Többek nevében figyelmeztette Merkel Orbánt – a nemzetközi kritikákról Balázs Péterrel
Ahelyett, hogy felragyogna, és ünnepelne, Magyarország soha nem látott kritikák között veszi át az uniós elnökséget, de ez hibák sorozatának eredménye – mondta a Hírszerzőnek Balázs Péter. A Bajnai-kormány külügyminisztere, a CEU tanára szerint több kockázati tényezőt is generált a kormány saját maga számára, ami megnehezíti a következő félév sikeres menedzselését.
Nagyon komoly kritikáktól kísérve veszi át a magyar kormány az uniós elnökséget. Bár Orbán Viktor szerint egy „egészséges önbizalmú országnak” ezzel nem kell foglalkoznia, de mégis, ön szerint ez hogy érinti a magyar kormány mozgásterét?
A legutóbbi idők éles kritikája a médiatörvényről szólt, de ha visszatekintünk, komoly előzményeket is látunk. A kormány rögtön az elején a költségvetési hiánycéltól szeretett volna eltérni, majd jött a bankadó, a nagy cégeket megsarcoló intézkedések, ami ellen az érintettek levélben tiltakoztak az Európai Bizottságnál. Azután a Bizottság írásban kifogásolta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szakértőit lecserélték, és az utódokkal nehezen tudnak szót érteni. A médiatörvény nemzetközi visszhangja karácsony táján csak a záró akkord.
Utóbbit sokan hisztériának minősítették, ön hogy értékelné?
A nemzetközi média természetesen érzékenyen reagál a sajtószabadság szűkítésére, de kaptunk kritikát a politikai közösség részéről is. Nem értik, hogy a magyar parlament miért szavazott meg sietősen egy nagyon furcsa törvényt december 22-én. Azt sem értik, hogy miért áll egyetlen párt delegáltjaiból a felügyeleti hatóság, miért kell a felügyeletet maximálisan kiterjeszteni, miért kell égig érő bírságokat kiszabni. Tulajdonképpen ez volt az utolsó csepp a pohárban. Ha ez nem következik be, lehet, hogy az előbb felsoroltak elszigetelt témák maradnak. De így az egész összeadódott, és egy csomagként jelenik meg. Különösen sajnálatos Magyarországra nézve, hogy éppen az elnökség előestéjén szakadt rá ez a nemzetközi kritika.
Egy ilyen médiatörvénnyel felvennék Magyarországot az Európai Unióba?
Éppen most beszélgettem egy brüsszeli kollégámmal arról, mi az oka ennek a kettősségnek: Törökországon például mindent számon kérünk, de amint valaki belép az Unióba, akkor már egyből „tagállami hatáskörnek” tartjuk a problémák egy részét, amibe az EU nem szól bele. Mondtam is, hogy a török jogászok helyében ezt kitűnően kihasználnám. De itt már többről van szó, mint a médiáról: Magyarország erős politikai üzeneteket is kapott.
A kritikák közül melyeket emelné ki?
Németország hagyományosan barátunk, és támogatónk. Küldtek egy jóindulatú üzenetet, történetesen a helyettes kormányszóvivő révén, de hangsúlyozom, ez ugyanaz, mintha a szóvivő mondta volna. Ezt a magyar kormány semmibe vette, erre következett Werner Hoyer államminiszter. Ez a német kormány, és maga Angela Merkel hangja. Erre a magyar kormányfő azt válaszolja, hogy semmit nem változtatunk. A másik: volt kollégám, Jean Asselborn luxemburgi külügyminiszter kritikája, akit megpróbáltak leminősíteni, hogy „csak egy szoci”, és „nem is a kormány álláspontját mondja”. Róla tudni kell, hogy most ő az EU legrégebben hivatalban lévő külügyminisztere, egy kicsit „megmondó ember” is, akinek van bátorsága hozzá, hogy kimondjon dolgokat.
De ezt az EU egyik legkisebb tagállamának képviseletében.
Luxemburgnak mindig érdekes helyzete volt az EU-ban: ez adódik a beágyazottságából, és abból is, hogy a luxemburgi miniszterek németül és franciául egyaránt hagyományosan jól beszélnek, vagyis Berlinnel és Párizzsal – az EU két meghatározó államával – nagyon jó a viszonyuk. Asselborn éppen német kollégájától, Guido Westerwellétől jött ki Berlinben egy tanácskozásról, amikor Magyarországról nyilatkozott. Figyeljünk a diplomáciai kontextusra: Németországból üzen, és nyilván nem akkor találta ki, amit mondott, hanem másokkal is beszélt előtte. Többek nevében is szólt a figyelmeztetés: vigyázat, itt vékony jégre tévedtek a magyarok.
Volt külügyminiszterként és diplomataként hogy értékeli a magyar reagálásokat?
