak, elet es nyugdijbiztositok sokkal nagyobb penztomeget kezelnek, mint a bankok es erre nem is cafoltal ra. Csak azon gondolkozz el, hogy a magyarorszagi nyugdijalapok allamositasakor mekkora osszegre tett szert az allam. A bankok reszesedese nem elhanyagolhato, de velemenyem szerint nem ok a meghatarozo szereplok.
Vegezetul pedig egy eros maganvelemeny:
Az egesz valsag bizalmi alapu. 2007 elott vak bizalom volt az uralkodo, adtak penzt boldog boldogtalannak. Ez a bizalom 2008-ban megrendult. 2010-re Europaban megrogyott, 2011-ben szinte teljesen elparolgott. A bizalom abban, hogy akinek adok penzt, az vissza is adja. Es az Orban kormany mukodese, a visszamenoleges torvenykezes, a biztositekok, fekek es egyensulyok kiiktatasa es a barati birosagok, mint jog ervenysulesenek orei nem abba az iranyba mutatnak, hogy meg lehet bizni a magyarorszagi befektetes megteruleseben. Lasd a bankok megfinanszirozzak a lakasvetelt, a haz felepul, nehany alvallakozo csodbemegy kozben (ott is elvesz a bank tokebefektetese), a vevok meg nem tudjak torleszteni a vetelarat, a kormany meg a kezdeti finanszirozokat kulonadoval sulytja es lenyeleti veluk az arfolyamveszteseget is. (ami arfolyamvesztest nem mellesleg a kormanyzati intezkedesek ideztek jelentos mertekben elo.)
Osszefoglalva: az egesz katyvasz bizalmi valsag, es elsosorban nem banki osszeeskuves.
U.i: mintha Te is ezt mondtad volna, amikor azt irtad, hogy ha lenne penzed nem itt fektetnel be(akarmilyen okbol)
a londoni pénzügyi központra ne vonatkozzon az uniós szabályozás. Ergo, továbbra is manipulálhassanak, csalhassanak, lophassanak.
Az elso igaz, a masodik talan igaz, osszefugges viszont semmi
Es Cameron azert allt ki, hogy a tranzakcios ado ne vonatkozzon rajuk, nem pedig a penzugyi szervezetekre vonatkozo szabalyozas.
Hetus 2012. 01 2., 11:24
Ha rajtad múlna, bombáztatnád az USA-val, az Unióval, vagy Oroszországgal a magyar parlamentet...mindegy, hogy ki csak valaki bombázná már! - gondolod vágyakozva. :))
Orbánék elzavarásához ma 3 dolog kell, a pénzpiacok bizalmának hiánya amiáltal nem finanszírozzák a Magyar Államot (ehhez közel járunk), a nagyhatalmak erős politikai, valamint gazdasági (pld. az IMF-n keresztül) nyomása (ehhez is közel járunk), valamint saját lakósságának akarata. Nos míg Papandreu, illetve Berlusconi esetében mindhárom feltétel fennállt addig nálunk (lévén az ország lakósságának többsége eszi a primitív nacionalizmust, a revizionizmust, a politikai és gazdasági szabadságharcot) a harmadikról szó sincs, ellenkezőleg alig veszítettek Orbánék a népszerűségükből. És Orbánnak van egy másik nagyon hatásos fegyvere a nyugattal szemben: nevezetesen a nyilasok, azaz a Jobbik térnyerése és folyamatos erősödése. Mert sajnos tény Orbánék elzavarása és egy idő előtti választás nem a demokratikus pártok megerősödéséhez és kormányzati szerepvállalásához vezetne, hanem a Fidesz és egy nagyon megerősödött a kormányból kihagyhatatlan Jobbik koalíciójához, de még az sem kizárható, hogy a Jobbik akár egyedül lenne képes hatalomra jutni. És mivel ettől reszket az egész nyugat szinte nulla annak az esélye, hogy Orbánék elhúznának. Vagyis a nyugat (valamint a demokratikus hazai ellenzék) szó szerint a 22-es csapdájában van: ha lépnek az fasizmus, ha nem tesznek semmit akkor marad a Fidesz féle autoriter félfasizmus, és ez az orbáni „siker” a nyugattal szemben más kelet-európai, EU illetve NATO országban is ragadós lehet, ami már valóban veszélyeztetné az USA és az EU hatalmak satus quo -ját
Vajon miért kacsintgatunk Kina felé,
énaszondom 2012. 01 1., 17:14
Rosszul tetted fel a kérdést.
