hirdetés
Ma eddig: 6 cikk

Gréczy-seggszáj és az ellenzéki összefogás

16889 67

Olvassuk csak az ex-kormányfő írnokának, a Demokratikus Koalíció Mikes Kelemenjének témába vágó sorait!

Tegnapelőtt már foglalkoztunk azzal, hogy az úgynevezett „civilek” feltételeket támasztanak az ellenzéki összefogással kapcsolatban. Ami nem baj, a baj az, hogy ezt annyira fölényeskedve, virtuális támogatottságuk által kölcsönzött magabiztossággal teszik, mintha már is a nép nevében beszélnének. Úgy megnőtt az arcuk, hogy csak lapra szerelve lehet őket zárt térbe bevinni.

Azonban most nézzük ugyan ennek az összefogósdinak a másik oldalát. Egyre többen fogalmazzák meg ugyanazzal a csalhatatlansággal, ugyanazzal a morális felsőbbrendűséggel a követelést: az ellenzék fogjon össze.

hirdetés

Aki idetéved a cikk alá fölháborodni, fideszbérencezni, árulja már el, hogy ugyan mire? Mi a célja, lényege, értelme a szövetkezésnek? Mi az, amitől hatékonyabb lesz az ellenállás? Mennyivel tud többet fölmutatni a népfrontpolitika a kormány elleni tüntetésekre így is, úgy is kilátogató tömegeknél? Hallgatom.

Mesterházy, Schiffer, Gyurcsány, Árok Kornél és Kópiás Attila „Steve” összekapaszkodik, eljárnak egy rítustáncot a színpadon, majd másnapra összeomlik az Orbán-rezsim. Ugye? A vonakodó és egymással finoman szólva is bizalmatlan támogatók egybegereblyézésének negatívumait látom, de a szükséges pluszt nem. Azt leszámítva, hogy megint jól összekutyulódik minden, ahogy az alanyi költő – akitől még fogok idézni bőven – fogalmaz: "a sukorói feljelentő ott fog ülni a sukorói feljelentett mellett. A piacgazdaság híve az államosítást nem elutasító mellett. Az is, aki szerint a zsidózás a véleménynyilvánítás szabadságának része, és majd vesse ki az illetőt a társadalom, meg az is, aki szerint az ilyen alakokat börtönbe kelll csukni. A volt szocialista pártelnök a jelenlegi mellett.” Továbbá a tigris és a szelid őz.

„Tegye mindenki félre személyes sértettségét és egyéni ambícióit a szent cél, azaz Orbánék leváltása érdekében” – hallatszik innen-onnan (inkább csak onnan). Rendben. De akkor ebből nem az következik, hogy nem tukmáljuk rá saját kompromittált (és, ha a cél valóban szent, ezúttal mindegy, hogy a kompromittálás jogos vagy sem) politikusunkat vagy pártlógónkat azokra, akik mentesek a korábbi kormányokat övező előítéletektől? De.

Csakhogy, itt más okok vannak. Személyes sértettség, egyéni ambíciók, ugyebár. Olvassuk csak az ex-kormányfő írnokának, a Demokratikus Koalíció Mikes Kelemenjének témába vágó sorait!

Gréczy Zsolt az LMP parlament elé láncolós akciója – amely nála a gyurcsányi gondolat, sőt, a Gyurcsányi Gondolat manifesztálódása: „ezzel elsőként fizikai tetté változtatva Gyurcsány Ferenc korábbi bejelentését a demokratikus nemzeti ellenállásról” – után így írt egy létrejövő Ellenzéki Kerekasztalról: „remélem, az EKA majdani szereplőiben lesz elég kitartás és bölcsesség, hogy megértsék: muszáj összefogni, mert Orbán magától aligha távozik. […] A kerekasztal tagjainak tudniuk kell: a világ egyedül nem tudja leváltani ezt a rezsimet. Ahhoz az ő összefogásuk szükséges, a demokraták ezt várják tőlük. Egymás iránti nyitottság, tolerancia, bölcsesség, konstruktivitás vezesse az új rendszerváltókat hosszúnak ígérkező küzdelmükben”.

Kicsit később afelett kesergett, hogy a január eleji tűntetésen nem beszélhettek pártpolitikusok. „Ahelyett, hogy a demokratikus ellenzéki pártok vezetői összefogódzkodva felmennének az Operaház előtti színpadra, folytatódik az eddigi féltékenykedés és maszatolás: mintha nem tudnák, mi a tét, és mit várnak az Orbán-rendszerben fuldokló emberek”. Ezzel kapcsolatban kérdéseket is intéz a többiekhez, mégpedig a "demokraták közössége”, az "ellenzékben bízók” nevében: „Az MSZP és az LMP úgy tesz, mintha nem tudnák, mit vár el tőlük a demokraták közössége. Miért derogál nekik egymás mellett szerepelni? Vagy azt gondolják, ha Gyurcsány beszél a néphez, nekik kevesebb jut a helyszíni siker zajából? […] Miért nem lehet felfogni, hogy egymás nélkül nem lehet legyőzni a Fideszt? MIért csak a DK érti, hogy muszáj végre együttműködni?” Azután eljut a megállapításig: „Nincs ellenzéki összefogás az MSZP, az LMP és a DK nélkül. És orbánváltás sincs. A demokraták közössége pedig előbb-utóbb azokat fogja büntetni, akik ezt a parancsot, az összefogás parancsát nem értik meg”.

A tüntetés utáni posztjában javaslatokat is megfogalmaz a helyes hozzáállást illetően: „Ahhoz, hogy a Szolidaritás által kezdeményezett Ellenzéki Kerekasztal valóban létrejöjjön, mindenkinek kompromisszumot kell hozni. Az MSZP-nek el kell fogadnia, hogy ugyan ma ők a legnagyobb ellenzéki erő, de egyedül biztosan nem győzik le kétharmaddal Orbán Fideszét - talán még feles arányban sem. Az LMP-nek abba kell hagynia a technikai koalíció emlegetését és a közös javaslatokat a Jobbikkal, továbbá a gyurcsányozást. A DK pedig elfogadja, hogy a diplomáciában és a világsajtóban hiába az elnökéé a legnagyobb név, ma az EKA lehet a leváltás záloga. Magyarán: összefogás nélkül nem megy”.