Először is: az a reakció, amelyik a nyilatkozó személyét próbálja meg kicsinyíteni, a lehető leggyengébb válasz. Arra kell reagálni, amit mondanak. Másodszor: az olyan magyarázatról, amelyik azt mondja, hogy „a törvény lehet ronda, de a végrehajtás emberbarát lesz”, az jut eszembe: amikor a szlovákok azzal érveltek, hogy a nyelvtörvény ugyan valóban csúnya, de a végrehajtás szebb lesz. Akkor minek a törvény? Arra pedig, hogy elemeiben ez a szabályozás más országokban is megvan, csak annyi a válasz, hogy így, ebben a formában, együtt sehol sem létezik. De a leglényegesebb pont: a Fidesz frakcióvezetője azt nyilatkozta, ha rossz a törvény, változtatnak, mire Orbán Viktor kijelentette, hogy semmit nem változtatnak. A diplomácia számára ez az igazi üzenet: a törvény nem változik.
Mik lehetnek a diplomáciai következmények? Formálisan nyilván nincs ilyen, legfeljebb az Bizottság vizsgálatának.
Hosszú út vezet a médiában megjelenő kritikus cikkektől a konkrét politikai bírálatig, azután a politikai lépésektől a formális szankciókig. Az út első felét azonban már megtettük. A politikai jelzések nyomán Neelie Kroes digitális politikáért felelős uniós biztos már bekérette a médiatörvény szövegét. A vizsgálatnak lesz valamilyen eredménye. De még egyszer mondom: érdemes megnézni az EU novemberi jelentését a tagjelöltekről, ahogy leszedi a keresztvizet Szerbiáról, Törökországról. Sokáig nem tartható, hogy a tagjelölteknél mindent bírálunk, az unión belül meg nem mondunk semmit. Egyébként igen messze van még az a pont, ahol egy formális kötelezettségszegési eljárást indít az EU Magyarország ellen. De azt talán nem kellene megvárni.
Egy EU-elnökséget betöltő állam esetében ez mennyire esik más megítélés alá?
Az elnöklő országra mindenki jobban figyel. Az a szomorú, hogy amikor egy ekkora lehetőséget kapunk a kezünkbe, ilyen sajtóval indulunk. Hiszen lehetne ez éppen a fordítottja is: Magyarország mintegy fölragyogva lép ki a többi tagállam nyilvánossága elé, és a jó tulajdonságait mutatja meg, nem a hibáit.
De valóban zavarják ezek az ügyek az EU-t? Éppen most jelent meg egy elemzés az Observerben, amely elég cinikus képet fest az Unió működéséről: ha Orbán Viktor elfogadja, hogy a háttérből az EU irányítson, a nagy tagállamok vezetői nem fognak beleszólni abba, mit csinál idehaza – írja Nick Cohen.
Való igaz, hogy a tagállamok ügyeinek egy részét amolyan „kispolgári prüdériával” kezelték, de mostantól másképp lesz. Az Unió egy olyan nehéz kanyarban van, ahol a szokásos illetékességi határokat egy ponton már átlépte: ez a nemzeti költségvetések felügyelete. A pénzügyi válság nyomán mindenki rájött, hogy a saját stabilitása is múlik azon, ki, hogyan költekezik otthon, példa rá Görögország esete . Ezt így nem lehet folytatni.
A különadók esetében azonban diszkriminációra hivatkoztak a nagyvállalatok, erre kifejezetten érzékeny az EU. Itt mi várható?
Az EU arról szól, hogy nem szabad a különféle tagállamok vállalatai között különbséget tenni. Egyébként rosszul gondolkodik, aki azt hiszi, hogy az elnökség egy amolyan „tornából felmentett állapot”, ahol mi többet engedhetünk meg magunknak, mint más. Az ellenkezője az igaz, reflektorfényben vagyunk. Én nem láttam még arra példát, hogy egy tagországot az elnökség előtt ennyire negatív várakozások fogadjanak.
Ez a keret mennyire befolyásolja a magyar kormány mozgásterét? Mennyire kezdjük esetleg defenzívában az elnökséget, mennyire tudunk a saját céljainkra
koncentrálni?
A magyar célok jók. Változott ugyan a helyzet, hiszen az euró-zóna stabilitása került a középpontba, amibe egy nem euró-ország kevésbé tud beleszólni. Azonban a mostani kritikák sem befolyásolják a romastratégiát, a Duna-stratégiát, ezek szépen mehetnek előre. Aminek kockázata van, az általában az elnökség ellátásának színvonala.
Ezt hogy érti?
Már a nyáron megfogalmaztam: Európa egyik legkisebb kormányát sikerült megalkotnunk, Máltán van még nyolcminiszteres kormány. Egy kormányalakításnál arra is szoktak ügyelni, hogy az EU-ban milyen minisztereket várnak székek. Tehát van például agrárminiszterek tanácsa, tőle teljesen függetlenül létezik a környezetvédelmi miniszterek testülete, és ezeket nem vonják össze. A tagállamokban általában van pénzügyminiszter, oktatási miniszter, egészségügyi miniszter és sorolhatnám. A kétoldalú kapcsolatokra is gondolni kell: amire Németországban van miniszter, arra jó, ha itthon is, mert előbb utóbb találkoznak, és nem feltétlenül előnyös, ha egy magyar miniszterre három német esik. Az EU-ban van tíz miniszteri tanács, ez igényelne tíz minisztert, ráadásul némelyik többfunkciós. Például Navracsics Tibor és Pintér Sándor együtt jár a bel-, és igazságügyi miniszterek tanácsára. Szerintem ahhoz, hogy az EU-ban valaki jól érvényesítse az érdekeit, megfelelő rangú és hozzáértő emberek képviseljék, nagyjából tizennégy miniszterre van szükség.