Ha én befektető vagyok és van befektetni való pénzem, akkor Kínába, Indiába, Vietnamba, vagy Dél-Koreába viszem.
A magyarok és a britek pedig szívhatják.
A britekhez egyébként sem vinném a pénzem, mert a bérköltség 4-5-ször magasabb, miközben a termelékenység még kétszeres sincs a magyarnak.
Bankár!
az, hogy az ország gazdasága szabadesésben hullik és nemsoká csattan az ilyeneknek tájokazatlan, erősen hiányos tudású, csökönyös embereknek köszönhető akik rossz alapvetéseken alapuló hibás következtetéseket tesznek, és miután már nyolcvanan leírták, hogy miért nem igaz, és miért totális baromság az elméletük akkor is a végsőkig ragaszkodnak hozzá, legfeljebb próbálják tompítani egy :) jellel, mert már legbeleül tudják, hogy nincs igazuk.
De!
Tedd fel magadnak a kérdést: ha befektető lennél és volna egy tekintélyesebb befektetni való pénzed, kiben bíznál jobban, Magyarország vagy Nagy-Brittannia gazdasági teljesítményében? Ez ilyen kurva egyszerű.
dtomika.tamas@gmail.com 2011. 12 24., 22:08
Éppen arról írtam, hogy nem számít sem, a brit államadósság, sem a brit költségvetési hiány mértéke, ha a hitelminősítőt a britek fizetik.
Tanulj meg szöveget értelmezni! :))
Bankár hozzászólónak:
Nehogy már összehasonlítsad Nagy-Britanna teljesítményét Magyarországéval. Nem csak az államadósság fontos, az csupán harmadik, negyedik a minősítés során. Amihez nem értesz ahhoz ne szólj hozzá, és az a baj hogy a mostani kormányban senki nem ért a gazdasághoz, csakis a hatalomvágy uralja minden cselekedetüket
ricordanza@trash-mail.com 2011. 12 21., 15:50
Nem állítottam, hogy tökéletesen értek a pénzügyekhez.
Néha tévedhetek, de kettőnk vitájában, ön lényegtelen apró részletekbe próbál kapaszkodni, miközben az alapelveket próbálja elkerülni. Mert akkor már látszana, hogy amit ön képvisel, az hazugságra épül.
Szerintem pedig a szándékos hazugság sokkal nagyobb gazemberség, mint a vétlen tévedés.
(Itt is érvényes, mint az előző hozzászólásomnál: A rendszer hibája miatt csak most tudtam válaszolni.)
hugeaa 2011. 12 21., 14:24
Ezt írod : " Az angol ktg vetesi hiany 8-10% kozott mozog, a magyar kb5% lehet. akkor miert is van az, hogy a magyar kotveny bovli kategoria, a britt AAA?"
Ha olvasod a pénzügyi híreket, akkor esetleg azt is olvashattad, hogy a brit miniszterelnök személyesen állt ki amellett, hogy a londoni pénzügyi központra ne vonatkozzon az uniós szabályozás. Ergo, továbbra is manipulálhassanak, csalhassanak, lophassanak. Nagy-Britannia megvédi őket, cserébe ők jó szolgálatot tesznek Nagy-Britanniának, - a többi ország kárára.
Teljesen nyilvánvaló, hogy a hitelminősítők megrendelésre minősítenek fel és le.
Ezt is írod : " Pedig nem is a bankok a legnagyobb vasarloi az allampapiroknak.
Hallottal mar nyugdijalapokrol, kockazati tokealapokrol, biztositokrol? ott sokkal tobb penz van."