Azért odaszúr egyet az LMP-nek is, gondolom az összefogás jegyében: „megjegyzem, a DK oldaláról minimum nem egyszerű együttműködni a sukorói feljelentővel”. Ezek után viszont csodálkozik, hogy az ökoszocik nem túl lelkesek, ezért újabb feddést fogalmaz meg, mert „Schiffer fordítva ül a lovon” ellenben a Demokratikus Koalícióval, amelyik „érti az erősödő óhajt: muszáj összefogni, és nem 2014 előtt, ahogy az LMP frakcióvezetője mondta, hanem már most. Gyurcsánynak egyébként - minden nemtelen beszólás ellenére - nem Schiffer az ellenfele, hanem az Orbán-rezsim”

Tényleg? Akkor olvassuk csak figyelmesen Gréczy egyik régebbi irományát, amelyet annak a beszédnek a kapcsán eresztett meg, amelyet Gyurcsány Ferenc a Parlament általi kiadatásakor mondott el. „vádbeszéd volt egy koncepciós per kezdetén. A pulpitusról körülnézve látta maga előtt a Puch-Simicska-tengely tagjait, pártja őszödi kiszivárogtatóit, néhány lesunyt fejű LMP-st, akik tudták, hogy nagy baj van, és amit tesznek, vállalhatatlan. [...] Új idők jönnek Magyarországon. Tegnap valami végleg elszakadt. A demokratikus ellenzék összefogásának esélye és módja is átalakul. Gyurcsány Ferenc pedig tudni fogja a dolgát. Megharcolni az igazáért és a magyar demokráciáért. Kiderült tegnap is: ő az ellenzék vezére és senki más”.

„Egymás iránti nyitottság, tolerancia, bölcsesség, konstruktivitás”, ne legyen „féltékenykedés és maszatolás”, „mindenkinek kompromisszumot kell hozni”, egyébként pedig „Gyurcsány Ferenc az ellenzék vezére és senki más”. Értem én.

Csak még egy megjegyzés.

2012. van, valóban be kéne fejezni a gyurcsányozást, de ennek az az előföltétele, hogy maguk a gyurcsányisták fejezzék be azt. Ne kínálgassák elnöküket, ne oktassanak ki mindenkit, aki nem olyan mint ők, ne osztogassanak erkölcsi parancsokat, és  az Erkölcs nevében ne tegyenek közzé családi levelezéseket. Ha annyira nélkülözhetetlenek, akkor az majd a választás előtt úgyis ki fog derülni.

Hozzászólások (67) , melyek közül a legfrissebbek:

Bat

teodora: 2005. Bár ez mellékes. Ha úgy vesszük, Gyurcsány ezzel közvetve (és akaratlanul) még kedvezett is a magyar demokráciának, hogy Sólyom lett az elnök. No, de Fegyencet nem is ezé' szeressük...

Bat

Amergin: "miniszterelnök-jelöltnek Bajnai Ferencet"

Hehe, beszédes elszólás. Az LMP jelen állapotábanm ha egyáltalán megmaradnak - ami Kaufer, Scheiring és most Schiffer után erősen kérdéses - a fundamentuma szűnik meg a gyurcsányi elképzelésnek... (Ti.: hogy majd az LMP - mint új-SZDSZ - vállán pozícióba emelve Bajnait, majd ő kesztyűsbábozik vele.)

tmonk

Ponky66,

tessék felsorolni a példákat, ahol nagyarányú szerkezeti átalakításokat független képviselők becserkészésével sikerült megvalósítani.
Egyébként ezeket most úgy mondod, mintha az MSZP frakció izott volna a reformvágytól...

Ponky66

tmonk: Nem biztos, hogy lehetetlen lett volna, csak 3 szavazat hiányzott az abszolút többséghez. Az MDF-fel, a függetlenekkel, vagy a Somogyért Egyesülettel is egyezkedhetett volna. Külföldön nem olyan ritka ez a megoldás. Ha így sem ment volna jöhetett volna az új választás.

tmonk

Persze, persze. Orbán-Gyurcsány-Vona osszefogás volt, az én nagynéném meg trolibusz...

Tourist

Eszembe sem jutna általánosságok mögé bújni. Azért írtam meg konkrétan, mire is gondolok. Te vagy az, aki mellébeszél, mert féltett idoljáról van szó. A tények viszont önmagukért beszélnek, itt sumákolásnak nincs helye. Összefogás volt, törvénytelen lépések közös megtételére.

tmonk

Tourist,

ne beszélj általánosan a bűnökről. Sorold fel azokat, de teesék alátámasztani is mondanivalódat, mert addig eléggé Schmitt Pálosra sikeredett az a magyarázkodások, hogy minden ott van a jegyzőkönyvekben.

Ha ez megvolt, szivesen vitatkozok veled mi van fent és mi van lent...

tmonk

Ponky66,

ki az aki bevállal nagy reformokat kisebbségi kormányzással?

Ponky66

Kissebbségben is lehet kormányozni,csak éppen lépésről lépésre kellet volna megegyezni. Ha ez így nem ment volna, nincs reform, mint ahogy a koalícióban sem volt.

Tourist

Én látom ugyan rajtad, hogy van lejjebb, de oda már nem követ téged senki. Megtörtént bűnöket letagadni, bagatellizálni, másra kenni, nem a hitelképes politikus jellemzője. Te persze megmaradhatsz abban a sorvadó csapatban.

Tourist

Molnár Norbert 2012. 01 13., 14:51

Megmutatja magát, vagy csak mások bemutatkozásába piszkít? Nem mindegy.

Egyébként egyetértek avval, hogy mutassa meg magát. A többiek nélkül. Meglátjuk mennyit ér.

tmonk

Ponky66,

MSZP-nek nem volt abszolút többsége 2006-ban...

Ponky66

Kedves Amergin! Szerinted ha én az SZDSZ-t védem akkor letörpézem? Mi Gyurcsány szerepét boncolgattuk. Megpróbálom kicsit jobban körül írni. Gxurcsány reformernek tartotta magát. Ha ő reformer lett volna nem engedte volna át az egészségügyet az SZDSZ-nek. Akkoriban nem volt koaliciós kényszerben.

tmonk

Tourist,

milyen toltakozásul? Nem döntött semmiben, nem ő határozta meg a választási stratégiát,nem ő utasítgatott mit tegyenek a pártkatonák. A saját tényeided meg elfejejtetted bemutatni, ezzel el is érted a könnyű "győzelmet"...

Nőjjél már fel...

Molnár Norbert

Primitív. Egész egyszerűen elmebajosnak tartom, rosszindulatú fasznak, aki azt mondja, hogy egy politikai szereplő ne szerepeljen, ne mutassa meg magát, majd a választók eldöntik.
Te vadbarom Nyüzsi! A választók majd a választási névjegyzékből fognak választani vagy a médiából?

Tourist

tmonk 2012. 01 13., 13:53

Na, hol is volt? Kilépett a pártból még előtte? Vagy utána, tiltakozásul?

Látod, milyen nehéz ügy a bugyuta kavarás, mért nem próbálkozol inkább az őszinte vonallal? Nekem könnyű, én csak a tényeket figyelem. :-)

tmonk

Tourist,

egyszerűen zöldésgeket beszélsz. Még ha lett is volna MSZP-Fidesz-Jobbik összeesküvés, hol volt Gyurcsány 2010-es válastásokon hogy neki ebben szava legyen? MDF egy szétesőben lévő formáció volt, nem kellett őket sokat ekézni, maguk is sokat hibáztak...
Egyébként legfejlebb magadat sajnálhatsz...