De miért ne mehetne ki egy államtitkár ezekre?
Részt vehet államtitkár is, de ezzel egy kicsit önmagunkat értékeljük le, kivált az elnökség idején. Nem mindegy, ki ül ki az oktatás, a közlekedés, a foglalkoztatás képviseletére. Kormányváltás mindenhol előfordul, ezzel semmi gond nincsen. De ha valaki úgy kerül hatalomra, hogy tudja, fél év múlva ott az EU-elnökség, akkor nem kezd átszervezésekbe, hanem a minisztereinek kiadja a parancsot: az egyetlen dolgotok a következő félévben az uniós felkészülés, ismerkedjetek meg a Tanáccsal, a Bizottsággal, a Parlamenttel, tartsátok ott az összes jó szakértőt, ássátok bele magatokat az uniós témába. A szakértőkkel egyébként nincs gond, sok jó szándékú ember évekig készült erre az elnökségre, habár egyeseket lecseréltek az utolsó pillanatban.
Az mennyire gyakori, hogy egy tagállam ügynökségének középvezetői szintjén történt személycseréket észrevételez a Bizottság?
Én ilyenről még nem hallottam. Nagyon ritka lehet.
Elképzelhető, hogy valamelyik tagállam önálló kezdeményezésként napirendre próbál tűzni számunkra kényes pontokat, például a sajtószabadság kérdését a tárgyalásokon?
Kezdjük azzal, hogy még a héten Budapestre jön a teljes Európai Bizottság egy munkamegbeszélésre, a téma a félév áttekintése. Itt lesz Neelie Kroes, itt lesz Viviane Reding alapjogi biztos, elképzelhető, hogy szóba kerülnek ezek a témák, még ha nem is sajtónyilvánosan. Januárban Orbán Viktor kiáll az Európai Parlament elé, és tart egy elnökségi programismertetőt. Ott viszont ezek a bírálatok – pártcsaládok szerinti hangszerelésben – a nagy nyilvánosság előtt elhangzanak. Azzal kell számolni, hogy az ottani megszólalások nagy többsége kritikus lesz, hiszen az elmúlt hetek sajtóhíreiből táplálkoznak majd. A magyar kormányfőnek nagyon fel kell készülnie.
Nyilván nem az Európai Néppárt részéről jön majd a kritika, hiszen ők kiálltak a Fidesz mellett, és ők a legnagyobb frakció.
A saját pártcsaládbeli politikusokat kímélni szokták, de a német megszólalás néppártiakat is bátoríthat arra, hogy bizonyos dolgokat ne hagyjanak szó nélkül. Közben elkészül a Bizottságban a szakmai elemzés a médiatörvényről, és két dolgot valószínűleg szóvá tesznek majd: egyrészt a csak fideszesekből álló médiatestületet, ami enyhén szólva nem felel meg az európai pluralizmus normáinak, másrészt az iszonyú magas büntetési tételeket. De ismét hangsúlyozom, több téma is van, nem csak a média, más kényes kérdés is szóba kerülhet, például a költségvetés fenntarthatósága.
A Bizottság szerint a strukturális hiány 2012-re 6 százalék lesz, ha nem történek reformok.
Igen, a fő kockázat a gazdasági növekedés beindítása. Olyan, mint egy öreg dízel autót hidegben elindítani: ha elsőre nem sikerül, akkor már nem is fog.
A Közös Agrárpolitika az egyik magyar prioritás, itt nagyon nagy érdekellentétek feszülnek, miközben Magyarország számára elemi érdek innen minél több pénzhez jutni. Mik az esélyek?
Az agrárpolitika finanszírozása az új, hosszú távú keretköltségvetéssel kerül napirendre. A három legnagyobb tagállam már jelezte, nem járul hozzá, hogy reálértékben növekedjen a büdzsé, vagyis kemény viták lesznek. Így nagyon fontos lenne a hatékony magyar lobbi. Ezzel szemben azt hallom, hogy a miniszterelnök szerint ez a téma nem lesz az asztalon. Abban igaza van, hogy a kormányfői tanács napirendjére még nem kerül, de havonta lesz ülés a mezőgazdasági miniszterek tanácsában, ahol a magyar mezőgazdasági miniszter elnököl, és a színfalak mögött folyik majd az alkudozás. Ez stratégiai pozíció, mint ahogy az ECOFIN magyar elnöksége is. Helyzetben van Magyarország, ki kellene használni.
Mekkora potenciálunk van ennek a kihasználására?
Kellene egy profi pénzügyminiszter, nem egy sok mindenért felelős csúcsminiszter, aki nincs benne a szakmai „kemény magban”. Az agrárminiszter nyilván jó szándékkal és igyekezettel végzi majd a munkáját, de ezen a terepen csak néhány hónapos tapasztalata van. Úgy tűnik, a kormányfő se nagyon akar koncentrálni az elnökségre.
Ezt miből gondolja?
Szilveszter éjszakáján, amikor beköszöntött az elnökség, óriási ünnepséget lehetett volna csinálni, hasonlót a 2004-es EU-belépéshez. Most a Millenárison volt egy rendezvény, ott ki beszélt a magyar elnökség nevében? A kormányszóvivő, és a külügy részéről a helyettes államtitkárt idézték. Hol maradt az uniós államtitkár, a miniszter, a miniszterelnök? Úgy fogadtuk az elnökséget, mint egy rutin ügyet.