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy benézhetnél az mfor.hu-ra .
Ott Zsiday Viktor azt írta talán tegnap, vagy tegnapelőtt, hogy az EKB majdnem nulla kamatra pénzt ad a kereskedelmi bankoknak, aztán ezek a bankok 4-8 százalékért hitelt nyújtanak (állampapírt vesznek) az eladósodott uniós országoknak.
Szóval azt olvasd el, Zsidaynak talán hiszel.
Elnézést kérek, hogy csak most válaszoltam, de eddig nem működött a hozzászólás elküldése opció.
@bankár
- ahogy @hugeaa helyesen rámutatott, az állampapírok legnagyobb vásárlói a nyugdíj és életbiztosítás alapok, illetve a hedge found-ok. Nem váletlen, hogy a devizában denominált magyar államkötvények egy kézben lévő legnagyobb tartója Mark Moebius illetve a Tempelton. Tehát nem a bankok.
- a jegybanknak nem dolga forgalomba hozni az általa kreált pénzt. Azt a kereskedelmi bankok teszik......, ha teszik. Ha a feltételek adottak a hitelkihelyezésre. De nem adottak, lásd előző posztomat.
- a pénz árát, hasonlóképpen minden más asset class-hoz természetesen mindenki megfizeti......., aki használni szeretné.
Epilogus: tudja, nem az a baj, hogy nem ért valamihez. Én sem tudnék coronaria-t tágítani. A baj az az, hogy Ön ennek dacára oktatja és félrevezet magukat vállaltan pénzhez nem értő embereket....... Nos, ez minimum gazemberség. Az pedig, hogy ki troll és ki nem az, nem Ön, vagy én fogjuk eldönteni, hanem mindazok, akik olvassák azt a rovatot. Egyidejüleg kettőnk diskurzusát részemről befejezettnek tekintem.
un saludo
"Gyakorlatilag nincs európai bank, amely egy magyarországi projektet finanszírozna".
Ezt pedig ertsd ugy, nem adnak penzt az uzleti szferanak, mert a befektetesi kornyezetben nem biznak.
@bankar
Pedig nem is a bankok a legnagyobb vasarloi az allampapiroknak.
Hallottal mar nyugdijalapokrol, kockazati tokealapokrol, biztositokrol? ott sokkal tobb penz van.
Azt, hogy mennyiert hajlandok odaadni a penzuket pedig eleg sok tenyezotol fugg. Leginakabb attol, hogy mennyira biznak abban, hogy visszakapjak kamatostul.
Pl a magyar allamadossag es az angol allamadossag nagyjabol egy szinten van most. Az angol ktg vetesi hiany 8-10% kozott mozog, a magyar kb5% lehet. akkor miert is van az, hogy a magyar kotveny bovli kategoria, a britt AAA?
A kulonbseg egeszen biztos nem a rendelkezesre allo penz mennyisege. A kulcsszo a bizalom.
http://www.facebook.com/SZOLIDARITASmozgalom
http://www.szolidaritas.us/
Természetesen nem véletlen az .us Igen, jól gondolod, pontosan azért nem .hu
Kedves zalanelvira, a szolidaritásra én is kíváncsi vagyok.
Ha linket tudsz róluk hozni, az jó lenne.
De Hugyos Józsit nem kívánom - ez a kaliber már most is ott ül parlamentben Jobbik néven, bizonyítandó, hogy még a Viktornál is lehet hülyébbnek lenni.
ricordanza@trash-mail.com 2011. 12 21., 01:39
Rendben van troll barátom, akkor te ne tegeződj.
Ami a válaszod érdemi részét illeti .
1. A piac, amire hivatkozol, mondhatjuk bátran, hogy alapvetően bankokból áll. A piacot a bankok és a bankok által fizetett hitelminősítők irányítják.
2. Hiába nyomtathat a jegybank tetszőleges mennyiségű pénzt, ha azt nem hozza és nem is hozhatja forgalomba.
És aki ebből a pénzből hitelt kap, az keményen megfizeti a hitel árát.