Fodor György

SEGGSZÁJ!
Ezt Kabd be:
Az erkölcsi hulla!
Hogyan szerezte meg Orbán a teljhatalmat?
1. Nem ismerte el, 2002.ben sem és 2006-ban sem a vereséget. Nem fogadta el a demokratikus választási rendszert. Ez ellen használta föl a titokban megszerzett jelentős gazdasági hatalmat. Miközben Medgyesit bankárkormányozta, Gyurcsányt oligarházta.
2. A jelentős parlamenti erőt, amivel rendelkezett, arra használta, hogy megakadályozza a szoci kormányokat a gazdasági kiigazítások megvalósításában. Csak olyan törvényt nem kritizált ami kiadásnövekedéssel járt. A többit viszont a legalpáribb módon a legmocskosabb hazugságokkal ócsárolta a Zembereket ellene uszította, ha ettől sem riadt vissza a kormány, akkor népszavazást kezdeményezett.
3. Lejáratta a politikát és a politikusokat. Aki a jobboldalról nem állt mellé, azt ellehetetlenítette. A Baloldali és liberális politikusokat gátlástalanul becsmérelte, hazug módon a Zemberek ellenségének állította be, a minimális tiszteletet is megvonta tőlük. (még azt is sikerült elérnie, hogy Gyurcsányt és Bajnait is harácsolónak állítsa be, akik a Miniszterelnöki munkájukért egy forintot sem vettek föl.
4. Mind ezeket a mértékadó értelmiségiek jelentős része érzéketlenül, kajánul nézte.

A Zorbán kormány pedig, ha nem akarja saját méretes baklövéseit (hazugságait) elismerni, kénytelen lesz még nagyobbat mondani,(hazudni) még kiszámíthatatlanabbá válni, még több dolgot saját hatáskörbe vonni (ellopni). Az új szakzsargonnal (hazugsággal) élve: „tovább gyorsítani az ország újjáépítését.”

Tourist

tmonk 2012. 01 13., 12:55

Az országos, fővárosi, kerületi választási bizottságok jegyzőkönyvei, ezekből eredő bírósági döntések és jegyzőkönyvek egyértelműen bizonyítják a három párt bizottsági tagjainak szériában történő együttműködését Bokrosék választási részvételének törvénytelen eszközök igénybevételével való megakadályozását. A tettet Gyurcsány maga is elismerte, de azon kívül, hogy kaján pofával sajnálatosnak nevezte, semmiféle retorzió semelyik pártban senkit nem ért.

Ezen semmilyen háttér nélküli odaröffentéssel nem lehet változtatni. Sajnállak, hogy mégis megpróbálkozol vele.

tmonk

Tourist,

ezért a személyeskédésrt kár volt időt pazarolndod.

"összefogott Gyurcsány-Orbán-Vona, hogy megakadályozzák a kész reformtervvel rendelkező Bokros indulását is"

Ez az állításod pedig annyira röhelyes hogy érdemes külön is kiemelni.

Egyébként DK gazdaságpolitikai konferenciát rendezz, amelyen Bokros Lajos is vendég...

Tourist

Eredetileg nem akartam ehhez a cikkhez hozzászólni, mert úgy találtam jónak, ahogy van. Meglepve látom viszont, hogy milyen intenzív Gyurcsányvita kerekedett ebből is, mint oly sok másból. Álljon meg a menet!

Gréczy Zsolt irományaiból vett idézetekkel először is ő maga a téma. Ez az ember ma is ugyanolyan kétségbeejtően tehetségtelen, mint pályája kezdetén. Megszólalásai harmatgyengék, helyzetértékelése valóságidegen, ma is, mint régen, még barátainak is többet árt, mint használ.

Mint kormányszóvivő úgy kellett volna lecsapnia Szíjjártó és a papagájkommandó szerepléseit, hogy egy életre elmenjen a kedvük az uszítástól, hazudozástól. Megtette? Nem! Alkalmas volt a feladatra? Nem!

Neki biztosítani kellett volna a miniszterelnök számára a kedvező média megjelenítést, a mindenkori támadások legélesebb hangú kivédését és a támadók pellengérre állítását. Megtette? Nem! Inkább lovat adott alájuk pipogya, kisstílű Gyurcsány-ódáival, amiket azóta is ont magából, ily módon is keményen alávágva magának az alanynak.

Mert - és az itt a cikkben idézett mondatok is jól demonstrálják - nem vonzóvá, hanem taszítóvá teszi minden potenciális együttműködő számára. Olyan, aki ma nem tud megszólítani egy népet, az ne beszéljen együttműködésről, mert az csak annyit jelenthet, hogy majd más nyakába akar akaszkodni, hiszen őiránta nulla a bizalom, sőt, nulla az érdeklődés.

Az ellenzék minden meglévő és alakuló erejének önállóan kell megszólítania a polgárságot és saját bázist alkotni-építeni. Ebben pedig nem egymáshoz kell simulni, de nem is egymásnak esni. Ha valaki elindul a választáson, automatikus, hogy a fideszt akarja leváltani, tehát nincs mit druzsbázni előtte. A választások után úgyis kiderül, kivel-mit lehet együttműködni.

Egy esetleges kerekasztalnál maximum annyit lehet deklarálni, hogy azonnali kormánybuktatást akarunk, meg majd egy országos népszavazáson megsemmisítenénk minden Orbán-diktatúra-rendelkezést. Ennél több közösködés nem kell.

Gréczy Zsolt acsarkodással vegyes együttműködési blablája ugyanarról a tőről fakad, mint a 2010-es választások előtt, amikor "a fidesz kétharmad megakadályozása érdekében való demokratikus összefogás jegyében" összefogott Gyurcsány-Orbán-Vona, hogy megakadályozzák a kész reformtervvel rendelkező Bokros indulását is. Ugyanez várható a legközelebbi választásokon is. Ha elindul a Szolidaritás, Gyurcsány újra összeszűri a levet Orbánnal, Vonával, vagy akár az ördöggel is. Ezért nem lehet egy köpetet sem adni Gréczy Zsolt szavára és nagyjából erről szól a cikk is.

Éppen ezért: DK, MSZP, LMP figyelem! Hagyjátok békén Árok Kornélt, Kónya Pétert, Tétényi Évát és a többieket! Rendezzetek magatoknak nagygyűléseket, mindenki, akit érdekel mit akartok mondani, tényleg el is fog menni! Aki nem, az nem! Az az 57% határozatlan szavazó ma nem a ti szavazótáborotok, hanem a Szolidaritásé! Ezt minden jósszándékú pártfunkcinak fel kell fognia! Naja, aki nem, az nem.