Mikor lesz sikeres a magyar elnökség?
Az értékeléssel várjuk meg a félév végét, hiszen rengeteg dolog történhet még. Jöhet néhány váratlan esemény, mint például a francia elnökség idején a grúz-orosz háború. Tulajdonképpen az ilyen helyzetek kezelésének sikerén inkább mérik le egy elnökség teljesítményét. Ez a szokásos kockázat, a szokatlan viszont, hogy az elnökségi tagállam maga is hoz kockázati tényezőket. Ez éppen ellenkezőképpen szokott lenni. Magyarországon közben alkotmányoznak, a könnyített állampolgárság is növeli a kiszámíthatatlanságot.
De ez a kettő ügy miért kockázati tényező?
Az állampolgárság könnyítésére már voltak példák: Románia adott ki rengeteg útlevelet moldáv állampolgároknak, ezt mi is szóvá tettük annak idején. Most például magyar útlevelet kínálunk két EU-n kívüli szomszédunk polgárainak, ráadásul ezzel a schengeni határt is át lehet lépni, és a munkavállalási moratórium is idén jár le, mindegyik szempont nagyon érzékeny. A másik az alkotmány, amelyről már tudni lehet, hogy elfogadják a húsvéti harangzúgás közepette. Nagy vonalakban már eleve eldőlt, mi lesz benne. Ezek alapján Magyarország olyan jelképrendszert, olyan fogalomrendszert akar beemelni egy XXI. századi alaptörvénybe, ami letűnt századok szellemiségét képviseli. Ebben nincs nemzeti egység, ez társadalmi feszültségeket okozhat, és adunk egy újabb témát a külföldnek.
Hozzászólások (24) , melyek közül a legfrissebbek:
Na, ez a rossz hír keltés, ami miatt a CEU-t már rég ki kelett volna dobni Budapestről, úgy ahogy Prágában tették...
MATOLCSY GYÖRGY ORBÁN VIKTOR- FIDESZ-KDNP
PÉNZ SZIVATYUI ELSZÍVJÁK A LEGSZEGÉNYEBB EMBEREK
PÉNZEIT CSALÁDOKRÓL HUZZÁK LE AZ UTOLSÓ BŐRT 8FŐ MUNKA IDÖ
LEGYEN A ÁPOLÁSI DÍJ NETTO 60.236FT EMEJE FEL A FIDESZ-KDNP
22.800FT KEVÉS NUDLI KORBÁCS KORMÁNY
ORBÁN.VIKTOR A ÁPOLÁSI DÍJ 8FÖ MUNKA IDŐNEK MSZP BE ADVÁN
A PARLAMENT ELÉ LESÖPÖRTE AZ ASZTALRÓL ELUTASITOTTÁK
A FIDESZ-KDNP EGYMILLIÓ MUNKA HELYTEREMTÖ PROGRAMJA
HAZUGSÁG MERT ÖTSZÁZEZER EMBER KAP ÁPOLÁSI DÍJAT ÉS SZÁMITOTT
VOLNA 8FÖ MUNKA IDŐNEK DE A FIDESZ -KDNP CSAK HAVERI KÖREIT
TÁMOGATJA PÉNZEL 137FT MINIMAL BÉR EMELÉS NEM FELEJTÜNK
2014BE A FIDESZ-KDNP A MÚLT LESZ KORBÁCS KORMÁNY
Réthelyi Miklós Orbán Viktor miniszter elnök úr
Matolcsy György, Lázár János, Kósa Lajos, Szíjjártó
Péter és Selmeczi Gabriella
Brüsszel, Straszburg, Helszinki emberjogi bíróság fordulok
Ápolási díjat csak az kaphasson, aki az önkormányzattól és a
háziorvostól igazolással rendelkezik. A Fidesz-Kdnp szerintem keveri a
...szezont a fazonnal. Ha valaki beteg, hozzátartozóját ápolja,
édesanyját, apját, nagymamáját, testvéreit, bármelyik családtagját és
ápolási díjat szeretne igényelni, vidéki vagy budapesti önkormányzat
bármelyikét felkeresi, a szociális osztályt, ápolási díj kérvényt kell
kitöltenie, kit ápol és az ápolt személy adatait, és lakcímét,
személyi igazolvány számát és a lakóhelyéhez esedékes önkormányzat
által formanyomtatványt a háziorvossal leigazolja, hogy akit ápol, az
valóban létezik-e, persze a háziorvos felveszi a kapcsolatot az
ápolttal. Ezután az igazolással visszamegy az önkormányzat szociális
osztályára és az előadójának ezt leadja. A szociális bizottság 30
napon belül döntéséről tájékoztatja. Hogy jogerős, vagy elutasítást
tartalmaz-e a végzés. Ezt a tájékoztatót csak általánosságban írom,
nem is erre szerettem volna igazán kitérni. Az ápolási díj legalsó
határa 22.800.- Ft Orbán Viktort és Matolcsy Györgyöt és Soltész
Miklós államtitkárt arra kérem, hogy az ápolási díjat az alap minimál
bérre 60.236 Ft-ra egy szintre hozzuk. A szakmunkás minimálbér, amin a
kormány változtatni szeretne, 73.500. -Ft, a diplomás minimálbér ennél
több. Tájékoztatót kérek Orbán Viktortól és a Fidesz-KDNP-től, hogy
miért a szakmunkás minimálbéren emelnek és az alap minimálbéren, ami
60.236.- Ft, azon miért nem. Mert azok a legszegényebb emberek, aki
ennyit kézhez kap. Akinek nagyobb szakmai gyakorlata van, az
nyilvánvalóan már a 73.500.- Ft-os szakmunkás minimálbérben részesül.