3. ricordanza@trash-mail.com, te "ügyes" vagy, mert 5 percig elhittem, hogy nem troll vagy. Ha butaságokat fogsz kérdezni, nem válaszolok neked többet.
4. Elnézést kérek, hogy a többi troll-nak nem válaszolok. :))
The U.S. is “deeply” concerned that Hungary’s democracy is weakening as the government “eliminates” checks and balances on its power, news website hvg.hu reported late yesterday, citing Thomas O. Melia, Deputy Assistant Secretary at the Department of State.
A draft law which would curb the power of the central bank is the latest in a series of measures that add to the worries the U.S. government has over Hungary, hvg.hu said, citing an interview with Melia.
Hungary’s ruling party’s action of filling the judiciary with its own people also threatens the independence of that branch of the state, Melia told the website. The proposed changes on the governance of the central bank are “even more problematic” because they may undermine an institution central to the working of the free market, he added.
To contact the reporter on this story: Andras Gergely in Budapest at agergely@bloomberg.net
To contact the editor responsible for this story: Gavin Serkin at gserkin@bloomberg.net
Szerintem már az is probléma hogy az EU kivüli országok "mediája" is a magyarokkal foglalkozik.
Minden valószinüség szerint ez az ORBAN - Mártonyi szerelmi páros nem eléggé értelmes ahhozz hogy belássa milyen nagy szarba vitték az országot.
A külföldi sajtó az EU országok kormányai az IMF és az EU kommissiont nem érdekli az hogy a magyar nép szenved csak az hogy az ország mindig gyorsabban szalad a diktatura felé. Szerintem Magyarországot ki kellene dobbni az EU-böl és maradjon ott ahová tartozik vagyis a ....
Felvetés jogos és indokolt, ám attól tartok jelen viszonyok között még a Hugyos Józsival is jobban járnánk sajnos, mint Fideszorbán-tébolyulttal...
Köszönöm a kérdést, mert van egy tippem ugyanis: Szolidarítás.
1990-ben már átéltük, hogy a nép vette a kezébe az irányítást, a rendszerváltás hordalékát beszavazva az országgyűlésbe és a hatalmat a kezükbe adva.
Ez volt a rettenetes jobboldali Antall-féle koala.
Miközben a normálisabb pártok - Fidesz, SZDSZ, MSZP nem rúgtak labdába. (Hogy az esélyes SZDSZ miért és hogyan packázta el a kormányzás lehetőségét arra mostan nem térnék ki, a lényeg, hogy elpackázta.)
Szóval a hordalék kormányozni kezdett és el is tolt mindent amihez csak hozzáfért.
Ha mostan egy zavargásokkal elegy forradalom távolítaná az e Fideszt akkor egyenesen Hugyos Józsit repítené be a népi kezdeményezés a hatalomba.
Kedves zalanelvirág!
Jó, jó, legyen forradalom de kinek a győzelméért harcoljunk?
Az rendben van, hogy menjen a Fidesz Viktorostul, de ki győzzön?
Ámulattal olvasgatom, milyen elterjedt a nézet, miszerint a Fidesz természetesen kormányozzon tovább, csak az elmebeteg, országpusztító Orbán tűnjön el már végre...
Sajnos téves.
A Fidesz ugyanis pontosan olyan aljas idióták gyülekezete, mint amilyen a mi Viktorunk maga is. Egyik a másikból keletkezett és fordítva. És ebben a közjogi szerkezetben a Fidesz ezért ugyanúgy folytatná az országpusztítást, miként teszi azt most Orbán.
Forradalom kell, méghozzá sürgősen. Most aztán tényleg.
Ezek a magyartarkanagybarom Orbánék egy Észak-Koreát, vagy Iránt akarnak létrehozni Európa közepében. Mi nem kérünk abból, hogy amíg a vezetőink arany klozetba végzik a dolgukat, nekünk füvet kelljen legelnünk. Nem akarunk olyan országban élni, ahol nincs szólásszabadság, mert jön a nagy fekete Superb.