Horvath Ilona

Én egyik pártot sem támogatom,főleg előre nem,De ha valaki meg mondja,hogy ez miért nem jó ,ha egyet értek vele,akkor mindegy hogy kicsoda micsoda.De ha már egyszer át vert mint kormánytag akkor csak abban hiszek neki,hogy ő is helytelennek talál valamit és változtatni kell rajta,akár az ő segítségével is.és hajlandó vagyok mellette lenni,a tiltakozáson.Nem utasítok el semmilyen összefogást.

Amergin

Kedves Ponky66! - Úgy vigyázz kicsi légy, hogy most beszálltál az én hálómba! - Én ugyanis közelebbről láttam, mit csinált az szdsz kormányon, tehát, ha van oka most mélyen hallgatni politikai alakulatnak, akkor az az szdsz.
„Rögtön úgy kezdte, hogy a reform szempontjából kulcsfontosságú minisztériumokat lepasszolta az SZDSZ törpepártnak, majd kívülről fikázta őket.” – Az egészségügyi minisztériumról beszélsz, kiscsillag? – Ahhoz az szdsz ragaszkodott körmeszakadtáig a koalíciós tárgyalásokon, úgy, hogy cserébe még az oktatási tárcát is átengedték a szociknak. (Nem biztos, hogy jó ötlet volt). Csak hogy én közelről láttam, miképpen próbálta meg keresztülvinni a „reformot” az szdsz-es szaktárca (voltak ismerőseim az egészségügyi minisztériumban, ahogy kórházigazgatókat, valamint RET-tagokat – Regionális Egészségügyi Tanács – is ismertem). Hadd ne kelljen itt leírnom minden részletet – röviden csak annyit, hogy az szdsz nem egyeztetett senkivel, magasról tett arra, amit a szakmai szervezetek javasoltak. Kórházigazgató ismerőseim ingyen készítettek el többszáz oldalban hatástanulmányokat, javaslatokat az átszervezések, leépítések, racionalizálások módjáról (ők tettek konkrét javaslatokat a spórolás lehetséges módjaira!) – a leveleiket a minisztériumban ki sem nyitották, hónapos munkával elkészített tanulmány-csomagok landoltak felbontatlanul a kukában. Meg sem nézték, hogy ők miket javasolnak, még ahhoz sem vették a fáradtságot, hogy belenézzenek.
Szdsz-es barátaim bizonygatták, hogy egy reform nem lehet eklektikus, egy bizonyos irányvonalat kell következetesen végigvinni (látjuk, mennyire volt ez sikeres) – én meg néztem, hogy jó – ezt úgy, hogy mindenkit a szakmából megalázunk, és látványosan teszünk mindenre, amit mondani, javasolni, segíteni akarnak? – Mondván, hogy ők úgyis csak ellenérdekeltjei a reformnak??
A Lipót-mező eladása is egy szép példa volt, arról is sokat tudnék mesélni. Mindenki, akit csak ismertem (a minisztériumon kívül), ellenezte. Szdsz-es barátaim megint csak erősködtek nekem: mi igazolja azt – mondták – hogy egy pszichiátriai intézménynek feltétlenül Magyarország legdrágább ingatlanján kell lennie? – Az intézmény szétszervezése katasztrofálisan, elképesztően dilettánsan zajlott. A szaktárca körmeszakadtáig védte az álláspontját, miszerint egy beteg sem került ki a rendszerből, minden OPNI-betegnek lett fix-helye. Miközben konkrét esetek voltak, amikor a beteg egyszerűen kikerült a rendszer látóköréből (id est: az utcára került, vagy „nem gyógyult” állapotban küldték haza); az intézmény, amelyhez továbbküldték a beteget, elküldte, mert nem volt tisztázva, hogy kihez tartozik a beteg voltaképpen (az ilyen „elküldéses” esetekben a szaktárca végig hárított, és a konkrét intézményekre tolta a felelősséget, miközben óriási káosz volt, hogy ki kihez kerülne tovább) – a szaktárca végig eltolt magától minden felelősséget, noha korábban megmondták a szakmai szervezetek, hogy ez lesz.

Nem fogok itt tanulmányt írni, csak kérdem: ezt az szdsz-t véded? Ezt?? – És ugyanezt joggal kérdezhetem Hont Andrástól is: ugye nem akarod ezt az szdsz-t védeni??

Ps: távol álljon tőlem, hogy mindenben az szdsz-re akarjam tolni a felelősséget. Itt most konkrétan az egészségügyről volt szó, amelyet ez a párt jól elbaltázott. Látványosan demonstrálva azt, hogy nem lehet úgy reformot csinálni, hogy semmibe vesszük a megreformálandókat.

Lé Hűtő

Aki még mindig gőzerővel Gyurcsányozik az mind az Orbán
kormány szekértolója! Shiffer Andrist pedig a Viktor hátvédnek alkalmazta! Bármilyen kicsike összefogást meg
kell AKADÁLYOZNI! BÁRMI ÁRON! Akár még a Jobbikkal is!
Azonnal, komcsizni ,Gyurcsányozni: mindent ami összefogásnak látszik ,csak egy kicsit is MEGFÚRNI,
LEJÁRATNI stb. Nem hiába volt az ÖRDÖG ÜGYVÉDJE!
Ne FELEDJÉTEK HÁTVÉD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tmonk

Lehet hogy akkor most végre megértem. Gyurcsány ősbűne az hogy Szili Katalinből nem lett köztársasági elnök?!

tmonk

teodora,

Szili Katalink nem Gyurcsány jeöltje volt, hanem sz MSZP frakcióé. Éppen az történt hogy Gyurcsány próbált egyeztetni, de a Szilisták keménykedtek és mindenáron falba akarták beverni a fejüket....

sapiens8027

Hontnak most már csak az van hátra, hogy bizonyítsa, miért is Gréczyé a seggszáj, miért nem az övé.

Bihari Károly

Nem hiszem, hogy lenne még kormány és kormányzó párt a nagyvilágban, amely a nálunk tapasztalhatónál jobb ellenzéket kívánhatna magának. Kissé sánta hasonlattal: minden ellenzéknek olyan kormánya van, amilyet megérdemel. Hogy a néppel, az istenadta néppel közben mi lesz? Ez lenne talán a kérdések kérdése.

Ponky66

Gyurcsányt nem a bókja vagy az illegése-billegése miatt kéne megítélni. Meggyesi Péternek köszönhetően 2005-ben drasztikusan megugrottak főként az építőiparban a lánctartozások. Innentől kezdődött az ágazat fokozatos leépülése.Gy.F.-nek megkellett volna ezt akadályoznia. Több tízezren váltak munkanélkülivé. Természetesen ez a közszférában fedezet nélkül 50 %-os béremelést kapó dolgozókat( tanárokat, ovónőket.stb)nem érdekeli.Gy.F. 2008 decemberében még arról beszélt, hogy elkerüli Magyarországot a nemzetközi válság. Gyurcsány reformokat ígért.Rögtön úgy kezdte, hogy a reform szempontjából kulcs fontosságú minisztériumokat lepasszolta az SZDSZ törpepártnak, majd kívülről fikázta őket. Az, hogy Orbán nem egész 2 év alatt nagyobb kárt okozott, Gyurcsányt nem menti fel semmi.