Aki még náluk is többet tanult, diplomás minimálbérre jogosult.
Budapest, 2010. november 4. Soltész Miklós tájékoztatása szerint a HÍR
TV-ben az ápolási díjon 10 %-ot szeretnének emelni, ami az én
esetemben 22.800.- Ft, 10 %, 2.280.- Ft. Akinek az ápolási díja
28.500.- Ft, annak 2.850.- Ft. Igazságtalanságnak tartom, hogy nem
mindenki egyformán kap ápolási díjat. Tudom, hogy van egy emelt
összegű ápolási díj is, ami 100 %-ra vonatkozik, az én esetemben 80 %
a megállapított összeg és ez 22.800.- Ft. Amennyiben Orbán Viktor és a
Fidesz kormány az 22.800.- Ft-os ápolási díjat nem változtatja meg 8
órás fő munkaidőnek és a minimálbérre nem emelik fel, ami 60.236.-Ft,
Alkotmánybírósághoz, Strassbourgba vagy Brüsszelhez fordulok
panaszommal. Azt sem értem, hogy 2008. novemberben 100.000 ember
kapott ápolási díjat, hogy lett belőle 1 milliónál is több ember
Soltész Miklós államtitkár elmondása szerint, nem kéne az ápolási
díjat és a családi pótlékot összekeverni, külön kéne kezelni. Önök is
belátják, hogy ez a 2.800.- Ft, amit önök emelni szeretnének az
ápolási díjon, "10 %" ez egy igen csak egy becsületes fő 8 órás
munkaidőnek kéne számítania, Szanyi Tibor országgyűlési képviselő
szerint ez 24 órás munkaidőnek számít. Azzal, hogy a beteg saját
lakásában gyógyulhat, és nem a kórház ellátását veszi igénybe, ha az
orvos úgy állapítja meg, hogy otthon ápolható, a kórház is, az állam
is pénzt takaríthat meg vele, mert a kórházban senki nem fog egy
hónapig 22.800 Ft-ért dolgozni. De igazságtalanság, hogy a családtag
bár szeretetből ápolja a hozzátartozót, ami jogos is, ingyen, de a
gyógyszer, pelenka, élelmiszer, közüzemi számlák ez mind pénzbe kerül.
Akik az ápolási díjról a parlamentben döntenek, remélem levelemet
figyelembe veszik. Saját Fideszes-KDNP-s választópolgárokért MATOLCSY
GYÖRGY ÉS ORBÁN VIKTOR > FIDESZ-KDNP NYOMORBA DÖNTÖ VÁLASZA Nemzeti
Erőforrás Minisztérium Szociális, Család-és Ifjúságügyért Felelős
Államtitkárság Lakossági Tájékoztatási és Tanácsadási Osztály
Iktatószám: 52604-1/2010. Ügyintéző: Ruminé Szijártó Ildikó Tisztelt
Uram! A Nemzeti Erőforrás Minisztériumba érkezett levelére az
alábbiakban válaszolok. Az ápolási díj a szociális igazgatásról és
szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (Szociális
törvény) meghatározott rendszeres pénzellátás. A törvény szerint
alanyi jogon jogosult a hozzátartozó az ápolási díjra, ha súlyosan
fogyatékos beteget ápol, míg az önkormányzat döntése alapján,
méltányosságból van lehetőség az ellátás megállapítására a 18 év
feletti tartósan beteg személy ápolása esetén. A Szociális törvényben
meghatározott pénzbeli ellátások alapja az öregségi nyugdíj mindenkori
legkisebb összege, mely ebben az évben 28.500 FT. Az ápolási díj
összege e mérőszám figyelembevételével attól függ, hogy a beteg
súlyosan fogyatékos, vagy tartósan beteg személy. A törvény korábbi
módosítási értelmében a fokozott ápolásra szoruló, súlyosan fogyatékos
beteg ápolása esetén az ápolási díj összege azonos az öregségi nyugdíj
mindenkori legkisebb összegének 130%-val. Az ápolási díj
folyósításának időtartama alatt az ápoló nyugdíjszerző szolgálati időt
szerez, s ezen túlmenően járulékfizetés nélkül jogosult az
egészségügyi ellátásra. Egyet értek Önnel abban, hogy hazánkban a
szociális ellátások összege - köztük az ápolási díj is- alacsony
szintű, mely nem minden esetben fedezi az ellátott megélhetését, ezért
a szociális ellátórendszer más eleméből (lakásfenntartási támogatás,
átmeneti segély) szüksége annak kiegészítése. A kormányzat elismeri az
ápolást végző személyek tevékenységét, de a jelenlegi gazdasági
környezet nem teszi lehető a szociális ellátások, így az ápolási díj
összegének emelését. Kérem válaszom szíves elfogadását, sajnálom, hogy
kedvezőbb választ nem adhattam. Budapest, 2010. július 21.