1933-ban már történt valami hasonló. Akkor is visszaélt valami Adolf Hitler nevű tag a kétharmados többségével, és pillanatok alatt felszámolta a parlamentarizmuson alapuló demokráciát. Hű de hasonló dolgok történnek most itt is. Emberek, térjetek magatokhoz. Hitler is meg tudta hülyíteni az embereket az idióta rigmusaival, mint Viktor (Persze csak az agyilag korlátoltakat, de elég sok ilyen van.). Tudjuk, hogy mi lett a vége. A legsötétebb középkorból kellett Európának újra felépülnie, és rengeteg áldozat volt az ára. Megint ezt akarjátok?
Ez a nyakas paraszt Orbán inkább végignézi, ahogy az ország tönkremegy, de nem enged a baromságaiból. Csak a hatalmát félti, tojik rá, hogy az átlagemberekkel mi lesz.
Egyébként nem az IMF tesz minket tönkre, hanem a politikusaink. Ha az eltelt 20 évben nem csak a zsebük tömésével, és az ország vagyonának elherdálásával foglalkoztak volna, hanem a gazdaságunk erősítésével, most mi adnánk pénzt az IMF-nek. Egyébként Orbánék másfél év alatt többet romboltak, mint az összes többi előttük.
Több tíz évig fogjuk nyögni (a gyerekeink is) ennek az agyatlan ámokfutásnak eredményét.
Még egyszer: Orbán hülyesége miatt nem a világra kell haragudni, hanem Orbánt kell elsöpörni, amíg nem késő.
Azért választottuk ezt a pártot, hogy páratlanul képviselje Magyaroszágot. Van kérdés? Nincs és nem is lehet!!!
Kedves bk-hun. stb!
A külhön nem a Fideszt akarja eltávolítani a hatalomból (és a helyére ültetni netán a másik oldal impotens hülyéjét Gyurcsányt), mindössze csak a tébolyodott Viktor menesztéséhez köti a országnak folyósítandó pénzeket,
még mielőtt Viktorunk még az MNB devizatartalékát is ellopná.
Elég szégyen, hogy ezt a külhonnak kell megtenni, elég szégyen Magyarországra nézve, hogy az elmeháborodott legfőbb lényt itthon nem tudja/nem meri senki kipaterolni a hatalomból.
A Fidesz választási győzelmét és a hatalomhoz való jogát senki sem vonja kétségbe, az Orbánt követő kormányfőt is nekik kell adniuk - lehetőleg egy normális közgazdász személyében.
bankár, kedves, tán beléndeket vacsoráltál?
Viktorom,
Mene, mene, tekel, ufarsin,
ha szabad megjegyeznem.
Kerdes:
Miert is jo nekunk, hogy egy szabad valasztason ( amelyet Europa es az Egyesult Allamok is elismert) parlamenti tobbseget szerzett kormanyzo partot kulfoldi politikai es uzlei megfontolasbol az IMF es az EU nyomasara akarnak eltavolitani?
@bankár
pro primo: nem tegeződünk.
pro secundo: nem vagyok dühös, miért lennék? adósságom pedig nincs, mert én azt a pénzt szoktam elkölteni, amit már megkeresetem.
pro tertio: úgyan senki nem fizet azért, hogy ezen késői órán Önt korrepetáljam, de legyen ez most az Ön karácsonyi ajándéka tőlem.
Tehát: milyen bankok emelgetik az eladósodott EU tagállamok kamatát? - kérdezi Ön. Felteszem, az államkötvényekre gondol.......
Nos, azt nem bankok emelgetik, hanem a piac, amelyik alacsonyabb kamatlábbal nem hajlandó megvenni az államadósságot.
Ön szerint - sok pénz, kis kamatláb......, kevés pénz, nagy kamatláb. Ismételten téved. Csak az aranystandtard alatt létezett "kevés pénz". Ma annyit nyomnak, amennyit akarnak. Ebből következően kizárólag a piac dönti el az államadósságok kamatszintjét.