Dezsényi Péter

Kedves Teodora, nem jut az eszedbe a neve annak a Katalinnak, aki 1995-ben(!) nem lett köztársasági elnök. Ilyen Katalin neve nekem se jut az eszembe. Szili Katalin 2005-ben nem lett köztársasági elnök.

teodora

Egy kis kiegészítés Hegedűs Ritának az előzőekhez.
Miután Gy. kudarcot vallott a köztársasági elnökválasztás területén nekiesett az MSZP-nek és a Katalinnak, rájuk hárítva a saját gyávaságának és ostobaságának ódiumát.
Gyurcsány soha, semmiért nem vállalt felelősséget, azt mindig másra - leginkább a saját pártjára - kente.

teodora

Kedves Hegedűs Rita!

Óhajod számomra parancs! Azt kívánod mutassunk rá, miért rossz Gyurcsány. Jó, egyetlen epizódot fölelevenítenék, e bőséges tárgykörből.
1995.Köztársasági elnököt választ a MSZP-SZDSZ koalíció. A valamilyen Katalin (egek, nem kattan be a neve), szóval ő hirtelen elkezdi magát köztársasági elnöknek érezni. Az emeszpések úgy nagyjából vele éreznek. Az SZDSZ-nek szikrát hány a szeme - egyrészt nem tartják alkalmasnak a Katalint, másrészt velük a kutya sem egyeztetett. Van némi igazságuk, az utóbbiban pláne. Azért azt el kell mondani a maszoposok mentségére, eddig már mindegyik párt adott köztársasági elnököt, csak ők nem, tehát rajtuk lenne a sor. Namármost: Gyurcsány a miniszterelnök, Hiller az MSZP elnök. Nekik kettejüknek kéne megoldani ezt az ügyet, de Gy. a fő felelős mint miniszterelnök.
Megoldották?
Képesek voltak addig egyeztetni a koala partnerrel amíg dűlőre jutottak egymással?
Az SZDSZ elfogadta volna Glatzot és a koalának lehetett volna általa megválasztott köztársasági elnöke.
Node.
A szívednek kedves Gyurcsány gyáva volt visszaléptetni a Katalint. Nem merte ezt a konfliktust elvállalni. Inkább belefutott egy óriási fiaskóba - rajtunk röhögött egész Európa.

Ponky66

Szerintem Lendvai Pál kérje fel Gyurcsányt osztrák miniszterelnöknek. Majd ha magyar átlag fizetésből fog élni akkor kibicelhet. Amúgy Gyurcsány nem a viselkedése miatt lett kegyvesztett.Egyébbként azt sem értem miért csak feketébe és fehérbe lehet gondolkodni? Ha Orbán jó akkor Gyurcsány rossz, ha Gyurcsány jó Orbán rossz. Egyszerű felfogás. Én az elmult 20 évben vágytam valódi demokráciára is, ehelyett kaptam jómodorú Gyurcsányt és egy bunkó Orbánt.

blog en

Azt elfelejted megemlíteni simontemplar, hogy Gyurcsány lemondása idején a bóvlivá minősítés küszöbén álltunk:

2009 május:
S&P: BBB- negatív kilátással
Moody’s: Baa1 negatív kilátással
Fitch: BBB negatív kilátással

Ehhez annyit, hogy amikor Orbán 2002-ben átadta az országot akkor még Magyarország AA, Aa3, stb. volt.

Orbán többek közt arra baszott rá és azért bóvli most az ország, mert Gyurcsány óta nincs kegyelem, Magyarország esetében nem adnak türelmi időket, amit anno Gyurcsány megkapott, mert a reformblabláját beszopták sokáig a minősítőknél, azt híve, hogy ha egy magyar kormányfő reformokról beszél, akkor nem manifeszt hazudozik +Bajnai egy eminens komprádorként azt tette amit külföldről diktáltak neki, míg Orbán Viktor Magyarország miniszterelnöke, ő nem teszi. Hogy épeszű gazdaságpolitikát se folytat az persze komoly gondokat okoz.

simontemplar

Azért az igazsághoz hozzá kell tenni, hogy Gyurcsány alatt egy hitelminősítőnél sem volt bovliban az ország besorolása. Érdekes módon, őtőle a külföldi diplomaták nem elfordulnak, (mint Orbántól)inkább a mai napig találkoznak vele. Érdekes módon, őt kétszer is fogatták a Fehér-Házban, éppúgy, mint Bajnait, Meggyesyt. Orbánt hányszor? A cikk írójának az érzelmei Gyurcsány irányába, olyan mint "szerény" Havasé. Több neves külföldi diplomata (pl. Poul Lendvay)kifejtették, hogy jelenleg három ember van, aki alkalmas volna a miniszterelnöki posztra. Gyurcsány, Bajnai, Bokros. Gyurcsány nélkül Orbánt nem lehet legyőzni.

Imre Tary

Érdekes képlet a mai magyar belpolitikai helyzet, ahogy én látom: Le kellene váltani egy személyi kultusszal rendelkező politikust, de ehhez kellene egy másik politikus, aki hasonló személyi kultuszt tud kialakítani! Merthogy a megüresedő székbe csak egy fenék fér bele, és jelenleg minden párt vagy szervezet azt hiszi, a másik csak segget tenne bele!
A magam részéről nem sokra becsülöm Orbán Viktort, mint embert és minisztert, de azt el kell ismerni, hogy óriási szónok és politikus! Csokipapírba csomagolva a kezünkbe adta a kutyagumit, és amikor kibontva fintorogni kezdtünk, simán elhitette, hogy a kezünk büdös, azt kellett volna megmosni!
Ha lesz egy ember, aki elég karizmatikus politikus tud lenni ahhoz, hogy a különböző "Orbán-ellenes" platformok felsorakozzanak mögé, még a választások előtt, akkor talán lesz értelme a váltásnak. Már ha tanul a jelenlegi "rezsim" hibáiból, és beéri a demokratikus hatalommal. (megjegyzem az sem kevés)
Mert ha nem, akkor hiába veszít a Fidesz, nem nyer a másik oldal! Lesz megint egy koalíciós kényszerhelyzet, alá és felé rendelt viszonnyal, feszültséggel. Most is nehezen megy a kompromisszum, pedig van közös cél: a kormányváltás. De utána már csak ellentétes elképzelések lesznek meg ellentétes személyi érdekek, hatalomvágyak. Akkor megint a nagyobb párt tekeri majd a kormányt, de a kisebb koalíciós partner nyomja a gázt-féket. Volt már ilyen, el is bizonytalanodtunk rendesen, magabiztos sofőrt akartunk. Orbán az volt, csak épp friss jogsival, magabiztosan, de rutin és technika nélkül.
Szintén magánvélemény: Gyurcsány talán többet ért a gazdasághoz, de képtelen igazi politikusként kommunikálni.
A jelenlegi ellenzéknek talán taktikát kellene változtatni, és egy jó gazdasági vezetőt, szakembert felprotezsálni egy hiteles és meggyőző politikusokból álló kampánystábnak. Ebbe a háttérstábba megférnének a különböző platformok egymás mellett, ha meghagyják a VÁLASZTOTT VEZETŐ szakmai szuverenitását, akkor talán még haladni is fog az ország.
Mert Orbánhoz mérhető politikai kisugárzással rendelkező egyéniség, ha lenne ellenzéki oldalon, már rég megmutatkozott volna.