Üdvözlettel: Dr. Veres Gábor osztályvezető
Budai Gyula Kormánybiztos Úr, Fidesz-KDNP figyelmébe ajánlom
vizsgálatra. 150 milliárdos károkozás a magyar államnak 60
devizahiteles panasza 2010. szeptember hó PSZÁF-nél.
2011. januártól új ablak nyílt, az X akták Fidesz KDNP, Szíjjártó
Péter FIDESZ-KDNP, országgyűlési képviselő és Kósa Lajos FIDESZ-KDNP
országgyűlési képviselő urak a devizahiteleseknek okozott kár
kijelentéseik miatt 150 milliárd vesztesét érte a Magyar Államot és a
választópolgárok fizetése és pénztárcája bánja. A saját
FIDESZES-KDNP-s választópolgáraikat károsították meg és az MSZP és
baloldali szavazótársaikat és akik nem politizálnak, csak dolgoznak
62.000 Ft minimálbérért. Ami a FIDESZ-KDNP jóvoltából "137 Ft-tal
növelte 2010-ben". Magyarországnak ezzel súlyos pénzügyi kárt okoztak,
amivel a magyar családok minden nap csak egyre lejjebb süllyednek. A
FIDESZ-KDNP olyan rendeletet hozott, hogy kiskorú gyerekek akár 20
ezer forint alatt is akár börtön elzárást kaphatnak. Kérdezem, hogy
Kósa Lajos és Szíjjártó Péter 150 milliárdos károkozása nem ugyanazt
érdemelnék-e,. A nevét nem tudom, de egy FIDESZ-KDNP-s képviselőt
felelőtlen kijelentése miatt Orbán Viktor az Országgyűlési irodájába
hívta és kb. 7 perc beszélgetés után kérte, hogy mentelmi jogát vonják
meg. Kérésemmel Szász Károly PSZÁF és az Emberi Jogi Bizottsághoz is
fordulni fogok és elvárom, hogy Budai Gyula tisztességes kivizsgálást
folytasson ebben az ügyben. Mindazok a választópolgárok, akik
Szíjjártó és Kósa úr kijelentése miatt lakásukat elvesztették, utcára
kerültek vagy utcára fognak kerülni, - és bírósági végzés már van - az
MSZP vagy baloldali országgyűlési, vagy önkormányzati képviselőjüket
keressék fel, Magyarország teljes területén, hogy véletlenül panaszuk
biztos célt érjen és ne a FIDESZ-KDNP valamelyik fiókjában végezzék.
Ha kell, aláírás gyűjtésre is sor kerül akár az Interneten, akár az
utcán, de kiállunk azok mellett, és ők is merjék felemelni szavukat,
akik a devizahitel miatt bedőltek, adósságba kerültek, lakásukat,
kocsijukat elvesztették, családjuk szétesett.
Előre is köszönettel: Kocsis Tamás
ana:
szerinted is mindent Gyurcsány Ferenc irányít?
mert szerintem is.
ja igen és azt azért ne felejtsük el, hogy Ferencnek sokkal nagyobb tekintélye volt mint a kedves vezérnek.
hál' Istennek azért legalább nem érezhető az a nagy szerelem. egyesek oly' módon ki tudnak kelni magukból, hogy azt felesleges bármilyen jelzővel is illetni.
a magyar politikai elit már régen lejáratta magát. amit az mszp csinál(t) az valami szégyenteljes (kezdjük ott h nem gyurcsányozni kellene, hanem mszp-zni, csak ezt nyilván nehéz megérteni, persze ezt az érthető "körülmények" -értsd egyik oldalon megvezetés, másik oldalon "megszakértés"- elfogadható reakció.) az a sok begyepesedett vén... áhh csalódás.
lényeg a lényegben, 8 év alatt a most felszínen lévő vezéregyéniség ugyanúgy működött. szerinted ő nem ásta alá a magyar nemzetet? ugyan már, azért mert nincs értékelhető bizonyíték -ha már a józan ész mit sem számít- attól még sejthető (minimum, minthogy Orbán V. is megengedte magának a hibázás lehetőségét és reakció nélküli elfogadását)
Sajnos nem csak belügy mert van az uniónak egy törvénye a médiáról és azt kötelező betartani!
Ennek a kértékony aljas fidesz bandának pusztulnia kell a hatalomból minél előbb. Az egész ország szív a végtelen hatalmi dölyfük, és csillapíthatatlan hataloméhségük miatt. A jóhírünk már így is oda, a maradék megbecsülésünk is veszélyben. Most magyar állampolgárként én szívjak, hogy hamarosan Fehéroroszországhoz fogják hasonlítani a hazámat? Én?? Azok takarodjanak, akik miatt ide jutottunk.