Tehát, mégegyszer......: az állampapírok kamatait senki nem emelgeti. Csak egy bizonyos szint alatt nem veszik meg. Ennyi.
Kellemes Ünnepeket!
ricordanza@trash-mail.com 2011. 12 20., 23:26
Miért én vagyok a tehetetlen dühöd célpontja?
Talán adósságod van és szívat a bank? :)))
Azt írod, hogy : "...pénz van annyi, mint a tenger / úgy jegybanki, mint giral."
Hát akkor miért emelgetik az eladósodott eu-s országok államadósságának a KAMATÁT A BANKOK????
Ha sok pénz van, akkor éppen az jellemző, hogy kis kamatra adják. Most pedig addig emelik a kamatot és a hitel egyéb költségét, míg a hitel visszafizethetetlenné válik. Azután persze a visszafizetetlen hitelbe a bank is belebukik. Én erről beszéltem.
Te ott, Röcsöge-alsón, valamit nagyon félre értettél.
@bankár
Őnnek, nick-je dacára annyi köze lehet a pénzhez, egész pontosan a Fraktional Lending System-hez, mint disznónak a zsebórához. Különben nem beszélne, más hasonlóan felkészült írástudókkal egyetemben hitelválságról.
Nem hitel nincs, hiszen pénz van annyi, mint a tenger / úgy jegybanki, mint giral /. Ami hiányzik, az solvens adós.Részben, mert hiányzik a terhelhető fedezet, részben pedig hiányzik a confidence....., a bizalom. Úgy gazdaságba, mint a potenciális hitelfelvevőbe vetett bizalom.
Ilyen helyzetben szórakozik a kormány az esetleges hitelnyújtókkal, ahelyett hogy már régen letett volna egy vállalható üzleti tervet. Ehelyett a belső fogysztás beindításáról álmodoznak egy olyan országban, ahol gyakorlatilag nem létezik lakossági megtakarítás.
Nem kívánok hozzászolni a kormány demokráciafelfogásához, azt döntse el mindenki maga. De, azt állítom, hogy diktatúrákat is szivesen finanszíroz a tőke, ha stimmel az üzleti terv.
A kormánynak pedig sem pénze, sem hitele, sem üzleti terve nincs. Persze, ordítani lehet......, de így még az is nehéz lesz.
zalanelvira@freemail.hu 2011. 12 20., 22:57
Ha csak ennyit tudsz a kommentemhez hozzátenni, akkor "ritka hülye" vagy.
teodora 2011. 12 20., 13:42
Úgy látom, neked nem elég az, amit a külföldi bankok csinálnak Magyarországgal.
Nagyon szeretnéd már a tankokat is. Csak most nyugat felől jönnének, de meglepődnél, mert sok orosz tank lenne köztük.
Míg el nem felejtem: bankár barátunk ritka hülyeségeket szokott firkálni, de ostobaságban ezúttal is messze túlteljesít.
Az is milyen jellemző, hogy a hazug, ostoba fideszes gyűlöletkommentek melyik cikk alatt jelennek meg. (A "libázásról" például azóta bíróság állapította meg kihirdetett ítélettel, hogy szemenszedett hazugság, stb.)
M.Kovács Miklós! Ön elképesztő mértékben elfogult. Azonkívül téved és csúsztat is.
Idézek az írásából : " A jogbizonytalanság, a multikkal szembeni diszkriminatív intézkedések, a különadók irreális mértéke, az államosítások, a kiszámíthatatlanság és a rögtönzések, a kapkodás, az állandó erőfitogtatás elriasztotta a külföldi befektetőket, megijesztette a magyar vállalkozásokat, leállította a működőtőke-beáramlást, a hitelezést, és így durván a régió átlaga alá rántotta a gazdasági növekedést."
Megkérdezem Öntől, hogy hol hitelezik a bankok az Unióban a korábbi mértékben a gazdaságot ??? Természetesen sehol! Mert hiszen akkor nem lenne hitelválság is.