Akos Gyorgy

Bocs! Csak bekukkantottam, de az utolsó számsor 2 lényeges adat/komment nélkül vizesnyolcas:

2002, 2003-as években a gazdálkodás nem szárnyalt, de a pénzt jelentős részben - lehet h. gazdaságilag felelőtlenül - a "nép" kapta, közalkalmazotti béremelés, tanárok, eü. dolgozók stb. Tehát az legálább hozzán került, h fedezet nem volt, az más kérdés. 2011-ben pedig mintha 3000 mrd elkerült volna tőlünk. Most tovább nem boncolnám.

Üdv.

blog en

A tények kedvéért elmondom Hegedűs Rita, szigorúan számokban:

Magyar CDS felár:
2008-2009 első negyedév: 650 fölött (erős kilengésekkel)
2012 január eleje: 650-700 között (erős kilengésekkel)

Magyar államkötvény-hozamok:
2008 vége-2009 eleje: 13%-os rekord!
2012 január eleje: 10%

Államadósság növekedése a GDP százalékában:
(2003 átadás: 56,8%)
első Gyurcsány-kormány: +3,5%, +1,75%/év
2004: 57,6%
2005: 55,5%
második Gyurcsány-kormány: +24,5%, +8,1%/év
2006: 60%
2007: 65,8%
2008: 73%
2009 átadás: 80%
GYURCSÁNY ÖSSZESEN: +28%, +5,6%/év
(Bajnai-kormány: +2,3%, +2,3%/év
2009: 80,8%
2010 átadás: 82,3%)
második Orbán kormány: -
2011: 82,6%
MÁSODIK ORBÁN KORMÁNY EDDIG: +0,3%, +0,3%/év

Forint/Euró árfolyam:
2009. március: 310
2012. január: 320

stb.

Egyéb kérdés?

Ponky66

Gyurcsánnyal ugyan az a probléma mint az Orbánnal.Nagy szája volt a gazdasági intézkedései pedig selejtek voltak.Az emberek várták de nem hajtotta végre az államháztartási reformot. Mint más elemzésben leírták hasonlított a programja a Matolcsy jelenlegi gazdaság lassító programjához. Bűne például az Öszödi üdülő lenyúlása és a Budapest Airport eladása,stb. Ezenkívül szerintem nem demokrata csak annak szeretne látszani.

Pécsi

A segg-száj című irományához rendes nevét nemadó segg-fej osztogat jelzőt másokra !!

Hegedűs Rita

Csak úgy, a játék kedvéért mondják el már nekem, mitől volt rosszabb Gyurcsány jelenlegi hős vezérünknél?
Valahogy nem sikerült még elkapnom azt az áramlatot, amely oly sok honfitársunkat már réges-rég magával ragadott, hogy hol magukból kikelve, hol meg fennakadt szemmel lihegve hajtogassák: Gyurcsány/Orbán takarodj/imádlak.
Hát igen. Én az érzelmeimet és a lelkesedésemet nem a politikában játszom ki; ezen a területen megpróbálok a józan eszemre hagyatkozni. De ez, űgy látszik, kevés. Komolyan kérem: segítsenek elmagyarázni, miért kell(ene) eszelősen utálnom Gyurcsányt, miért csuklik el a hangjuk egyébként értelmes(nek látszó) politikusoknak a rémülettől, amikor Gyurcsány nevét valaki kiejti a környezetükben? Érveket kérek, indokokat, pro- és kontra....
Megriaszt az az öngyilkos elvakultság, amellyel sokan inkább maguk tapossák szét azt, ami Magyarországból még megmaradt, önként és dalolva ássák a saját sírjukat, csak nehogy visszatérjen a Nemonddki...

kerem

A leendő ellenzéki kerekasztalnak az lenne a lényege, hogy a résztvevőkben egy közös van: az elmúlt 20 évre jellemző demokratikus államberendezkedés visszaállítása iránit igény. Ezen belül nyilván lehetnek jelentős eltérések, de a cél közös, a 89-es rendszert visszaállítani. Gyurcsány Ferenc egy olyan politikus, akire a baloldali szavazók egy része 2014-ben szeretné a voksát leadni, tehát az EKA-ban igenis van létjogosultsága a DK-nak. Persze ha valaki politikai tőkét (a jobboldal szemében szalonképességet, erre vonatkozik a technikai koalíció is) akar kovácsolni a döglött ló folyamatos rugdosásával, az más tészta, de nem mondanám, hogy ez olyan különleges politika.. A történelem az elvtelen alkuk, szövetségek, és elhatárolódások nagy halmaza, szóval lehet, hogy mégsem lehet más az a fránya politika

blog en

Valószínűleg addig nem fogjuk fel sztrovacsek, amíg van ez csökevényünk, amit a PÁRT annyira gyűlöl bennünk emberekben: az emlékezet. Ami megakadályoz bennünket abban, hogy - minden bizonnyal a téves helyzetértékelés és a rosszindulatú propagandának felülés következtében - bármilyen helyzetben csak úgy szó nélkül a PÁRT-ra szavazzunk, mégoly intenzív legyen is a reakciós nyomás abban a pillanatban.

Ez VAN.

sztrovacsek14993

Mikor éritek már föl ésszel, hogy a politikában nincsen tegnap?
Teljesen mindegy, érdektelen, és a politikusok magas lóról leszarják azt, hogy mi és hogyan VOLT. Csak az érdekli őket, hogy mi VAN.
Az hogy mi LESZ, csupán annyiban érdekes, hogy miként alakul a VAN.
Mert ha esetleg úgy alakul a VAN, hogy nem jön be a tervezett LESZ, akkor azonnal alakítanak a VAN-on, és újra tervezik a LESZ-t.

blog en

Úgy van Pintér Lajos!

Régen valami kapitalizmussal meg libertinus eszmékkel házaltak, de a kutyának se kellett, és a politikai szárnyuk is ment a levesbe tízben, de most az összefogásért fizet a PÁRT, az egyetlen talpon maradt haladó erő, aminek van pénze, szal profilt váltottak, de nem megy nekik úgy igazán. Nem tudják szívvel lélekkel csinálni, ilyen véleményeik vannak, meg nem egyformán gondolkodnak, szal nem igazán az összefogás emberei. Bár próbálkoznak, az már egyértelmű nekik is, hogy aki nem fog össze az őfelsége lakája, de vitatják itt, hogy kivel kellene összefogni, meg hogyan, mintha ez a választás lehetősége lenne. A PÁRT nem hagy senkit az út szélén, jön Gyurcsi, Kósáné, Lendvai és Gréczy-t jó lenne nem cikizni, mert ő mértékadó szerző és kritikus lesz az új rendszerben. Természetesen Orbánkritikus, mert másfajta kritikának nincs aktualitása amíg Orbán él.