Kedves ana, előző hozzászólásaiddal nagyjából képbe helyezted magad: miközben Balázs Péter hosszan sorolja a fidesz elképesztő balfogásait, neked még mindig Gyurcsány és Göncz fáj, meg a "kurva ország" (ami egyébként egy fájdalmasan szeretetteljes jelző volt, csak botfülűeknek ez nyilván nem jön le). Talán nem tűnt fel, de május óta Orbán dirigál (és állította taccsvonalra az általad állítólag nagyrabecsült Balázs Pétert). Aligha túlzás, hogy ez a bornírt kormány az elmúlt néhány hónap alatt többet ártott K. Magyarország presztizsének, mint az előzőek együttvéve. A belföldi kritika pedig, tudjuk jól, Orbánnak pipafüst, úgyhogy muszáj Európához szaladgálni, máskülönben szeretett népvezérünk tényleg azt csinál velünk, amit akar.
Ha most Balázs Péter lenne külügyminiszter, nem ugatna Merkel.
Ahhoz, hogy ez a beföldről vezérelt suicid országlejárató kampány sikeressé válhatott, szükség volt a kormány semmivel sem törődő arroganciáján túl a diplomáciai tehetségtelenségre és tehetetlenségére is.
“amikor a szlovákok azzal érveltek, hogy a nyelvtörvény ugyan valóban csúnya, de a végrehajtás szebb lesz. Akkor minek a törvény?”
Akkoriban mégsem került a szégyenpadra Szlovákia, Magyarország sem véletlenül van ott.
A magyar diplomácia sok éve erodálta az ország tekintélyét, azáltal jutottunk erre a sorsra, hogy képtelenek vagyunk érdekérvényesítésre mind az Unión belül, mind azon kívül. Szlovákia az EU alapértékeit demonstratív módon gyalázta meg, mégsem történt semmi. Magyarország semmi rosszat nem tett, mégis többen is jogot formálnak maguknak a belügyeibe beleszólásra is.
Lényeges különbség, hogy a szlovák “elit”, ami ugyanúgy tisztában volt a kormánya hibáival, tisztességtelenségeivel, bűneivel, nem próbálta meg lejáratni az országát külföldön. Szlovákia kitűnően kihasználta Gyurcsány-Göncz ellen, hogy ők és támogatóik agyon fasisztázták, nácizták, sovinisztázták a saját országukat, így számukra is nyitottá tették ezt a lehetőséget. A szlovák “elit” is tudta ki az a Slota, mégsem töltötte meg az egész nyugati sajtót Slota “aranyköpésivel” a nyelvtörvény elleni tiltakozásokkal. Nem azért, mert nem akartak tenni ellene, hanem mert nem akartak úgy tenni Slota, Fico és bandája ellen, hogy valójában egész Szlovákiának ártanának.
A magyar „elit” nem törődik ilyen apróságokkal, nem foglakozott vele Gyurcsány sem, hogy milyen kárt okoz a saját „kurva országának” (GYF), lakosságának folyamatos pocskondiázásával. És most sem törödnek vele, hogy milyen kárt okoznak – az egyébként joggal bírált, gátlástalan – Fidesz-rezsim elleni külföldön folytatott gyalázkodó hadjáratukkal. Nem a Fideszt járatják le, hanem az országot, nem a Fidesz érdekérvényesítő képességét nullázzák ki, hanem az országét. Nem törődnek vele, az ország nem számít, nekik csak a Fidesz gyalázása a fontos. Nem kell szeretni, én sem teszem, de kívülről nézve most a Fidesz képviseli az országot. A Fidesz elleni föllépés, a szólásszabadság védelme helyes ügyek – de szigorúan belföldön, nincs szükségünk külföldi csapatok „behívására”. Azok, akik most külföldről várják a segítséget az ügyükhöz, elgondolkozhatnának, hogy mitől váltak súlytalanná idehaza.
nevetőharmadik 2011. január 5., 10:37
"Müller meg úgy, mint egy puffogó kis senki, aki pont ezzel vádolja a többieket."
Baázs Pétert sokra értékelem.
Az tt hozzászólók véleménye rólam az pont annyit számít mint Palivecz úr kocsmájában a Ferenc Jóska képén a légypiszok...:))
Merkel asszony csak foglalkozzon a berlini zsidónegyeddel, nézegesse elég lesz-e ennyi hűségeskü, hogy nyalhassa a holdat. Szüksége lesz a nyalásra, hogy lehessen valaki, legalábbis a keleti oldalon, hogy megtarthassa a dézsmaszintet az e-on és egyéb telhetetlen özönfaj-cég. Mert ugye ez a baj??!!, nem az, hogy mit ír(hat) a Népszabadság. (!)
nevetőharmadik 2011. január 5., 10:37
"Müller meg úgy, mint egy puffogó kis senki, aki pont ezzel vádolja a többieket."
Baázs Pétert sokra értékelem.
Az tt hozzászólók véleménye rólam az pont annyit számít mint Palivecz úr kocsmájában a Ferenc Jóska képén a légypiszok...:))
Mert Müller aztán baromi hiteles :) Mindamellett, hogy Müllernek igaza van abban, hogy interneten mindenki azt mond magáról, amit csak akar, az összkép mégis ez: ballibsi és ana úgy _hangzik_, mintha lennének valakik. Müller meg úgy, mint egy puffogó kis senki, aki pont ezzel vádolja a többieket.
Osztás megvolt, ON.