Aztán még ezt írja : "...a Spar magyar piacért felelős igazgatója, Rudolf Staudinger fogalmazott: "Gyakorlatilag nincs európai bank, amely egy magyarországi projektet finanszírozna".
Ugyan mit finanszírozna egy bank a Spar-nak ? Már most is túl sok hypermarket van. Ráadásul a kisker. forgalom is csökken.
Végül ezt írja a szerző : " Az is igaz mindeközben, hogy az IMF és az EU nem tudja megváltoztatni egy ország politikáját, sőt többnyire nem is akarja. Többnyire csak annyit szeretne, hogy a gazdaság működjön, és visszakapja a pénzét."
Erre csak annyit tudok mondani, hogy a PÉNZT AZ ADJA VISSZA, AKI KAPTA! Tehát az IMF-nek és az EU-nak Gyurcsány Ferenctől kell visszakövetelnie. Ha nem adja, meg lehet nyúzni. A bőre alatt is pénz van ...
Ááá,dehogy...Hová is gondolunk bármit.Hasonló a hasonlóak közül???Libás Bajnai megmondta anno-egy szóval se tiltakoztak azóta se ellene a kormányon lévő paraziták ellene-,hogy ez így van.Slussz.Nekem a kert szomszédom neje öngyilkos lett,mert a Bajnai "ludas volt" és gajra vágta őt és az családját,de rég volt,ki emlékszik rá?Nyugi,mi azért emlékszünk erre is...Van azért néha,hogy a "paraszt-köteles bajusz laci-Kövér László ház izé-,szavait idézve-ha a paraszt nem akar elmenni szavazni,el kell vinni szavazni-,ah régi kommunizmus,nem is vala az oly rég...Egy szó,azok akarják előírni mi a "tuti",akik maguk is aktív részesei voltak ennek az országnak a kifosztásában ellenzékben,vagy kormányon.Csak halkan súgom meg,a jelenlegi parlamenti képviselők legalább 80% az M
Kedves Agricola, mielőtt az Atya szeretettel a keblére ölelte a Tékozló fiút, az megbánta bűneit/hibáit. Lát Ön itt erre utaló jelet valahol?
Kedvec fidesze még addig sem jutott el, hogy rájöjjön, hogy hibázott...
Bár azzal, hogy a Tékozló fiúhoz hasonlitotta, legalább már Ön úgy tűnik eljutott ehhez a felismeréshez...
"a magyar választók szakítanak Nyugat-, multi- és piacellenességükkel, és megfogadják azt az orbáni intelmet, hogy jogukban áll elkergetni a kormányt"
Wishful thinking.
http://hu.netlog.com/go/out/url=http%3A%2F%2F7torony.hu%2Fcontent.php%3Fc%3D41944
FCL ,flexible credit line, az csak hitelfelvételi lehetőséget jelent, nem konkrét hitelfelvételt.
Korábban Lengyelország, Mexikó, Kolumbia élhetett ilyen lehetőséggel.”
Jóakarónk szerint Magyarország (ki tudja miért) erre érdemtelen lenne.
A Bibliában találhatunk azért magyarázatot ilyen helyzetre is.
A Bibliából ismerjük a „Tékozló fiú” történetét, aki rengeteg pénzt eltékozolt, akit az „Atya” végül mégis keblére ölelt, annak ellenére, hogy nem tékozló fivérének ez nem tetszett.
Ha mi játszanánk el a „Tékozló fiú” szerepét, nem valószínű, hogy az „Atya” minket is szeretettel a keblére ölelne, hanem inkább a sorsunkra hagyna mondván:
„Nincsen Ingyenebéd!”
Kedves Teodora! Már megint max. egyetértünk,csak az a gond hogy amíg az IMF pracliját keressük kézcsók céljából addig ezek teljesen tönkre tesznek bennünket. Széleskörű társadalmi összefogásra lenne szükség de sajna ebben mi magyarok nem vagyunk erősek.
Gyerekek, hol lehet kezet csókolni az IMF-nek?
Lehet, hogy nem sikerül, de már a gondolat is oly szép...!