Pintér Lajos

Hát ez a blog szar! Úgy ahogy van! Sajna nem az első! Legalább az lenne következetes, aki csinálja! Nehogy most jöjjön a sokszínűség, mint magyarázat! Agyő Hírszerző!

Ponky66

Nem lehetne inkább az összes rendszerváltó pártot eltakarítani? Muszály ezt az elmult bő 20 éves áldemokráciát fentartani? Ami most van nem néhány év következménye. Az MSZP-Fidesz-Kdnp-SZDSZ nem ritkán működött együtt ha simliskedni kellett.( Lásd a Sláger rádiót ügyét, vagy Zuglóban a Bosnyák tér letarolása,a Rio és a Zöld pardon szorakozóhelyek ügye stb.). Ezekkel szövetkezni? Ezek a pártok mind üzleti csoportok gyülekezete. Ha ezekre szavazunk, válalkozókat, gazdasági bűnözőket választunk meg.

Kelemen Laszlo

Érdekes itt a hozzászólások.A három balos pártnak nincs akkora támogatása, mint a Jobbiknak egyedül. De akkor hol van még a Fidesz? Ti meg itt baloldali kormányzásról ábrándoztok! Bele kell nyugodni, még 10-évig biztos nem lesz balos kormány, de az is könnyen meglehet, hogy soha többet. Ha nem tetszik, el lehet menni!

sapiens8027

Na de most komolyan: MA a Hírszerzőnek Gréczy írásaival kell foglalkoznia? Normálisak vagytok? Attól, mert van egy antigyurcsányista becsípődésetek, az ellenzéki összefogás ekézése a legsürgetőbb?
Ja, és még valami: a Gréczy-dolgozatból idézettek alapján mindenben Gréczynek van igaza. Vegyétek tudomásul, hogy ez a nyegle, fensőbbséges stílus az elhamarkodott, teljesen megalapozatlan következtetésekkel a mai magyar "értelmiség" rákfenéje. És ti vagytok a kórokozók. Ne csodálkozzatok, ha lefideszbérenceznek titeket.

Hegedüs Judith

Uraim, 2014 után lehet tülekedni, Gréczy viszont tényleg egy seggszáj.

teodora

Gréczynél a demokrata jelző azt jelenti, hogy az ember nem ódzkodik attól, hogy Gyurcsány még egyszer az életben miniszterelnök legyen.
Azt hiszem én egyáltalán nem vagyok demokrata.

Viszont: úgy adódott, hogy az SZDSZ honlapján kerestem valamit és - fájdalom! - elolvastam az egyik eszdéeszes tótumfaktum írását, aki abból az alkalomból, hogy együtt kell tüntetnie majdan a többi ellenzékivel gondosan belerúg Gyurcsányba, Mesterházyba és az LMP-be.

Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű!

oregtitan

http://www.artpresszo.hu/content/kapaszkod%C3%B3

Amergin

Kedves Hont András! - Én ezt el is fogadhatom - mindenesetre legkésőbb jövő nyáron el kell kezdeni a felkészülést a 2014-es választásokra.

Én egy Olajág, vagy Köztársaság fedőnevű széles pártszövetséget tartanék kívánatosnak - miniszterelnök-jelöltnek Bajnai Ferencet, pénzügyminiszter-jelöltnek pedig Oszkó Pétert.
A választást azonban nem utolsó sorban Budapesten kell megnyerni, amihez egy karizmatikus főpolgármester-jelölt is kell. Ilyen jelenleg nincs - Jávor Benedek, Karácsony Gergely éppoly kevéssé alkalmasak ilyen szerepre, mint Horváth Csaba.
Aki eszembe jutott ezen a téren az éppen Róna Péter - ő elég ismert és karizmatikus ehhez. Róna persze egy korábbi megkeresést már visszautasított, mondván, hogy ő "nem alkalmas" erre a szerepre; (valójában a jól kiválasztott szakértőkön és tanácsadókon múlik sok minden).
Ha más alkalmas jelentkező nem akad, akkor nem látok más megoldást, mint hogy Róna Pétert kell megdolgozni, hogy mégis csak vállalja el.
Gyurcsánynál valóban el kell érni, hogy húzódjon háttérbe. (Azzal együtt, hogy általános népszerűtlenségének első számú oka az ellene indított gyűlöletkampány sikeressége, amelyet az lmp is jócskán meglovagolt). És ha így folytatja, akkor azt kell mondanom, hogy az lmp-nek Schiffert is ki kell vonnia a forgalomból. ("Mszp-vel semmilyen körülmények között sem, egyes fideszes képviselőkkel, a Jobbikkal talán együttműködünk" - hát megáll az eszem!)
http://nol.hu/belfold/az_lmp_nem_all_ossze_az_mszp-vel__de__akar_az_ordoggel_is_

Mindezt azért mondom, mert egy választási szövetség szervezését viszont meglehetősen korán el kell kezdeni. Mondom: 2013 szeptember a legvégső határidő. Ha a demokratikus ellenzék akkor is marni fogja egymást, akkor én elkezdek külföldi állás után nézni.

blog en

Aki ezekkel a szocikkal és Gyurcsánnyal összefog, annak már csak egy ciklusa van hátra a politikába, mert nem éli túl azt a koalíciót mint párt. Szal amennyiben az LMP politikusai arra játszanak, hogy összefognak az MSZP-vel és a DK-val és szarrálopják magukat, majd a bukáskor gazdagon visszavonulnak az adriai villákba akkor megéri nekik csatlakozni.

Máskülönben meg minek leváltani Orbán egy olyan koalícióra, amelynek szocialista és demokrata többsége 2002 és 2010 között már egyszer ugyanazt a teljesítményt nyújtotta, mint most Orbán!

Hont András

T. Amergin!
Jelenleg NINCS választás. A kérdés momentán az, hogy lesz-e egyáltalán választás abban a formában, amelyet elfogadhatónak lehet még tekinteni. Nem látom be, hogy ebben a kérdésben egy demonstratív összefogás bármit is lendíthet ... de hát ez benne van a cikkben.
A választási szituáció megint más, és ha ebben az LMP vagy bárki más úgy viselkedik, hogy az ellentmond az általa hangoztatottakkal, akkor azt is szóvá fogjuk tenni. Ld:
http://hirszerzo.hu/velemeny/2010/9/7/165482_ofelsege_elempeje

Amergin

Ps: A figyelmesebbek észrevehetik, hogy az alábbi felsorolásból kihagytam a Jobbikot. Valójában nem hagytam ki, hanem hallgatólagosan jósoltam nekik 10 százalékot. Ez a jelenlegi tényleges erő- és szimpátia-viszonyok alapján irreálisan alábecsüli őket. Legnagyobb bánatomra. (Tényleg a Fidesz bukása után annak örülnék a legjobban, ha a Jobbik eltűnne a parlamentből. Ez sajnos nem fog bekövetkezni - kénytelen vagyok megbarátkozni a gondolattal, hogy honfitársaim meghatározó hányada ezt az áramlatot favorizálja).