Igen, Balázs Péter is értelmes és belátó embernek tűnik. Észre kell venni, hogy nem élből fikázza a Fidesz kormányt, és amiben bírálja, abban érthető szempontokat ajánl megfontolásra. Jól érvel, értelmes szempontokat hoz, és emiatt attól függetlenül figyelembe kell venni azt amit mond, hogy igaza van-e. Szerintem pedig igaza van.
@Müller
Nem kell föltétlenül mondanod valamit, elég akkor, ha van mit. Valószínűleg tényleg nem te vagy a leghülyébb, nagyon kemény a mezőny. :)
ana 2011. január 5., 09:35
Erre csak azt tudom mondani, hogy jesszuszmaria, hát mégsem én vagyok a leghülyébb!
@ballibsi
Köszönöm, ez jól esett. Müller és a hozzá hasonlók leszólnak, mert fogalmuk sincs hogy a nick mögött valójában milyen ember van, milyen képességekkel, tudással. Valóban sokat kell olvasnom, mert minél többet tud az ember, annál több új tudás lehetőségét ismeri föl. A buták okosnak hiszik magukat, mert még azt sem tudják, mit tudhatnának.
Bajnait én sem szóltam le, ő az eddigi legjobb miniszterelnök. Kár - de egyáltalán nem meglepő -, hogy a szoci rablóbanda csak azért emelte őt hatalomba, hogy a háttérben elkövethesse a "végső kifosztást".
Bajnai azzal a háttéralkuval lett miniszterelnök, azért szavazta meg az indítványait a szoci banda, hogy hagyja, fedezi, nem néz oda, amíg ők minden mozdíthatót visznek, teletömik a Táncsics Alapítványt a szűk esztendőkre.
ballibsi 2011. január 5., 08:51
Itt az interneten mindenki azt mond magáról amit akar. És az vagy igaz vagy nem.
Ennyi volt.
Kedves Müller, én is kétszer álltam sorban ott, ahol a hülyeséget osztogatták, mert én rendre hazajöttem, visszautasítva olyan lehetőségeket .... és, amikor a hagyományos külker. szervezet feloszlott, "beszoptam" két és fél év munkanélküliséget. Kéthónapos - alkalmi - foglalkoztatottságokkal, --- de mindenütt csak a telefonkönyvem kellett (volna ..) Történelem.
Kedves ballibsi 2011. január 5., 08:51
Én 91-ben hazajöttem, amilyen hülye voltam.
Ana ha kinéz az ablakon nem lát mást mint másfél méter havat.
Én meg itt élek és én is tudom, hogy mi a demokrácia.
Kedves Müller nick, én "nem szólnám" le ANA nick véleményét. Én magam is teljes profi életpályámat a külgazdaságban és a gazdasági diplomáciában húztam le, voltam, egy ideig "hagyományos" diplomata is. Balázs Péter, történetesen, kollégám és szobatársam is volt kezdő munkahelyünkön, az "ELEKTROIMPEX" külkereskedelmi vállalat export optikai osztályán. Mindketten ott kezdtük pályánkat, üzletkötőként. Egy darabig még magánemberként is kiváló kapcsolatokat ápoltunk, mígnem a pályánkhoz tartozó külföldi kiküldetések el nem lehetetlenítették ennek fenntartását. Mindezt azért írtam le, mert nagyon jól ismerem a képességeit, adottságait. Amit és ahogy most is nyilatkozik - a mai politikai elit színvonalához képest - ORBITÁLIS magasságokból ad halál pontos helyzetképet. ANA-nak abban adok igazat, Gyurcsány, hozzá képest - a kormányzást illetően - egy halmozottan hátrányos helyzetű kisegítő iskolás. Balázs Péternek Bajnainál egy év adatott. Egy mélyülő válság közepén őrizte meg a külügy élén a tekintélyünket és az arcunkat. És: ne becsüljük alá a Bajnai teljesítményét, kedves Ana, ahogy megy az idő, úgy fog nőni a szakértői kormány tekintélye a hozzáértők szemében.
ana 2011. január 5., 07:26
Értékelem a hozzászólásaidat és irigylem a tájékozatlanságodat. Olvass sokat és az majd talán segít...:))
Volt idő, amikor figyelmeztetni kellett volna Magyarország kormányát. Akkor nem tették.
Van, amiért most is figyelmeztetni, akár kiközösíteni kellene Magyarország kormányát, de azért most sem szól senki.
Ha Gyurcsány nem ragaszkodott volna a kócosasszonyhoz, hanem megtette volna külügyminiszternek Balázs Pétert, talán nem is jutnak, jutunk ilyen mélyre.
Balázs Péter már akkor átvehette volna a külügyet. Nem véletlenül nem kapta meg. A gyenge képességű Gyurcsány félt kinevezni egy nála nagyságrendekkel jobb képességű, a diplomáciát felsőfokon művelő embert, mert meg akarta őrizni a dominanciáját a kormányban. Ehhez nála is gyengébb képességű alakokra volt szüksége, így kerülhetett a külügy közelébe a selejt pszichológusnő, akinek egyetlen "érdeme" az volt, hogy az addigra már lejáratódott paktumelnök lánya.
Kár, hogy csak a "végső kifosztás paravánja" kormányban kapott szerepet.
Merkel ne figyelmeztessen minket!
Mi most ( még) fülkeforradalmilag vagyunk hevületben!
Médiaügyileg még meditálok!