A jelenlegi erőviszonyok mellett 2014-re a reális becslés: Fidesz 40 százalék, Mszp 22, Jobbik 22, Lmp 10, Dk 6.

Ehhez tartsátok magatokat tündér kis bogárkáim.

Jabuszama

A Gréczy Zsolt nem ugyanaz a Gyurcsány Ferencnek, mint Szijjártó Péter az Orbán Viktornak?

Amergin

Kedves Ha! - Elárulom Neked, mi az összefogás lényege. A jelenlegi választási rendszer nem a kis pártoknak, hanem a szélesebb pártszövetségnek, általában a győzteseknek kedvez.

Vagyis (ez egy durva becslés lesz, de a mostani rendszer tényleges tulajdonságain alapul): ha 2014-ben az MSZP kap 25 százalékot, az LMP 20 százalékot (az az áldott jó szívem, hogy ennyit jósolok nekik), a DK 5 százalékot, a Fidesz meg 40-et, akkor a rendszer a Fideszt fogja feljebb húzni (40 százalékkal abszolút mindent képes vinni), míg a többieket lenyomja.

Ha külön-külön indulnak, egymás riválisaiként, akkor pont kioltják egymást, és rivalizálásuk nem lesz másra jó, minthogy hozzásegítsék a hatalomhoz a Fideszt. 2013 őszére legkésőbb meg kell hogy legyen egy szélesebb pártszövetség. Egyébként mindent elvesztettünk még azelőtt, hogy a kampány egyáltalán elindult volna.

A kérdés nem az, hogy össze akarunk-e fogni, hanem az, hogy akarunk-e majd még egy Fidesz ciklust. És mindenki, aki az első kérdésre nem-mel válaszol, automatikusan igennel válaszol a másodikra. "Aki egy kijelentést állít, az annak valamennyi következményét állítja", Wittgenstein, Logikai-filozófiai traktátus.

blog en

Semmilyen formában nem szabad összefogniuk és együttműködniük az ellenzéki pártoknak Máté András. Teljesen mindegy mikor kezdik el, a logika ami mentén elkezdik örökre összeláncolja őket:

ORBÁN HATALOMRA KERÜLT

1. összefogunk, hogy leváltsuk az ördögi Orbánt, de aztán sehova tovább együtt.

LEVÁLTJÁK (jelenleg csak Isten akaratából tudnák, mert a választókéból ez nem jönne össze, de tegyük fel)

2. Hoppá bazmeg! Orbán megbukott, de még mindig ő egy erős ellenzék vezére és bármikor visszajöhet: össze kell fognunk, hogy az ördögi Orbán ne jöhessen vissza

3. a kevésbé tolvaj összefogók észreveszik, hogy a nagyon rutinos összefogók éppen szarrárabolják magukat és a nagy összefogás lassan börtönkoalícióvá alakul, a kevésbé összefogók megpróbálnának kilépni az összefogásból, de akkor már nyakukon liheg az örgödi Orbán, akit már csak egy lépés választ el a visszajöveteltől: na most kell nagyon összefogni, kicsit büdösek a partnerek ehhez akkor már, meg nagyon ragad a tenyerük, de Orbán jön!

4. az összefogás népszerűsége megszűnt a kisebb összefogók be se jutnának már az OGY-be, így riadtan lépnek le az összefogásból de már késő: megsemmisülve, míg a rutinos összefogók, akik már sokadjára játszották végig ezt a forgatókönyvet épp a rabolt pénz kimentésén dolgoznak és végül túlélik a nagy bukást.

ORBÁN MEGÉRKEZIK ÉS MEGCSINÁLJA AZT AZ ARROGÁNS RENDSZERT, AMIT SZOKOTT, amely rendszer leginkább azért arrogáns, mert van mit törlesztenie az összefogottak mocskos, korrupt és az orbáni rendszereknél is arrogánsabb rendszerének. A ciklus kezdődik előről. Az összefogás sürgetőbb mint valaha!

Pintér Lajos

Ebből az írásból semmi világos nem bontakozott ki számomra a Gyurcsány utálaton kívül! Többszöri olvasatban sem! Jelezném nem vagyok hülye! Nyüzsi! Mert valakik így állnak a jobbításhoz az nem előre tolja az ország szekerét! Te sem!!!

Máté András

Odáig OK., hogy a demokratikus ellenzék oldalán állókat ne gyűjtse senki egy akolba összefekvés céljából. Ezek a pártok, mozgalmak egymás konkurrensei - döntsenek közöttük a választók. Ne kormányozzanak együtt, ha nem muszáj - ez nemcsak személyi, hanem ideológia-rogram okokból se volna egyszerű. De igenis jussanak el odáig, hogy egy új, a korábbinál tisztességesebb demokratikus rend megteremtése közös ügyük. Akkor is, ha a bukott 3. köztársaság kapcsán többeknek van mit a szemére vetni. És gyakorolják már most azt, hogy ha egyszer sikerül győzni az Orbán-rendszerrel szemben, és onnantól kezdve ellenfelek lesznek, akkor sem lesznek ellenségek.

Béláné Kosztor

Itt a nagyobb baj az, hogy a leszerepelt kormánynak sem, és a jelenleginek sincs hitele. Nagyképüek, arogánsak, beképzeltek, mint Ön is. Így aztán lehet mondani, nyilatkozgatni, jót is rosszat is, javaslatot jót is rosszat is, egyszerűen már nincs kinek hinni. No talán az emberek egymással összefogva, jókedvűen, szeretettel, egymásért való aggódással, - nem beugrani a kormánynak, hogy sikerüljön összeugrasztani - mert még idáig minden kormánynak sikerült az embereket összeugrasztani, hogy azzal legyenek elfoglalva, ne pedig azzal, hogy már a sirgödrünk majdnem kész. Igen is meg kell mutatni magunkat, hogy nem félünk, nem tűrjük tovább!

Ojgli Okost

Az megvan, kedves Hont úr, hogy Gyurcsány lenne az első aki átadja a mikrofont ha lenne végre egy igazán tökös szónok aki el meri és tudja is küldeni Orbánt a büdös picsába?

Hiába lenne kiváló miniszterelnök mondjuk Bajnai ha nincs aki megnyerje neki a választásokat, ha nincs aki megszólítsa a százezres tömeget.

Új hozzászólás



hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X